ביטוח צ.מ.ה מכסה ציוד מכני הנדסי בפני אבדן או
נזק פיזי ובלתי צפוי מכל סוג, כל עוד הנזק איננו
נכלל בחריגי הפוליסה.
כמו כן, חברת הביטוח משלמת עבור הוצאות גרירת
הכלי למקום התיקון הקרוב ביותר בכפוף למגבלות
ותנאי הפוליסה.
חריגים בולטים לכיסוי כוללים: בלאי טבעי, נזקי מלחמה,
נזקים תוצאתיים, שבר מכני ועוד.
לכיסוי הבסיסי המפורט לעיל ניתן להוסיף כמה הרחבות,
כגון:
שבר שמשות הכלי.
נזקי טבע ורעידת אדמה.
נזקי פריצה, גניבה וזדון.
כיסוי נזקי פריצה, גניבה וזדון כפוף לקיום מיגונים מיוחדים
המתבססים על כמה פרמטרים שהבולטים שבהם הינם שווי הכלי
ומקום המצאו לאחר שעות העבודה.
אין דינו של כלי בשווי 100,000 ש"ח הנמצא בחצרי המבוטח לאחר
שעות העבודה, לכלי בשווי 500,000 /"ח הנשאר באתר בניה נטוש
לאחר סיום יום העבודה.
דהיינו, אם הכלי נשאר לאחר שעות העבודה בחצרי המבוטח, תסתפק
חברת הביטוח במיגון פיזי כזה או אחר בהתאם לשווי הכלי.
אם מדובר בכלי בשווי גבוה, הנשאר באתר נטוש לאחר שעות העבודה,
סביר להניח שחברת הביטוח תדרוש גם קיום שמירה.
אם הכלי איננו נמצא לאחר יום העבודה במחסן נעול הנשמר ע"י חברת
שמירה, סביר להניח שחברת הביטוח לא תאשר כיסוי לגניבת חלקים
שצמודים בדרך כלל לכלי ואשר בעת הגניבה לא היו צמודים אליו.
פוליסת ביטוח צ.מ.ה כפופה להשתתפות עצמית.
בנזקים תאונתיים הסכום יכול לנוע בסביבות 1000 דולר, כאשר בנזקי
פריצה, גניבה וזדון, הסכום עלול להגיע לסכום מינימלי של 5000 דולר
ואף מעבר לכך.
כיצד נקבע סכום הביטוח בפוליסת צ.מ.ה?
סכום הביטוח משקף את ערכו של הכלי כחדש.
דהיינו, נניח שהכלי המוצע לביטוח הינו משנת יצור 2005.
סכום הביטוח ייקבע בהתאם לשווי הכלי כחדש.
למרות קביעת סכום הביטוח כאמור לעיל, הרי שבמקרה
של אבדן מוחלט, הפיצוי יהיה בהתאם לשווי הריאלי של הכלי
בהתייחס לשנת היצור שלו.
בהתאם לדוגמא הנ"ל, על אף שסכום הביטוח משקף את שווי הכלי
כחדש, הרי שבמקרה של אבדן מוחלט, יפוצה המבוטח בהתבסס על
שווי כלי מסוג זה – משנת יצור 2005.
מעוניינים במידע נוסף בעניין ביטוח צ.מ.ה? הינכם מוזמנים לבקר באתר הבא, לקבל מידע וגם הצעת מחיר אטרקטיבית: http://www.gal-almagor.co.il אמיר וינברגר הינו איש ביטוח ותיק ומקדם אתרי אינטרנט. כתובת דואר אלקטרוני: href="mailto:amir_w@zahav.net.ilamir_w@zahav.net.il">">amir_w@zahav.net.il