למה הכוונה?
לפעמים הרצון לבלוט מוביל לעשיית טעויות שקשה אח"כ להתגבר עליהם. חשוב לזכור שמסרים צריכים להיות מתקשרים ולא מוזרים, חשוב מאוד לתת מקום ליצירתיות אך לא לשכוח שהיא אמורה להעביר מסר מסוים. בתחילת כל קמפיין של יחסי ציבור חשוב לזכור את נתוני הבסיס אשר רלוונטיים למוצר או ללקוח ולא להתחבא מאחורי סלוגן מפוצץ שמשאיר סימני שאלה רבים...
בעידן הפרסומות של ימינו כאשר התחרות הולכת וגדלה וערוצי תקשורת מתרבים מיום ליום נדרש מאמץ עילאי על מנת לשמור על ייחודיות וסקרנות לגבי מוצר/חברה/אדם/או רעיון.
חשוב ביותר כאשר רוצים לעשות יחסי ציבור ללקוח להתייחס בכובד ראש אל קהל המטרה בו הוא מעוניין ולהעביר אליו את המסר ברמה שלא תהיה במדרג גבוה או מוזר מידי.
הרי לא נוכל לעשות קמפיין לגיל השלישי בסגנון שיתאים לסטודנטים ולהיפך.
יחסי ציבור בהגדרה הם הבאת דברים טובים לידיעת הציבור. חברת יחסי ציבור תשכיל להדגיש ולהבליט את כל היתרונות שבמוצר תוך קידומו דרך רעיונות שונים לדוגמא שילוב של מוצר מתחום האסטטיקה עם אמנות ועוד.
כאשר רוצים לקדם לקוח הקריאייטיב מחויב להתייחס לכל המרכיבים של המוצר ולהיוולד מתוכו.
לא מצדדיו ולא מאחוריו התוצר של הנתונים היציבים הוא הקריאייטיב ולא משהו שתלוש מהמציאות שאמנם נשמע מדליק אך לא קשור בכלל לאופי המוצר ולרוח הדברים של הלקוח.
קריאייטיב יתבצע תמיד לאחר התחקיר המקיף על הלקוח ויחד איתו אשר נועד להבהיר לחלוטין את שאיפותיו, מטרותיו, חזונו ועברו. בהתייחסות לפרמטרים אלו ניתן לקבל תשתית להתחלת הקמפיין במחקר ניתן לגלות שהלקוח שלך הוא שמרני והקמפיין לא יכלול קפיצת בנג'י מוטרפת..
המוצר הסופי בעל ערך של חברות יחסי ציבור הוא מה שנקרא "העטיפה". קחו מסעדה לדוגמא ששלושה חברות יעשו לה יחסי ציבור כל חברה תציג אותה בצורה אחרת כשרק החברה הקריאייטיבית ביותר היא זו שתמשוך את תשומת הלב ותביא לחשיפה המקסימלית.
הרצון "להפגיז" ברור ומובן אך הדרך והצורה לעשות זאת חייבת להיות מבוקרת מקצועית וממוקדת לקהל המטרה של הלקוח ולא לפרסים של "קמפיין השנה"....
בעידן בו ערוצי התקשורת צצים כפטריות אחרי הגשם המשחק גדול יותר והיכולות הקריאייטיביות יכולות להרקיע שחקים אך תמיד לפני הכל זכרו את המילה מקצוענות אשר היא ורק היא תביא לתוצאה האפקטיבית ביותר. קמפיין שנבנה במקצועיות לא ייכשל לעולם לכן עשו הכל לפי אמות מידה של מקצוענים וכל הלקוחות שלכם ישגשגו
לפעמים הרצון לבלוט מוביל לעשיית טעויות שקשה אח"כ להתגבר עליהם. חשוב לזכור שמסרים צריכים להיות מתקשרים ולא מוזרים, חשוב מאוד לתת מקום ליצירתיות אך לא לשכוח שהיא אמורה להעביר מסר מסוים. בתחילת כל קמפיין של יחסי ציבור חשוב לזכור את נתוני הבסיס אשר רלוונטיים למוצר או ללקוח ולא להתחבא מאחורי סלוגן מפוצץ שמשאיר סימני שאלה רבים...
בעידן הפרסומות של ימינו כאשר התחרות הולכת וגדלה וערוצי תקשורת מתרבים מיום ליום נדרש מאמץ עילאי על מנת לשמור על ייחודיות וסקרנות לגבי מוצר/חברה/אדם/או רעיון.
חשוב ביותר כאשר רוצים לעשות יחסי ציבור ללקוח להתייחס בכובד ראש אל קהל המטרה בו הוא מעוניין ולהעביר אליו את המסר ברמה שלא תהיה במדרג גבוה או מוזר מידי.
הרי לא נוכל לעשות קמפיין לגיל השלישי בסגנון שיתאים לסטודנטים ולהיפך.
יחסי ציבור בהגדרה הם הבאת דברים טובים לידיעת הציבור. חברת יחסי ציבור תשכיל להדגיש ולהבליט את כל היתרונות שבמוצר תוך קידומו דרך רעיונות שונים לדוגמא שילוב של מוצר מתחום האסטטיקה עם אמנות ועוד.
כאשר רוצים לקדם לקוח הקריאייטיב מחויב להתייחס לכל המרכיבים של המוצר ולהיוולד מתוכו.
לא מצדדיו ולא מאחוריו התוצר של הנתונים היציבים הוא הקריאייטיב ולא משהו שתלוש מהמציאות שאמנם נשמע מדליק אך לא קשור בכלל לאופי המוצר ולרוח הדברים של הלקוח.
קריאייטיב יתבצע תמיד לאחר התחקיר המקיף על הלקוח ויחד איתו אשר נועד להבהיר לחלוטין את שאיפותיו, מטרותיו, חזונו ועברו. בהתייחסות לפרמטרים אלו ניתן לקבל תשתית להתחלת הקמפיין במחקר ניתן לגלות שהלקוח שלך הוא שמרני והקמפיין לא יכלול קפיצת בנג'י מוטרפת..
המוצר הסופי בעל ערך של חברות יחסי ציבור הוא מה שנקרא "העטיפה". קחו מסעדה לדוגמא ששלושה חברות יעשו לה יחסי ציבור כל חברה תציג אותה בצורה אחרת כשרק החברה הקריאייטיבית ביותר היא זו שתמשוך את תשומת הלב ותביא לחשיפה המקסימלית.
הרצון "להפגיז" ברור ומובן אך הדרך והצורה לעשות זאת חייבת להיות מבוקרת מקצועית וממוקדת לקהל המטרה של הלקוח ולא לפרסים של "קמפיין השנה"....
בעידן בו ערוצי התקשורת צצים כפטריות אחרי הגשם המשחק גדול יותר והיכולות הקריאייטיביות יכולות להרקיע שחקים אך תמיד לפני הכל זכרו את המילה מקצוענות אשר היא ורק היא תביא לתוצאה האפקטיבית ביותר. קמפיין שנבנה במקצועיות לא ייכשל לעולם לכן עשו הכל לפי אמות מידה של מקצוענים וכל הלקוחות שלכם ישגשגו
יעל לוטן היא מנכל"ית חברת יחסי הציבור לוטן תדמיות בע"מ
www.lotan.org.il
www.lotan.org.il