אחת הבעיות המדאיגות את המוכרים בשיטת הדרופ שיפינג היא מצב שבו הלקוח יבקש להחזיר את המוצר. במאמר זה אבהיר את נוהל החזרת המוצר שנרכש מדרופשיפר והתנהלות מול הלקוח שלכם.
העקרון במכירה בשיטת הדרופ שיפינג הוא שהספק שלך הינו סמוי לכל אורך תהליך המכירה והוא שקוף לחלוטין ללקוח שלך. דהיינו , מבחינת הלקוח אתה הוא המוכר, מוציא החשבונית , המשלח והאחראי על המוצר עד הגעתו ללקוח ואף לאחר מכן.
כידוע בשיטה זו אתה מפרסם מוצר מספק כלשהו באי ביי או בכל פלטפורמה אחרת ולאחר שיש לך קונה אתה מבצע הזמנה מהספק ומבקש ממנו לשלוח את המוצר ללא שום סימן זיהוי שלו או חשבונית ישירות ללקוח שלך עפ"י הכתובת שהלקוח מספק. לאחר שהספק שולח את המוצר אתה מספק מס' משלוח (Tracking Number) לקונה שלך ומוודא שיקבל את המוצר.
עד כאן הכל בסדר ולכאורה העסקה הסתיימה בהצלחה. אולם מה קורה אם הלקוח שלך אינו מרוצה מסיבה כלשהיא ומבקש להחזיר את המוצר? כאן עלולה להתעורר בעייה שכן בפניך ניצבות מספר דילמות:
1. לא ראית מעולם את המוצר ואין לך מושג כיצד לכמת את הבעייה שהלקוח יציג לך.
2. על המוצר לחזור לספק ועליך להעביר לקונה את כתובתו להחזרה.
3. אין לך אפשרות לבדוק ולדעת מה יגיע לספק
4. הסכום שתקבל בגין ההחזרה נמוך יותר מהסכום ששילמת בגלל ספיגת דמי המשלוח.
אך אל דאגה! למרות כל הבעיות הללו , ניתן לפתור את הבעייה באלגנטיות ולהישאר המוכר האמין והנאמן גם במקרה של החזרת מוצר.
מה עליכם לעשות כאשר מתעוררת בעייה כזו? להלן הדרך הטובה ביותר והבדוקה לטיפול בבעייה מסוג זו:
1. דבר ראשון וחשוב לפני הכל - ודאו כי אתם עובדים עם ספק שיש לו מדיניות החזרת מוצרים ברורה ושאינה מקשה עליכם כקונים ,
דהיינו תקופת החזרה, אחריות, סכום החזר כספי וכד'. כמו כן ודאו כי בליסטינג המכירה של המוצר ציינתם כי דמי המשלוח של
המוצר הם על הקונה ולא עליכם - כך נהוג בדרך כלל.
2. מיד עם קבלת הבקשה להחזר מהקונה בקשו מהקונה את מרבית הפרטים על הבעייה ומדוע הוא רוצה להחזיר את המוצר.
3. העבירו לספק בקשה להחזרת המוצר ופרטו את הסיבה להחזרה. בקשו מהספק כתובת למשלוח המוצר
ומספר RMA (מספר מזהה של המוצר המוחזר וקוד החזרה). בקשו מהספק החזר כספי או מוצר חליפי על
פי בקשת הקונה שלכם ובקשו הגדרת זמן מדוייקת לביצוע ההחזר או ההחלפה.
4. לאחר שתקבלו את כל הפרטים הללו מהספק , וחשוב ששלב זה יהיה מהיר שכן הקונה שלכם מחכה לתשובה
מכם ואין הוא מודע לכך שאתם רק "מתווכים", העבירו לקונה את הכתובת להחזרת המוצר, את הקוד
שקבלתם וציינו בפניו שכתובת המשלוח היא המחסן שלכם.
5. חשוב ביותר - קבלו מהקונה את מספר המשלוח ע"מ שתוכלו להיות בטוחים שהמוצר נשלח וכן תוכלו לעקוב
ולוודא שהגיע לספק שלכם ע"מ שתקבלו את כספכם חזרה.
6. זהירות !! אל תחזירו כסף לקונה לפני שהמוצר הגיע לספק והחזיר לכם את כספכם. עדיף שהקונה שלכם יחכה
עוד יומיים שלושה מאשר תפסידו גם את כספו וגם את כספכם.
7. במקרה שאתם חשים שלא היתה לקונה אשמה בסיבת ההחזרה אתם יכולים להיות אדיבים והחזיר לו את דמי
המשלוח חזרה - זה יגביר את אמינותכם כלפיו ויחזיר אותו לקנייה נוספת.
באופן זה נשארתם המוכר המוצהר ללא חשיפת הספק , פתרתם לקונה שלכם בעייה ואמינותכם נותרה בעינה.
בהצלחה.
בעל תואר שני במנהל עסקים התמחות בשיווק וסחר בינלאומי.יועץ בנושא מסחר אלקטרוני ,חנויות ותוכניות שותפים באינטרנט. ויקטור כנפי http://www.dropshipro.com