בארה"ב כמעט 70 אחוזים של עסקים קטנים ובינוניים משתמש באתרי המדיה החברתית
כגון: twitter , Face book ו- LinkedIn כדי לקדם את העסקים שלהם. חברות חכמות משתמשות
בכלי מדיה חברתית טקטית להגדיל את החשיפה שלהם ללקוחות פוטנציאליים.
טוב , בישראל זה עוד לא אז בואו נבחן את האפשרויות למה כדאי ....
עשר סיבות מדוע ליישם כלי מדיה חברתית בארגונים :
1. זיהוי המותג
שם העסק /הארגון - מחקרים הראו כי לקוחות צריכים לשמוע את השם של החברה לפחות שבע פעמים לפני שהם
יקבלו את אמון והכבוד כדי להיהפך ללקוח.
כלי המדיה החברתית מציפים את הנראות של העסק וכמובן "בחזרה בלתי פוסקת של שמו ופועלו של הארגון "
עד אשר קהל הלקוחות הפוטנציאלי שומר בתודעה את שם העסק /הארגון ופועלו בגין שמו .
2. מעקב אחר המותג
נוכחות במדיה חברתית מאפשר לך להבין טוב יותר מה הלקוחות הפוטנציאליים אומרים על המוצרים או השירותים שלך.
ניטור קבוע והדוק של הנוכחות שלך הארגון במדיה החברתית מאפשר , להתייחס לתגובות שליליות/ מידע שגוי או לא מדויק , לתקן ולהאיר נכון את המותג שלך ,לתקן תדמית על מנת למשוך לקוחות פוטנציאליים להפוך ללקוחות בפועל .
3. היה חושב קדימה !
קהל היעד שלך הופך "למבין עניין " אם המידע במדיה החברתית נוגע לחיי היומיום שלו..אם הארגון /עסק רוצה
להראות רלוונטי חדשני ועדכני מומלץ שהוא "יראה" באתרים שמושכים את הלקוחות הפוטנציאליים שלו .
לדוגמא מוצרי צרכנות לנוער : פוסטים רלוונטיים בנושא צרכנות נוער בבלוג של הארגון ימשוך בני נוער לקרוא ולרוץ לקנות ....
4. מציאת לקוחות דרך חברים
פרופיל חברה חשוב במדיה חברתית , פרופיל אישי של תפקידי מפתח בחברה חשוב גם כן , דרך קשרים אישיים , חברים ,
נושאי עניין ותחביבים משותפים ניתן להגיע ללקוחות ושווקים חדשים .
הערות ומידע חדש מחבר יכול להזכיר שהחבר עשוי להיות יועץ רלוונטי לארגון שלך וכך לחשוף את החבר
לעשייה עסקית משותפת .
5. למצוא לקוחות חדשים באמצעות פרופיל חברה
הקמת פרופיל החברה באתר מדיה חברתית, מאפשר עדכון והצגת מידע עסקי על פעילות החברה , חידושים ,
מוצרים ושירותים חדשים שהחברה מציגה לעולם- מקום עסקי לפרסום נטו למשיכת קהל לקוחות פוטנציאלי .
עדכונים מקצועיים (כתיבת מאמרים וכתבות מקצועיים ) בדבר פעילות החברה תמשוך קהל לקוחות פוטנציאלי ,
שיראה בחברה כאוטוריטה מקצועית שכדאי לרכוש את שירותיה המקצועיים .
6. יצירת תנועת גולשים לאתר התדמית של החברה .
עדכונים שוטפים של תוכן בכלי המדיה (פייסבוק /בלוג /לינקדאין ועוד ) החברתית, אוטומטית יצור תנועה
לאתר התדמית של החברה מתוך רצון הקוראים לראות מה התחדש באתר החברה .
כלי מדיה חברתית כסימניות (Bookmarking )המהווים קישור אל אתרי אינטרנט חביבים/מועדפים על
המשתמש /לקוח פוטנציאלי כגון : Digg , Stumbleupon , Slashdot גם הם מהווים פלטפורמה
לכתיבה על בסיס קבוע ותדיר של תכנים המעניינים את ציבור הקוראים בתחומי העשייה של הארגון .
7 . קישורים עבור SEO
יש כלי מדיה חברתית כסימניות שלא מגבילים את הקישור החוצה לאתרי תדמית באמצעות תגיות Do follow
כגון : Slashdot, Digg , Furl , Mixx , Friend Feed ושם כדאי לכתוב תכנים על מנת לנצל את בימת
כלי המדיה החברתית ואת הקישור לאתרי התדמית על מנת לקדם את הארגון .
כלי מדיה חברתית המגבילים את הקישוריות החוצה באמצעות תגיות No follow עשויים להוות במה לתכנים
רלוונטיים לפוטנציאל קוראים רב היות וניתן לזהות את הארגון העומד מאחורי תכנים אלה , גם מבלי לעשות את
הקישור לאתר התדמית .
8 הגדלת הדרוג במנועי חיפוש
הגדרת פרופילים בכלי מדיה חברתית מדורגים גבוה ברב מנועי החיפוש.
שימוש בשמות מותג ומילות מפתח בפרופיל, מיצרים תנועת גולשים לאתרי המדיה החברתית ומשם לאתרי התדמית של הארגון .
9. שילוב אתרי מדיה חברתית בתוצאות ממנועי חיפוש
מנועי חיפוש כמו גוגל , בינג ודומיהם סורקים ומאנדקסים פוסטים ומידע מאתרי מדיה חברתית : סרטוני וידאו מ You Tube ,
דפי אוהדים מפייסבוק .
10. שיווק לפלחי שוק מיוחדים (נישה )
מדיה חברתית מאפשרת לך להגיע לקבוצות אנשים ספציפיות מאוד על בסיס העדפותיהם האישיות וטעמם האישי.
ניתן ליצור אסטרטגיות שיווק באמצעות כלי מדיה חברתית, במטרה להגיע לקהל יעד מאוד ממוקד בתחום/נושא/ייחוד .
נוסף ליצור פרופילים ייחודיים באתרי המדיה חברתית כדי למקד את הקהל היעד /לקוחות פוטנציאליים .
תחשבו על זה !
http://www.bendavidalia.com/enterprisesocialmediatools