מה לאחזקת מבנים ולכאב ראש
כולנו כבר היינו בסיטואציה הזאת.
כולנו כבר חווינו את אותן אסיפות הדיירים המתישות ואת המרדף הבלתי פוסק אחר חייבי תשלום, ספקים ותשלומים.
אבל החוויה הגדולה מכולן היא אותו אירוע, חגיגי ומשמח של החלפת הועד והעברת המקל לדייר אחר.
כמה שמחנו בשביל אותו דייר שנחלץ מהתפקיד הכל כך כפוי טובה?
כמה התעצבנו בשביל אותו דייר שזכה בתואר המפוקפק "ועד הבית"?
וכמה התפתלויות ביצענו כדי להתחמק מאותו מבט עיניים חודר של הדיירים האחרים התר אחרי מתנדבים פוטנציאלים לתפקיד זה?
אז בואו נשאל את עצמנו למה?
למה אנחנו ממשיכים בדרך הלא הגיונית הזו, המפרכת, המעצבנת, הסבוכה כל כך כאשר הפתרון נמצא מעבר לפינה.
כן, ממש מעבר לפינה צצות כמו פטריות אחרי הגשם, חברות העוסקות באותו התחום, אותו תחום הגורם לכאב הראש לא קטן, שלעיתים קרובות מוציא אותנו משלוותנו, אותו תחום שבידיים מקצועיות ואחראיות, ידיים המכירות את העבודה, פתאום נושא ה נדל"ן הופך להיות פשוט ורגוע.
איך בוחרים את החברה המתאימה לנו?
שאלה זו מעסיקה אותנו יותר מכל, ובצדק.
איך נדע שלא מבטיחים לנו ערמה של לוקשים, איך מבטיחים שלא נשאר עם מעלית תקועה או חדר מדרגות חשוך?
התשובה טמונה בלקוחות האחרים של הקבלן!
אל תהססו לבקש מקבלן האחזקה, רשימת לקוחות מסודרת, מכמה אזורים שונים בהם הם מטפלים ואף מאזורכם (ישנה חשיבות רבה לדבר עם לקוחות מאזורכם מכוון שיכול מאוד להיות שלאותה חברה ישנם מספר צוותים המטפלים באזורים שונים וחשוב לדעת כיצד עובד הצוות של אזורכם).
הפנייה אל הלקוחות האחרים צריכה להתבצע פיזית, ברגליים! חשוב לגשת אל האתר המתוחזק ע"י אותה חברה ולבחון בעיניים את רמת הניקיון והסדר, האם חדר המדרגות מואר כמו שצריך, האם למעלית יש אישור בדיקת מהנדס (מודבק בתא), רמת הגינון וכדומה.
בנוסף, אחרי הבדיקה שלכם, יש לפנות לנציג האחראי מטעם הבניין ולתשאל אותו לגבי שביעות רצון הדיירים מהשירות הניתן להם.
מה עוד חשוב לוודא?
מעבר לרמת שביעות הרצון של הלקוחות, יש לבחון היטב את השירותים הניתנים ע"י הקבלן ואת גובה ורמת הכיסוי הביטוחי שלו.
יש לוודא כי הקבלן המתחזק, מספק אישורי תקינות עבור המערכות הבטיחותיות בבניין וכי יש לו את ההסמכה המקצועית לטפל במערכות אלו.
במידה ואין לקבלן הסמכה למערכת כל שהיא והוא מפעיל קבלן משנה, יש לבדוק כי קבלן המשנה אכן מוסמך לכך.
לגבי הכיסוי הביטוחי, יש לבדוק כי הנ"ל מכסה נפגעי צד שלישי, נזקים גדולים במערכת החשמל או האינסטלציה וכמובן כיסוי ביטוחי לעובדיו המועסקים בבניין.
בנוסף יש לבדוק מי מבצע את הגבייה מהדיירים עבור השירותים של החברה המתחזקת... אל תתפשרו, השאירו את הגבייה לידי החברה.
כמה זה עולה לנו?
נושא העלויות, הוא אחד הנושאים הכי חשובים במבחן התוצאה.
כמובן שקבלני אחזקה מסוג זה, המטפל בבניינים משותפים, צריכים גם להרוויח, אז בנוסף לעלויות שלהם, ישנו גם סעיף הרווח.
קל מאוד לעשות חישוב ולראות האם בכלל משתלם לנו להעסיק חברה שכזו.
החישוב נעשה ע"י חיבור כלל העלויות לשנה כגון: בודק מעליות, גנן, מנקה, ביטוחים וכדומה, ואז לחלק זאת ל-12 חודשים ולראות כמה יוצאת לנו העלות החודשית וכמובן לא לשכוח שהקבלן בדרך כלל מכניס לתוך החישוב גם עלות חומרים חלקית ועליות של הגעה בשבתות וחגים (במקרי חירום).
גם אם בסופו של חישוב, תגיעו למסקנה שלכם יוצא זול יותר, קחו בחשבון שחסכתם כאב ראש גודל וזאת בעבור עוד כמה שקלים בחודש.
לסיכום...
בשוק רווי כל כך בחברות אחזקה, קטנות וגדולות, חשוב לנו לבצע סקר שוק מקיף ורציני לפני ההחלטה הגורלית.
את ההבדל בין ועד בית לבין חברה מקצועית ואיכותית תרגישו כבר מהיום הראשון... תיהנו מהשקט.
חברת H&F הוקמה במטרה להעניק, לכם הלקוחות, פתרונות מושלמים בנושא נדל"ן ועיצובו. החברהמתמחה באיתור נכסים באזור המרכז והשרון , בהתאם לדרישות האישיות של כל לקוחולקוח. לחברתנו, ניסיון בשיווק ותיווך נדל"ן למגורים, מסחר, משרדים ותעשיה.H&F מעמידה לרשות הלקוח, צוות מיומן ומקצועי היודע לשלב בין דרישות הלקוח לבין האני מאמין האישי של כל אחד ואחד מאיתנו. באפשרותנו, להציע חליפת נדל"ן מושלמת לכל לקוח, הכוללת איתור הנדל"ן, עיצובו ותכנונו בהתאם לרוחהעסקה ודרישות הלקוח. לחברתנו ישנן שלוש חטיבות נפרדות: תיווך נדל"ן, אחזקה ובינוי ועיצוב פנים