במשך שנות עבודתי הארוכות כמנחה בתנועה עם יחידים ובקבוצות, בהכשרת מורים וכאם לשלושה - חיפשתי כל פעם מחדש, אחרי דרכי הוראה וטיפול התואמות את המטרות השונות.
בסוף שנות ה-70, התנועעו אצלי אם וביתה, כל אחת בקבוצה התואמת את גילה. האם הייתה מורה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר-אילן והבינה לעומק את דרכי המיוחדת עם הילדים. באחד הימים האם פנתה אלי בבקשה לטפל בילדה פגועת מוחין, ושכנעה אותי שדרך עבודתי מאוד מתאימה לטיפול במקרה.
ניסיתי, התוצאות היו מדהימות, והילדה למדה את 'סודות' השעון משום שהייתה מעוניינת מאוד לדייק, ולהגיע לסטודיו בדיוק בזמן! אחר כך טיפלתי במקרה של ילד שהתנועע אצלי בקבוצה רגילה אך היו לו בעיות מיוחדות של שווי-משקל (בגלל עצירת זרימת חמצן בתהליך הלידה...) וכך, לאט - לאט נפתחה דלת הסטודיו ל"מקרים המיוחדים", ומטעם התחנה הפסיכולוגית בבת-ים - נשלחו אלי ילדים ש"נפלו בין הכיסאות" ושטיפולים אחרים לא כ"כ עזרו להם...
בפני כל מטפל (הורה, מורה, רופא, או כל מסייע אחר) ומטופל (בן, בת, תלמיד, נכה או כול זקוק אחר) עומדת מטרה טיפולית המותנית בתנאים הקיימים: בנתונים אישיים של המטפל והמטופל שניהם (!), בדינאמיקה קבוצתית (במקרה של קבוצה), ובנתונים סביבתיים.
לכן, בכל מקרה ומקרה, יש לשקול את המטרות והנסיבות, להקשיב וללמוד מחדש את צרכיו היחודיים של הנזקק לטיפול, ורק לאחר שנלמדה בעייתו הייחודית, ניתן להתאים לו את הניסיונות, את התרגילים ואת הכלים המתאימים.
לעיתים הקשיים בקואורדינציה מוטורית באים לידי ביטוי בחוסר תיאום כללי, כמו: בריצה, בקפיצה, בטיפוס ובשווי-משקל, בקושי להתמצא במרחב , בקושי להבחין בין ימין לשמאל, בין למעלה ולמטה, בין לפנים ולאחור, בין מעל ומתחת וכ"ד.
במקרים רבים ניתן לסייע בשיפור מצבם של הסובלים מהפרעות במוטוריקה, מהפרעות בריכוז, מחוסר קואורדינציה ומהגבלות אחרות, באמצעות תנועה עם חפצים (ראו בספרי: "תנועה וחפץ").
ומעניין ביותר הוא, שבהפרעות נפשיות, כמו בהגבלות גופניות במקרים רבים אפשר להיעזר באותם כלים תנועתיים!
סיכום:
גישה זו של "אד"ם בתנועה" (איזון דרך מודעות בתנועה), עוזרת לבריאותו של כל אדם באשר הוא. משפרת את איכות חייו, ומתאימה ביותר למאמינים באדם השלם כשלמות הרמונית אחת, המאחדת בין הנתונים האישיים לנתונים הסביבתיים: גוף- נפש- נשמה + יכולות הבנה, עשייה ויצירה.
רקדנית, מורה לתנועה ומייסדת גישת אדם בתנועה.השתתפה בלהקת המחול הייצוגית של ישראל בפסטיבל מוסקבה, ובלהקת כרמון.ניהלה את הלהקה המרכזית של ההסתדרות, את להקת "יינון", ולהקת הייצוג של ישראל בפסטיבל הלסינקי.
מורה לחינוך-גופני, תנועה ומחול מ"מכון לתרבות הגוף" ת"א, וחלק מסגל המורים במשך 12 שנה.העבירה סדנאות למרפאים בעיסוק, לתלמידי עבודה סוציאלית, לגננות ולמורים.בשנת 1980 - פתחה סטודיו לתנועה בחולון, בו מיושמת גישתה המיוחדת.למידע נוסף ראה אתר אד"ם בתנועה - איזון דרך מודעות בתנועה