דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גליה מאור לא לבד: ב-peb מתמחים בפתיחת רשתות חברתיות של כל לקוח 

מאת    [ 13/05/2010 ]

מילים במאמר: 827   [ נצפה 1946 פעמים ]

הידיעה אשר פורסמה בחדשות הרשות השנייה, הייתה נראית לפני שני עשורים כלקוחה מתסריט בדיוני. מנכ"לית הבנק הגדול במדינה מעבירה וחולקת עם כל עם ישראל והתפוצות את החלטתה להסיר את מועמדותה לתפקיד יו"ר הדירקטוריון של בנק לאומי, ולהישאר בתפקיד המנכ"לית. מאור, לא רק שמודיעה על החלטתה אלא גם משתפת בתחושותיה. היא מפרטת את הליך הגשת מועמדותה, על פי שקיפות, פנייה אל ועדת המניות של הבנק המייצגת את מדינת ישראל. מאור מציינת ומסבירה כי אין לה כל בעיה עם החלטת הרשות לניירות ערך והיועץ המשפטי לממשלה בסוגית המינוי וכי כל מטרתה הייתה לפעול לטובת הבנק, תוך הדגש כי מינוי משולב זה נהוג גם המקומות אחרים בעולם ומטרתו לתרום מהידע ומהניסיון לתרום לשימור היציבות וטובת הבנק.

משפט אותו מציינת גליה מאור ברשת, אינו משקף רק את עניינה האישי בסוגיה זו של מינוי מקצועי בתחום הכלכלי אלא את הלך הרוח ושינוי פני הדברים בעידן של 2010: הבמה היום אשר משתפים פוליטיקאים, סלבריטאים, מנהלים ועוד את הציבור בהחלטותיהם עברה להיות במה וירטואלית, קרי, רשת האינטרנט הפכה למקום בו מקבלים ראיון אישי ואת מחשבותיהם של מובילי דעות בתחומים השונים. ולא רק זאת, ניתן גם להגיב. העידן האינטרנטי מביא את האנשים שהיו עד לפני מספר שנים נתפסים כה מרוחקים ומקרב אותם בצורה שאנו מכירים אותם בצורה ובדרך שבעבר לא נראתה. ההתבטאות של מאור: "רבות דובר ונכתב על מועמדותי לדירקטוריון בבנק ולתפקיד יו"ר הבנק בהמשך.עד כה לא התבטאתי בפומבי בנושא זה, ואני חושבת שלאומי בלוג בפלטפורמה אישית ובלתי אמצעית הוא המקום המתאים ביותר להתבטא בנושא". במשפט אחד, קצר ומתומצת קובעת מאור לא רק את החלטתה אלא גם את התמורה בעולם לגביי הדרכים החדשות בהם נבחרי ציבור משתפים את הציבור, ולא רק נבחרי ציבור, גם כוכבנים וידוענים מצאו ברשת החברתית את הבמה הנכונה לשתף את המתעניינים בהם: הזמר ריקי מרטין מצא בפוסט אותו העלה את הדרך לגלות את נטיותיו המיניות. אצלנו , החליט השחקן מייקל לואיס לעדכן באמצעות הפייסבוק את העובר עליו כחייל בצבא ההגנה לישראל.

לרשתות החברתיות בימינו, קשת נרחבת של שימושים. זה הפך למקום לאספקת מידע, אמצעי יעיל לפגוש חברים ישנים, מקום למציאת אהבה חדשה או עבודה חדשה ואין ספק כי זה מפיג את השעמום. אלא שבעולם העסקים החייתי, הרשת החברתית הפכה להיות גם כר נוח לפיתוח ומעקב תעשייתי: חברות עסקיות, דוגמת בנקים, תאגידים ,חברות תעופה, טקסטיל ועוד פותחות כרטיסים שונים. עובדים פותחים למשל, באופן אישי, עמודים בפייסבוק ומבעד לכרטיסיהם ניתן ללמוד על הקשרים החברתיים והעסקיים של גורמים וחברות. חברות רבות בשוק העולמי, וגם כאן אצלנו בישראל כבר מבינות את הפוטנציאל השיווקי האדיר שקיים ברשתות החברתיות. הפופולאריות של פייסבוק למשל אינה מוטלת בספק 200 מיליון משתמשים פעילים, מהם 100 מיליון אשר מבקרים באתר מידי יום. כך גם בכל הנוגע לטוויטר שהגיע ל-9.3 מיליון גולשים(!).

בחברת התעופה הלאומית אל על, למשל, אחת משלוש המפרסמות הישראליות הגדולות ביותר בגוגל, החליטו להעביר לרשת החברתית פייסבוק 25% מתקציב הפרסום שהוקצה לפייסבוק. מנהל אגף השיווק של אל על, אייל שביט אמר כי "החלטנו להרחיב משמעותית את תקציבי הפרסום והשיווק המופנים לפעילות ברשתות החברתיות, חלקו העיקרי של התקציב יופנה לפייסבוק, אך נשקיע בשיווק גם ברשתות חברתיות ממוקדות בקהלי נישה כמו דה מרקר קפה..".

ענקית התקשורת סלקום, תשיק בקרוב שעשועון אינטראקטיבי בפייסבוק בעלות כוללת של 5.5 מיליון שקלים. מדובר בהפקת מקור, ראשונה מסוגה בעולם, בשידור חי בפייסבוק.גם חברת "אסם" תגדיל השנה ב-20% את תקציב השיווק הדיגיטלי שלה. מנכ"ל קבוצת נסטלה -אסם, גדי קפלן, הודה בראיון לדה מרקר כי "האתגר הגדול העומד בפני עולם השיווק הוא השיווק הדיגיטלי".

זרועותיו הרחבות של הפייסבוק מגיעות גם להיבטים נוספים. לא מכבר פורסמה ידיעה כי בתנועת החמאס מפנים אצבע מאשימה כלפי ישראל כי היא מבצעת את מעין "האח הגדול גרסת עזה "שימוש בדפי הפייסבוק של תושבי הרצועה לצורך גיוס משת"פים וסוכני מודיעין. גם המשטרה החלה ליהנות "מנפלאות הרשת" ובשבוע שעבר לכדה אדם ששדד ארבעה סניפי בנקים, אך בשל בדידותו פתח פרופיל ברשת והמידע שהופיע שם הוביל ללכידתו. בארצות הברית, בעקבות מעקב של גורמי חינוך, הושעתה מרצה לסוציולוגיה מאוני' פנסילבניה, לאחר שכתבה על הקיר שלה בפייסבוק דברים לא מחמיאים על תלמידיה. פייסבוק והרשתות החברתיות אף הולידו תופעה לא מחמיאה של "סייבר סייקלינג" (בריונות ברשת), אשר הביאה לא מכבר מורה בריטית המלמדת בבי"ס בינלאומי באבו דאבי ותלמידה מתבגרת בארה"ב לשים קץ לחייהם בעקבות פרסום תמונות ומסרים לא מחמיאים אודותיהם.

יחד עם זאת, יש גם היבטים חיוביים ואין ספק שהרשתות החברתיות, מוליכות להגברת המודעות לצרכים חברתיים. אחת הידיעות הביזאריות ביותר שניתן למצוא בנושא, היא התאגדותה של קבוצה חדשה בפייסבוק אשר דורשת מערוץ 2 לקנות בית לזמרת מירי אלוני המופיעה מידי שבוע במדרחוב ליד שוק הכרמל, היות שהזמרת אשר תרומתה למוסיקה הישראלית לא תסולא מפז ונאבקת מול מצוקה קיומית יומיומית, חשפה את סיפור חייה והביאה רווחים עתירי רייטינג לקברניטי הערוץ.

PEB, חברה מובילה בתחום יחסי הציבור באינטרנט ובתחום מיתוג אישי ומקצועי. אנשי צוות התוכן המיומן של PEB בונים את הרשת החברתית של הלקוחבפייסבוק, בטוויטר, בקפה דה מרקר ובבלוגים. בין לקוחות החברה, ניתן למצוא עורכי דין מובילים המתארים ברשתות החברתיות שלהם סוגיות מקצועיות מעולם המשפט בנושאים שונים כמקרקעין, מיסוי, יישוב סכסוכים ועד מומחים בתחום הרכב המתארים חידושים מקצועיים, הופעת דגמים חדשים או פוליטיקאים המתארים ברשתות החברתיות את המצע שלהם, חיי המשפחה שלהם, פגישות עם תושבים ואזרחים ועוד. ב-PEB יודעים להתאים לכל לקוח את הרשתות החברתיות בהתאם לצרכיו, הגדרת מטרות היעד שלו ועוד.

פלוטו בע"מ, מתמחה בפיתוח, אפיון והקמת אתרי אינטרנט ויישומים שונים ברשת, ומשלבת קידמה וניסיון גם יחד http://www.pluto-group.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב