דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שקרים ושיווק אפקטיבי-חלק חמישי ואחרון 

מאת    [ 11/05/2010 ]

מילים במאמר: 296   [ נצפה 2595 פעמים ]

 

show me the money

ישנם עסקים בהם שלב מספר 2 (שירות יחסית זול בתשלום ו/או מכירה נקודתית) מבוצע כהלכה ולמרות זאת העסק נלחם בקשיים כלכליים באופן קבוע.

החברה משקיעה בשיווק, אנשי המכירות עושים מלאכתם נאמנה, לקוחות חדשים רבים מגיעים, ועדיין ההכנסות "צולעות", ובמקביל מנהל השיווק ושאר המנהלים סחוטים מעייפות ומעבודה קשה.

זאת דוגמה לטעות שיווקית קלאסית המתרחשת בעסקים רבים, אשר לא הטמיעו את מודל 3 סוגי השירותים ובעצם "נתקעו" בשלב מספר 2.

השלב השלישי באסטרטגיית השיווק האפקטיבי הוא החלק בו העסק צריך להרוויח את מירב הכנסותיו. ללא שלב זה, עבודה רבה שמושקעת בשיווק ובהשגת הלקוחות יורדת לטמיון!

סוג השירות האחרון נקרא "שירות עיקרי", אשר על פי רוב הוא יקר ו/או מתמשך.

לאחר שני השלבים הראשונים, העסק למעשה ביסס מערכת יחסים עם הלקוח המבוססת על שביעות רצון הדדית כתוצאה מהתנסות אישית מוצלחת.

כעת בשירות העיקרי אנו מחזקים את הקשר ומעמיקים את היחסים על ידי מכירה של מוצר/שירות יקר יותר ו/או כזה שנמשך לאורך זמן רב. מומלץ לתת כדאיות אטרקטיבית כלשהי אשר תצ'פר את הלקוח בגין העמקת הקשר.

פזמוט של חברת פז, דלקן של דלק, כרטיסי המועדון של רשתות השיווק ועוד דוגמאות רבות אחרות ממחישות את הרווחים הכספיים האדירים שניתנים למימוש בשלב מספר 3.

  מחלקת התכל'ס

אם הכנסות העסק נמצאות בעלייה - אין צורך לעשות שינויים מרחיקי לכת, אם בכלל. אולם אם ההכנסות תקועות במקום, או אפילו מדרדרות לאחור, זה הזמן לפעול!

הצעד הראשון הוא להפנים את העובדה שכאשר הדברים תקועים או מדרדרים, אזי ישנם דברים מסויימים שאינם מתבצעים באופן אופטימאלי, וככל הנראה מקורם בנתונים כוזבים, אותם יש לזהות ולהיפטר מהם במהרה.

הצעד הבא, הוא בניית אסטרטגיה שיווקית אפקטיבית אשר תזרים לקוחות רבים, ותגדיל את ההכנסות באופן שיטתי.

בעיה נפוצה בעסקים היא התמקדות בסוג אחד או מקסימום שני סוגים של שירותים מתוך מודל 3 סוגי השירותים. יש לבחון איזה מסוגי השירותים חסר/ים ולפעול בהתאם להטמעתם בחברה.

 

דני וידיסלבסקי, מרצה ויועץ בכיר, מומחה בשיטת האברד לניהול, מנכ"ל וידיס ייעוץ אישי ועסקי, יו"ר נציגות וויז בישראל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב