"כוחו של בלוגר"
תרבות הבלוגרים המפותחת אומצה על ידי חברות רבות וסומנה כאחת הפלטפורמות המובילות ביותר להעברת מסרים שיווקים.
על מנת לקדם מותג, ליצור סביבו הד ולתת לגולשים את הביטחון שמדובר במקור מהימן, רצוי להחזיק בכמה בלוגרים שיעבירו את חווייתם האישית והתמימה לחבריהם הגולשים.
שילוב של תוכן שיווקי מתאים עם בלוגר בעל עוצמה ומוניטין בתחומו יובילו את המותג רחוק מאוד אל תוך העולם הווירטואלי ומחוצה לו.
את כוחם של הבלוגרים ניתן להשוות לעיתונאים מן המניין. בלוגר טוב עם מוניטין יכול להסתיר מסרים מסחריים מהגולשים ומספק בדיוק את מה שהגולש הממוצע מחפש: מידע מהימן לכאורה, רכילות, עניין וערך מוסף. בדיוק כמו שעיתונאי רציני ומקצועי לא יכתוב ביקורת טובה על מוצר רק בגלל שקיבל אותו במתנה או שיש לו אינטרס מסוים, כך נוהגים גם בלוגרים רציניים ולא תמיד ניתן להבחין אם הם מקבלים כסף מאחורי הקלעים על מנת לקדם תכנים שיווקיים.
בניגוד לפרסום בטלוויזיה, באמצעות הבלוגרים והאינטרנט ניתן ליצור קשר עם הלקוח, להגיע לקהל היעד הרצוי ולבנות איתו מערכת יחסים לאורך זמן.
בעולם בו יש אלפי מסרים פרסומיים ביום, הבלוגרים עומדים לשרותנו ככלי נוסף באמצעותו ניתן הגיע לקהל יעד מפולח מאוד.
אז איך מאתרים את הבלוגר הנכון ?
5 טיפים למציאת הבלוגר המתאים לקידום החברה שלך
1. הגדרת מטרות. החליטו מראש מהן המטרות אותן אתם מבקשים להשיג באמצעות הבלוגרים: האם מדובר בקידום מכירות או ביצירת אהדה למוצר. בהתאם לכך, תחליטו איך לפעול.
2. בדיקת איכות. בחרו בקפידה את הבלוגרים שלכם. חישבו עליהם כ"שגרירים" של העסק שלכם. בדקו את הרקע שלהם ברשת: בלוגר טוב הוא בלוגר עם פרופיל אישי מלא ורחב, הנתפש בעיניי קוראיו כדמות אמינה, רבגונית (איש/אשת העולם הגדול), מקושרת ומעניינת. בלוגר ללא פרופיל ישדר חוסר אמינות.
3. בדיקת אמינות. בדקו אם הבלוגר אליו אתם פונים מתאים ויודע לדבר עם קהל היעד שלכם או על המוצר או על השירות שלכם. למשל, לא כדאי לפנות לבלוגר בן 25 כדי שידבר על מוצר בתחום הפנסיה.
4. חדשנות. איכות התכנים שתספקו לבלוגר קריטית להצלחתו מול קהל היעד. על התכנים להיות חדשניים ובעלי ערך מוסף מבחינת הגולש.
5. מינון. קיבעו מראש מינון נכון של חשיפה, כדי לא "להישרף" ולהשיג את האפקט ההפוך. לא לדחוף יותר מדי מסרים, כי בלוגרים וגם הגולשים לא רוצים שיציקו להם. על מנת לקדם מוצר בצורה הטובה ביותר, אין צורך באינטראקציה על בסיס יומי, שבועי או חודשי, אלא על בסיס תקופתי.
שי בן ארי, מנהל ושותף בקבוצת hi-net אינטראקטיב