הקמת עסק הינו תהליך מורכב הדורש משאבים חומריים ונפשיים. פתיחת עסק חדש מלווה בהרבה התלבטויות ותהיות. החל מהשאלות הבסיסיות של כדאיות פתיחת עסק,איזה עסק כדאי לפתוח, ועד לסוגיות מתקדמות של שיווק, בחירה וניהול של עובדים וספקים, בניית מודל מסחרי, תמחיר וכן הלאה.
על ידי שימוש מושכל ביעוץ רלוונטי ניתן לבצע צעדים נכונים כבר מתחילת הדרך ולחסוך משאבים חומריים רבים, זמן - וזמן הוא כסף כידוע - ובעיקר שלוות נפש והתנהלות בריאה ונכונה.
הסטטיסטיקה מראה לצערנו שרוב העסקים החדשים נכשלים בתוך כשנתיים ורובם המכריע נסגר.
לא פעם נכנסים יזמים ומנהלים להרפתקאות עסקיות בעלות סיכון גבוה ללא בדיקה מקיפה של סכויי ההצלחה, סיכונים עסקיים וטכנולוגיים, ורק בשלב מאוחר יותר מגלים כי העסק נועד לכשלון או דורש משאבים שלא ניתן להשיגם.
איך מתחילים בתהליך הקמת עסק ?
שלב ראשון – בחירת נישה:אחת ההתלבטויות הקשות ביותר בעת הקמת עסק חדש היא בחירת תחום ההתמחות או הנישה של העסק שרוצים להקים. טעות נפוצה שרבים עושים היא כניסה לנישה פרוצה מאחר והם מכירים את התחום היטב. ההיגיון מאחורי החלטה זו היא חסם הכניסה הנמוך יחסית, אולם בראיה רחבה יותר צעד זה אינו מומלץ מאחר והתחרות היא עצומה, והמאבק על פרנסה ומקום בשוק מתיש ולעיתים חסר סיכוי.
שלב שני – בניית מודל עסקי: הגדרת הפוטנציאל העסקי של הרעיון או העסק והתוכנית השיווקית להגעת יעדים אלה.רצוי לכלול גם הסברים על הצוות המוביל את העסק או הפעילות ועל הטכנולוגיה או המוצרים הרלוונטים.
המודל העסקי מטפל בהרחבה באספקטים הפיננסיים של העסק כמו למשל מקורות מימון, רווחיות משוערכת ותוך כמה שנים תושג, עלויות קבועות ועלויות משתנות, רגישות לפרמטרים שונים וכו. כדאי להשתמש בשירותי יעוץ עסקי להכנת תוכנית עסקית אפקטיבית.
שלב שלישי – צרו כמה שיותר קשרים עסקיים: רשת עסקית-חברתית (networking) היא למעשה עשיית עסקים על בסיס הכרות אישית. חשוב ליצור קשרים עסקיים עם כמה שיותר אנשים גם אם הם אינם קשורים לתחום העסק שלכם, מאחר וקשרים אישיים הם כרטיס הביקור הטוב ביותר שיכול להיות לכם. כדאי שכל אחד מהאנשים האלה יידעו מי אתם ומה השירותים שאתם מציעים, כדי שאם מישהו בסביבתם יחפש את המוצר או השירות שלכם, מכריכם יוכלו להפנות אליכם לקוחות ולהמליץ עליכם.
קידום אתרים במנועי חיפוש