דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע לא לתרגם מסר פרסומי משפה לשפה וממגזר למגזר 

מאת    [ 06/09/2005 ]

מילים במאמר: 299   [ נצפה 4297 פעמים ]

המאמר פורסם לראשונה בשנת 2004

ביום ששי שעבר סקרתי כמנהגי את העיתונים היוצאים לאור כל שבוע. כמובן שאלו עיתונים הפונים לאוכלוסייה ולצרכן הערבי, ומתפרסמים בשפה הערבית. ובטבעי אני גם סוקר את המודעות והקמפיינים המתפרסמים מדי שבוע. לפתע אני מגלה מודעה לרשת מרכז קניות BIG בגודל A3 , בפורמאט פרוצס (אגב המודעה התפרסמה בעיתון חשוב בקרב הצרכן הערבי). לרגע קצר אמרתי לעצמי: "וואלה, הנה עוד חברה הפונה לשוק צרכני אדיר וחושבת נכון שיווקית".

אבל האבסורד במודעה מתגלה מהר מאוד: השימוש באייטם דתי הקשור לפסח: המצה! (ראה מודעה ). ועל המצה משפט: לא משנה מה המשפט?.


עכשיו אני תוהה ושואל האם התמונה הזו מדברת אל הצרכן הערבי - ומה המשמעות של המסר הזה ?
1. האייטם בכלל לא מדבר לצרכן הערבי , כי הוא אוכל אל-ח'בז (הפיתה הערבית) בכל הארוחות, ולא מצות.
2. הפניה בכלל לא לעניין. אני מניח שזו מודעה שתורגמה מעברית, ובעצם הלקוח בא ומפנה מוצר דתי לצרכן שאינו צורך אותו, ולפעמים אינו מעקל אותו בכמה מובנים: במובן הדתי, ובמובן החברתי-פוליטי?.
3. נוסף לזה ובאופן התת מודע של הצרכן הפשוט זה כאילו הכתבת צריכה בפועל, ז"א אתה הצרכן תאכל מצה למרות שהיא נוגדת את כל העקרונות שאתה מאמין בהם?

מן הראוי היה להבין יותר לעומק את הרגלי הצריכה והקנייה של הצרכן לפני הפקת מודעה זו כי מצה היא כלל לא מוצר נצרך בקרב הצרכן הערבי. ונוסיף לזה כל מיני אלמנטים, פוליטיים, חברתיים, דתיים - שיכולים להשפיע באופן שלילי על המותג או החברה המפרסמת.

כולנו זוכרים את הסרט "הפיתוי האחרון של ישו" שהוקרן ע"י חברות הכבלים בתחילת שנות התשעים! והסערה אשר התחוללה סביב הסרט בקרב האוכלוסייה הנוצרית בארץ, מהומות , הפגנות, פגיעה במתקני חברות הכבלים וברכושם, וכיו"ב. וכולנו זוכרים את הסערה סביב סרטו של מל גבסון " הפסיון של ישו " , האם להקרין הסרט בארץ או לא!

לבסוף מי שחושב שפנייה למיליון צרכנים ערבים, היא רק עבודה של תרגום - טועה ובגדול !
סלימאן פראג' ? מנכ"ל ניו ברנד ? ייעוץ אסטרטגי ויחסי ציבור המתמחה לשוק הערבי. ניו ברנד הוקם ע"י סלימאן פראג' בעל ניסיון של 10 שנים בתחום הייעוץ השיווקי והתקשורת השיווקית בשוק הערבי.
- חתום על מספר קמפיינים של לקוחות בנ"ל , וסוציופוליטים.
- מרצה בתחום השיווק והשיווק לשוק הערבי במספר מכללות .
- פרסם מספר מאמרים מקצועיים בנושא השיווק למגזר הערבי.

לתגובות : newbrand@zahav.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב