היום ישנם מספר מנועי חיפוש מובילים בהם חשוב לשים את תשומת הלב ואת רוב המשאבים בקידום האתרים. מנוע החיפוש המשמעותי
ביותר הינו Google, בעיקר בגלל ש- 80% מהחיפושים נעשים באמצעותו. כך שהנוכחות שלכם בעמודים הראשונים הינה בעלת חשיבות
גבוהה במיוחד.
גוגל מפעילה היום מספר ערוצי קידום אתרים ושיווק אתרים ופרסום אתרים:
הראשון והמועדף על מירב בתי העסק מאחר והוא משקף מספר אלמנטים, הוא חיפוש האורגני.
משמעות החיפוש האורגני הוא שאתה מופיע בעמודי חיפוש הראשונים מבלי לשלם תשלום בגין פרסום.
משמעות הופעה במיקומים ראשונים בגוגל יכולה לתת גם השפעה פסיכולוגית על הגולש שאומר לעצמו אם האתר הזה מופיע
במיקומים ראשונים כנראה יש סיבה טובה :
• יש לאתר הרבה גולשים
• האתר איכותי
• התוכן רלוונטי
השני והיעיל ביותר הינו פרסום במנועי חיפוש, Google מספקת היום אפשרות ונגישות לכל בעל אתר או נותן שרותים לפרסם
את העסק או השרות שלו בעמודי החיפוש ללא כל צורך בשרות של קידום אתרים.
השרות הזה נקרא AdWords.
שרות יעיל אינפורמטיבי ומהיר להטמעה המאפשר לכל בעל עסק נגישות לגולשים המחפשים תכנים רלוונטים לצרכים שלהם.
למה זה יעיל יותר?
מודל התשלום לשרות זה נעשה בעבור הקלקה על הפרסום בלבד (Pay per Click) וכאם למעשה טמון היתרון המשמעותי אל מול
פלטפורמות פרסום אחרות. אין אנו משלמים בעבור החשיפה (בשונה מפרסום באמצעות באנרים בפורטלים מובילים) אלא בעבור הפעולה
של הגולש. כך ש-לא הקלקת, לא שילמת!
מודל זה ידוע כמודל כלכלי במיוחד המסוגל להניב תמורה מעולה להשקעה.
עדי אזולאי - אורינטק מחשבים
אורינטק SEO - קידום אתרים