בשנים האחרונות יש שינוי תמידי במדיות השונות, ובהתאם לטרנדים העדכניים, נחשפים פה ושם הזדמנויות חדשות שלא היו זמינות בעבר.
צריך לציין בהקשר הזה את שלושת הטרנדים הגדולים ביותר בשנים האחרונות:
1- youtube, אתר שיתוף סרטוני הווידיאו המפורסם, אשר מושך אליו מאות מליוני גולשים בכל יום ומאפשר להציג את אותם הסרטונים גם באתרים חיצוניים אחרים.
2- Facebook, רשת החברתית פייסבוק אומנם לא הייתה הראשונה, אך היא בהחלט המצליחה ביותר נכון להיום, עם מעל 100,000,000 משתמשים רשומים פעילים ביותר, ותנועה בלתי רגילה. יש לציין שהיו בעבר רשתות עם מספר דומה של משתמשים רשומים, כמו myspace ואחרות, אך ההבדל הגדול הוא ברמת הפעילות הגבוהה. כלומר, אם ברשתות חברתיות אחרות, רק 10% מבין המשתמשים הרשומים מגיעים לאתר לפחות פעם ביום, בפייסבוק מדובר על מספר הקרוב יותר ל 85%.
3- Twitter, רשת שיתוף המאפשרת לשלוח עדכונים מהירים מיידיים לחברים ולקולגות עלידי מסרונים מהירים, אשר יכולים לכלול גם קישורים תמונות וסרטונים.
אז איך אפשר לנצל את המאגר האין סופי הזה של עיניים, הצופות בכל רגע נתון במסך המחשב?
נחלק את שיטת הפרסום לשני שלבים עיקריים.
שלב ראשון: להגיע על מסך המחשב של הלקוח הפוטנציאלי, ולגרום לו לראות את הפרסומת שלך, הקישור שלך או כל דבר שיגרום לו להכיר אותך ואת העסק או המוצר אותו אתה מפרסם.
שלב שני: להציג משהו שימשוך את תשומת ליבו, ויבדיל אותך מאלפי באנרים, פרסומות וקישורים שאותו הגולש רואה כל יום, ולומד להתעלם מהם.
יש כמובן אפשרויות רבות לפרסום ברשתות השונות, עיצוב באנרים, ניסוח קישור טקסט ועוד.
כל שיטות הפרסום עולות כסף, ובסופו של יום נמדדות לפי יחס הכסק שהושקע בפרסום, מול הרווחים הישירים שהתקבלו מהלקוחות שהגיעו דרך הפרסום.
עם כך, יש לבחון את יעילות שיטות הפרסום, ולבחור בשיטה שאינה יקרה בהשוואה לשיטות אחרות, אך עדיין מגיעה לעיניים של לקוחות פוטנציאלים רבים, ומבדילה אותך מאלפי הפרסומות שהגולש רואה כל יום.
הדרך היעילה ביותר להשיג את המטרה הזו נכון להיום, היא הפקת סרטוני פרסום קצרצרים, וקידומם ברשתות ובאתרים שציינתי בתחילת המאמר.
סרטון וידיאו קצר, אינו דומה כלל לסרט תדמית ארוך, משעמם, מייגע ויקר.
סרט תדמית הוא סרט איכותי שמופק עבור לקוחות שכבר מכירים אותך ומתעניינים בפרטים לגבי החברה, אך הסרטים הללו אינם מושכים לקוחות חדשים.
אף גולש לא מעוניין לבזבז 10 דקות מזמנו בצפייה של סרט שיווק מובהק שהופק עבור חברה זו או אחרת.
הגולשים היום הם בעלי זמן קשב קצר מאוד, ובקרה הטוב יהיו מוכנים להשקיע 1:30 מזמנם בצפייה בסרט. לכן סרטון השיווק שלך חייב להיות ממוקד, מעניין, קצר וקולע.
הפקה של סרטוני פרסום מסוג זה היא זולה מאוד ביחס לסרטי תדמית ארוכים. סרט תדמית של 10 דקות עשוי לעלות בין 20,000 ש"ח עד 60,000 ש"ח ויותר. כאמור, הסרטים הללו הם מצויינים לצורך הצגה בפני לקוחות פוטנציאלים שכבר מכירים אותך, ומוכנים להשקיע את הזמן בצפייה בסרט שלך, אך הסרטונים הללו לא יעשו דבר בשביל למשוך לקוחות חדשים.
בניגוד לסרטי התדמית הללו, סרטוני פרסום קצרים עולים כ3,000 שקלים, כולל פרסום ברשתות חברתיות ופרסום בסיסי בגוגל.
הסרטונים הללו לא יכללו אפקטים מיוחדים, פטנטים, איפור ומוזיקה שהולחנה במיוחד עבורך, אבל הם יעשו את העבודה מבחינת חשיפה לקהל היעד, הצגת פרטי התקשרות ומשיכתם להיכנס לאתר הבית או להתקשר אליך לפרטים נוספים על השירות או המוצר.
אפשר לקרוא עוד על אפשרויות הפרסום על ידי סרטוני שיווק קצרים ויעילים באתר :
www.Getavideo.co.il
פורטל הפטנטים - http://www.gizmomaker.co.il
>