דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד להתנהל נכון מול הקונה בהחזרת מוצר מדרופשיפר 

מאת    [ 28/05/2010 ]

מילים במאמר: 527   [ נצפה 2751 פעמים ]

אחת הבעיות המדאיגות את המוכרים בשיטת הדרופ שיפינג היא מצב שבו הלקוח יבקש להחזיר את המוצר. במאמר זה אבהיר את נוהל החזרת המוצר שנרכש מדרופשיפר והתנהלות מול הלקוח שלכם.

העקרון במכירה בשיטת הדרופ שיפינג הוא שהספק שלך הינו סמוי לכל אורך תהליך המכירה והוא שקוף לחלוטין ללקוח שלך. דהיינו , מבחינת הלקוח אתה הוא המוכר, מוציא החשבונית , המשלח והאחראי על המוצר עד הגעתו ללקוח ואף לאחר מכן.
כידוע בשיטה זו אתה מפרסם מוצר מספק כלשהו באי ביי או בכל פלטפורמה אחרת ולאחר שיש לך קונה אתה מבצע הזמנה מהספק ומבקש ממנו לשלוח את המוצר ללא שום סימן זיהוי שלו או חשבונית ישירות ללקוח שלך עפ"י הכתובת שהלקוח מספק. לאחר שהספק שולח את המוצר אתה מספק מס' משלוח (Tracking Number) לקונה שלך ומוודא שיקבל את המוצר.
עד כאן הכל בסדר ולכאורה העסקה הסתיימה בהצלחה. אולם מה קורה אם הלקוח שלך אינו מרוצה מסיבה כלשהיא ומבקש להחזיר את המוצר? כאן עלולה להתעורר בעייה שכן בפניך ניצבות מספר דילמות:

1. לא ראית מעולם את המוצר ואין לך מושג כיצד לכמת את הבעייה שהלקוח יציג לך.
2. על המוצר לחזור לספק ועליך להעביר לקונה את כתובתו להחזרה.
3. אין לך אפשרות לבדוק ולדעת מה יגיע לספק
4. הסכום שתקבל בגין ההחזרה נמוך יותר מהסכום ששילמת בגלל ספיגת דמי המשלוח.

אך אל דאגה! למרות כל הבעיות הללו , ניתן לפתור את הבעייה באלגנטיות ולהישאר המוכר האמין והנאמן גם במקרה של החזרת מוצר.

מה עליכם לעשות כאשר מתעוררת בעייה כזו? להלן הדרך הטובה ביותר והבדוקה לטיפול בבעייה מסוג זו:

1. דבר ראשון וחשוב לפני הכל - ודאו כי אתם עובדים עם ספק שיש לו מדיניות החזרת מוצרים ברורה ושאינה מקשה עליכם כקונים ,  
    דהיינו תקופת החזרה, אחריות, סכום החזר כספי וכד'. כמו כן ודאו כי בליסטינג המכירה של המוצר ציינתם כי דמי המשלוח של  
    המוצר הם על הקונה ולא עליכם - כך  נהוג בדרך כלל.
2. מיד עם קבלת הבקשה להחזר מהקונה בקשו מהקונה את מרבית הפרטים על הבעייה ומדוע הוא רוצה להחזיר את המוצר.
3. העבירו לספק בקשה להחזרת המוצר ופרטו את הסיבה להחזרה. בקשו מהספק כתובת למשלוח המוצר
     ומספר    RMA  (מספר מזהה של המוצר המוחזר וקוד החזרה). בקשו מהספק החזר כספי או מוצר חליפי על
     פי בקשת הקונה שלכם ובקשו הגדרת זמן מדוייקת לביצוע ההחזר או ההחלפה.
4.  לאחר שתקבלו את כל הפרטים הללו מהספק , וחשוב ששלב זה יהיה מהיר שכן הקונה שלכם מחכה לתשובה
     מכם ואין הוא מודע לכך שאתם רק "מתווכים", העבירו לקונה את הכתובת להחזרת המוצר, את הקוד
     שקבלתם וציינו בפניו שכתובת המשלוח היא המחסן שלכם.
5.  חשוב ביותר -  קבלו מהקונה את מספר המשלוח ע"מ שתוכלו להיות בטוחים שהמוצר נשלח וכן תוכלו לעקוב
     ולוודא שהגיע לספק שלכם ע"מ שתקבלו את כספכם חזרה.
6.  זהירות !! אל תחזירו כסף לקונה לפני שהמוצר הגיע לספק והחזיר לכם את כספכם. עדיף שהקונה שלכם יחכה
     עוד יומיים שלושה מאשר תפסידו גם את כספו וגם את כספכם.
7.  במקרה שאתם חשים שלא היתה לקונה אשמה בסיבת ההחזרה אתם יכולים להיות אדיבים והחזיר לו את דמי
     המשלוח חזרה  -  זה יגביר את אמינותכם כלפיו ויחזיר אותו לקנייה נוספת.

באופן זה נשארתם המוכר המוצהר ללא חשיפת הספק , פתרתם לקונה שלכם בעייה ואמינותכם נותרה בעינה.

בהצלחה.

בעל תואר שני במנהל עסקים התמחות בשיווק וסחר בינלאומי.יועץ בנושא מסחר אלקטרוני ,חנויות ותוכניות שותפים באינטרנט. ויקטור כנפי http://www.dropshipro.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב