מה חדש בשוק הליסינג בישראל?
מה שמאפיין בעיקר את כבישי ישראל, מעבר לעצבים הרוטטים של נהגינו הם רכבי הליסינג. עשרות אלפי רכבי מזדה 5, יונדאי גטס, פורד פוקוס ועוד דגמים רבים הנרכשים על ידי חברות ליסינג בישראל, מעוטרים בשלל מדבקות על צידן המציינות את שמו של הארגון המשלם את משכורת נהג הרכב.
שוק הליסינג בארץ הינו שוק רכב ומשגשג הכולל מספר חברות ליסינג גדולות השולטות בשוק כמו אלבר, אלדן ואווס ועוד חברות קטנות רבות.
הסיבה לכך שדווקא בישראל ארגונים רבים מעוניינים להשקיע בעובדים שלהם ולהקל עליהם את הנסיעות לעבודה, הינה בשל הטבת המס לעובד.
כלומר, בעוד העובד מקבל רכב, לרוב רכב חדש, הכולל הוצאות דלק וטיפולים בעד סכומים שנעים בין 2500-3000 שקלים חדשים היורדים ממשכורתו, מבחינת מס ההכנסה שווי ההטבה נמוך באופן יחסי ומסתכם לעיתים בחצי מהסכום. פער משמעותי יוצר תמריץ עבור הארגון להעניק לעובד רכב ליסינג כחלק מהסכם השכר הכולל.
ליסינג תפעולי
חכירת הרכבים ע"י הארגון מחברת הליסינג נקראת ליסינג תפעולי. לרוב מדובר בחכירה לתקופה של שלוש עד ארבע שנים. במהלך תקופה זו חברת הליסינג מנהלת את צי הרכב של הארגון ומתחזקת אותו בתמורה לתשלום חודשי.
ליסינג פרטי
חברות הליסינג בישראל אינן עובדות אך ורק מול ארגונים, אלא גם מול השוק הפרטי. כיום מי שאינו מעוניין לרכוש רכב חדש יכול לפנות לחברת ליסינג ולחתום על עיסקת ליסינג פרטי. כמו בליסינג התפעולי גם במקרה הזה במשך תקופה של שלוש עד ארבע שנים הרוכש משלם תשלום חודשי לחברת הליסינג. אך בליסינג פרטי שלא כמו בליסינג תפעולי, בתום התקופה הזו כאשר הלקוח סיים לשלם את התשלומים עבור הרכב הוא עובר מידי חברת הליסינג לרכושו הפרטי של הלקוח.
רכישת רכב מליסינג
חברות הליסינג מאפשרות ללקוח הפרטי לרכוש רכבים שסיימו את תקופת החכירה שלהן על ידי הארגונים. רכישה זו הינה כדאית מבחינה כלכלית כיוון שלרוב ניתן לרכוש את הרכבים האלו בהנחה הנעה בין חמישה לעשרה אחוזים מהמחיר הרשום במחירון.
מצד שני יש לזכור שמדובר ברכבים שבמשך שלוש שנים היו בידיו של עובד חברה אלמוני ואין לדעת כיצד טיפל ברכב. בכל מקרה חשוב מאוד לשים לב לקילומטרז' שהרכב עבר.
דרך צלחה!