משחק מקדים
בעסקים, כמו במערכות יחסים, חשוב במקרים רבים לבסס את הקשר על אמון, היכרות וניסיון אישי.
תשאל את עצמך בכנות - האם יש לכם בשנה האחרונה שטף של לקוחות חדשים בכמות הולכת וגוברת? האם לקוחות המתחרים נוהרים אליכם מדיי יום?
עסקים רבים תלויים לצורך פרנסתם במאגר הלקוחות שלהם, ובגלל שאין בעסק "דם חדש" של לקוחות, נוטים "לסחוט" את הלקוחות הקיימים בתקווה שהכנסות אלה יספיקו לעמוד ביעדי המכירות.
הפתרון למצב זה נקרא 'שירות מבוא בחינם'.
שירות זה, נועד ליצור היכרות בינינו לבין הלקוח הפוטנציאלי בלי שום התחייבות או מחוייבות להמשך הקשר והוא מאפשר לבנות אמון ויחסים המבוססים על ניסיון אישי של הלקוח עם החברה שלנו.
במסגרת השיווק באינטרנט יצרני תוכנות נוהגות לתת 30 יום ניסיון ללא תשלום וללא התחייבות. באופן דומה ניתן ליישם את השלב הראשון לכל עסק ולכל ענף.
קמפיין מבריק ש"עלה ארצה" לפני כמה שנים אשר עשה שימוש נפלא בשירות מבוא בחינם היה הקמפיין של קוטקס. נשות ונערות ישראל הוזמנו לקבל מוצרים בחינם (בדיוור הביתה), ללא כל תשלום וללא כל התחייבות, ובצורה זאת קוטקס יצרה לעצמה מאגר לקוחות פוטנציאליות המונה עשרות ואף מאות אלפי לקוחות, למרות שהם נכנסו לשוק רווי עם תחרות חזקה.
דוגמה נוספת היא חברת יורוקום, יבואנית נוקיה בישראל, אשר לפני מספר שנים ביצעה מהלך "עוקף חברות הסלולאר" וחילקה מוצרים שונים כשירות מבוא בחינם לעשרות אלפי לקוחות, אשר בצורה זאת יצרו קשר ישיר עם החברה ובלי תלות בחברות הסלולאר.
יש מגוון אפשרויות כמעט בלתי נדלה ליישום שירות המבוא בחינם בכל עסק מכל תחום ובכל גודל - מפגישת ייעוץ ללא התחייבות ועד לחלוקה של מוצרים בחינם. מומחי השיווק האמריקאים, פרי מרשל ("לוחמה זעירה בשיווק היי-טק") וקן מקארת'י מקפידים באדיקות להטמיע את השלב הקריטי הזה בקמפיינים השיווקיים שלהם.
יועץ עסקי מיומן יכול לקצר תהליכים ולסייע למנהל השיווק לבחור את סוג שירות המבוא האידיאלי עבור החברה בהתאם לנסיבות ולשוק.
דני וידיסלבסקי, מרצה ויועץ בכיר, מומחה בטכנולוגיית האברד לניהול, מנכ"ל וידיס ייעוץ אישי ועסקי, יו"ר נציגות וויז בישראל.