צילום שונה מכל אמנות אחרת , למעשה צילום אינה אמנות אלה פעולה טכנית, כמו שצביעת בד אינה ציור,
בניגוד לאמנויות אחרות שהן אמניויות של יצירה,- צילום אינו בר שיפוט באופן אחיד , האמנות של צילום סנפשוט שונה מהצילום של "טבע דומם",הצילום הוא בעיקרו "אמנות של בחירה",בעיקרון מצלמים את מה שקיים כשהצלם בוחר את מה לצלם, איך לצלם, מאיזו זוית, איזו חשיפה וכדומה - הוא לא התחיל מדף ריק ובנה עליו דמות אלא בחר סיטואציה ותעד אותה או בנה סיטואציה מגופים קיימים ותעד אותה,
צילום מתחלק למעשה למספר גישות טכניות-אמנותיות, ולכן גם צורת השיפוט של "צילום טוב" אינה יכול להיות אחידה ,
צילום "העמדה" -
צילום דוגמנות, צילום ביתי-"טבע דומם", צילום אילוסטרטיבי וכדומה מאופינים בזאת שהצלם שולט לחלוטין בסיטואציה, הוא קובע מה יראה, איך יראה, תאורה, איפור, חשיפה, קומפוזיציה - למעשה הכל, כל מה שיועבר לצופה אינו אקראי - בדיוק כמו בציור, לכן כמו בציור שיפוט התוצאה יהיה בכל התחומים החל מקומפוזיציה וכלה ברוית הצבע, אין פה מקום להתנצלות - כל טעות זה באשמת הצלם, אם הסיטואציה זה נאטה "מלאכותי" - הצלם אשם, אם התאורה לא מחמיאה לנושא - הצלם אשם, פה הצלם חייב להיות מקצוען עד שלמות בכל מה שהוא עושה , צלם שלוקח על עצמו לאפר דוגמנית ואינו מרצוען בזה מזמין תוצאה פגומה,
סנפשוט-
צילום זה מתאפיין ביחוד באמירה שלו, אם יש סיפור טוב - בעות טכניות נסלחות, אפאחד לא מצפה פה לאנשים מאופרים ומסורקים, השליטה מתחלקת ל2 סוגים - מציאת ההיזדמנות וביצוע מקצועי בהתחשב בנסיבות, מה שיכול לשפר את התוצאה זה הניסיון, בפרק הזמן שבין זיהוי פוטנציאל הסיטואציה לצילום על הצלם לגייס את כל הידע ונהיסיון שלו לקבלת תוצאה הטובה ביותר האפשרית, בניגוד לצילום "העמדה" זו אמנות של "בחירה מהירה", שיפוט התוצאה תהיה בכלים של "אמירה צילומית" - אם הסיפור טוב - הצילום טוב,
צילום תעודי-
החל מצילום ציפורים, דרך צילום טבע וכלה בצילום טיולים - מה שיש לנו פה זה תעוד, מה שיקבע פה זה עיין צילומית וטיב הציוד, ברוב מהמיקרים האמנות היא בחירת ההיזדמנות ולא הבעה עצמית, צילום של פרח נדיר או של חיה נדירה בסיטואציה נדירה תלוי בעיקר בגורם אחד - כמה כסף יש לצלם, אם יש לך מספיק כסף אתה יכול לשבת באגם באזור קשה הגעה עם ציוד מהדרגה הראשונה ולקבל צילומים של חיות נדירות - וזה מה שעושים ב"נשיונאל גאוגרפיק", איכות הצילום מתבטאת בקושי להשיגו, באיכותו הטכנית אבל לא ביכולת העברת מסרים אמנותיים, עצם היותו תלוי-טכנולוגיה הופך אותו לתעודי וללא -אמנותי, שיפוט צילום כזה הינו ברובו לפי כלים של קומפוזיציה, תאימות למקור המצולם ונדירות
צילום לצרכים עתידיים-
צילום זה מהוה בסיס של "קבלת חומר גלם" לצרכים עתידיים, ברוב המיקרים מדובר על פוטומניפולציה (פוטושופ), צילום זה למעשה אינו בר-שופוט אלא בהתאמתו להמשך העיבוד, בציום זה עדיף לדעת מראש לאיזה עיבוד או תמונה הוא יעובד כדי לצלמו מראש כך שהתאמתו תהיה המיטבית, השיפוט למעשה לא יהיה של הצילום אלא של התוצאה הסופית - בכלים של ציור,
מאמר זה לא מכסה את כל האפשרויות והגישות אבל מהוה בסיס לחשיבה צילומית יוצרת
מורה פרטי לצילום, הנדסאי צילום טכני-מדעי, בוגר מכללת קירית אונו, התמחות בהדרכות ועיבוד תמונה, עיסוקים בעבר - נהול מעבדות צילום, איפיון ציוד, רכש והדרכות במערכת הבטחון, יעוץ בנושאי אופטיקה, עיבד תמונה וצילום עיסוק היום - מורה לצילום, פרטי וקבוצות קטנות , חוג צילום, לימוד צילום פרטי על המצלמה, יעוץ ברכישת מצלמה ולימוד הפעלה, פתרון בעיות בצילום, עיבוד תמונה והכונה לצלמים, האתר שלי - http://www.f64.co.il/ הגלריה שלי - http://www.f64.co.il/gallery/
>