רישום לוגו וסימני מסחר הם הליץ בעת הקמת חברה. במאמר לפנכם נסקור את הנושאים והמושגים הרלוונטים.
חברה בע"מ
חברה בע"מ הינה ישות משפטית נפרדת משל בעלי מניותיה המאפשרת לבצע במסגרתה פעילות עסקית בעלת סיכונים משמעותיים מבלי לחשוף את בעלי מניותיה לסיכון זה, למעט במקרים חריגים.
בחירת שם חברה ולוגו בשלב רישום החברה
בחירת שם לחברה, לוגו, ומיתוג בכלל, עולה בשלב הבסיסי של רישום החברה. פעמים רבות נעשה שימוש במונח "ערכי המותג" שבא למצות את האני מאמין של החברה בעיצוב הלוגו, או בשם החברה, וחברות רבות אף מרעננות את המיתוג שלהן מעת לעת, מה שמכונה "מיתוג מחדש".
דהיינו, ללוגו ועבור שם חברה יש עוצמה פנימית אותם ניתן להעצים ולהגביר ע"י רישומם כסימני מסחר. בראש ובראשונה נועד המותג לאפשר זיהוי קל ופשוט של החברה על ידי לקוחותיה. בבחירת המותג הנכון יש להתחשב גם ברצון של מתחרים בלתי לגיטימיים של חברה לעשות שימוש במותג דומה או אף זהה, כדי לגנוב ממנה לקוחות. הנזק ב"חיתוך שוק" עקב פעולות אלו הוא משמעותי ביותר, ולכן יש לבחור מותג שגם קל לאכוף אותו בבית המשפט, ושלם כך יש גם לרשום את הלוגו והשם של החברה כסימני מסחר.
זכויות קניין רוחני בלוגו ובשם החברה
מיתוג חברה לוקח בחשבון היבטים שיווקיים בבחירת שם החברה, עיצוב הלוגו שלה, סלוגן נלווה, צבעים מאפיינים, עיצוב פנים של בית העסק, ועוד. ההגנה המשפטית המרכזית על אלמנטים אלו נעשית באמצעות דיני הקניין הרוחני. קניין רוחני הינו ביטוי החובק במסגרתו זכויות יוצרים וסימני מסחר.
לסיכום רישום זכויות קניין רוחני בלוגו ושם חברה יכולים למנף את פעילות העסק והם השקעה עם פירות מניבים.