בלי שיווק ופרסום אף עסק לא יכול להתקיים, אפשר אולי להקים את העסק במיקום טוב ולהשקיע במראה שלו או בשירות שהוא נותן והעסק ישווק את עצמו, אבל מן הסתם מיקום טוב עולה לא מעט ולפעמים מייקר את הקמת העסק בעשרות או מאות אחוזים...
אז מה הם האפשרויות לפרסום או שיווק?
פרסום בעיתון - עולה לא מעט, בעיתון יומי המודעה רלוונטית ליום אחד בשבועי לכמה ימים אולי... לא מממוקד כל כך אלא אם כן תפרסמו בבלייזר לגברים בלאשה לנשים אבל גם פה רוב הסיכויים שזה לא מעניין את הקורא כרגע ואת מי שכן אף אחד לא הבטיח לכם שהוא יראה את המודעה בין כל העמודים.
פרסומות בטלוויזיה - הון עתק, מלבד ההוצאה בקניית זמן אוויר צריך לשלם על צילום הקמפיין או לשכור גרפיקאים ואנימטורים, אומנם החשיפה גדולה אבל היא מאוד לא ממוקדת, ספק אם לחנות גיטרות יהיה מספיק כסף לפרסם בכוכב נולד או לבעל מסעדה לפרסם בתוכנית של חיים כהן ומרינה, מהסיבה הזאת רואים הרבה פרסומות של סופרמרקטים (כי כולם קונים בסופר), חברות סלולר (שלכל אחד יש היום מכשיר אחד או יותר) ובנקים שלגביהם לא צריך להרחיב...
פליירים - אומנם הדבר לא עולה הון תועפות (למרות שהיום ישנם גם פליירים מושקעים בעלות של 3-5 שקלים ליחידה ויותר) אבל עדיין נשאר גם לשלוח אותם שזו הוצאה לא קטנה... מבין הדברים שנאמרו עד עכשיו זו אכן דרך יחסית טובה לפרסום למרות שהרבה אנשים כבר כמעט לא מסתכלים ואפילו הקימו פחים ליד התיבות על מנת לא להציף את הבית בניירות, דבר נוסף הוא שיצא חוק שבו ניתן להדביק מדבקה על התיבה שבה נאמר שבית זה לא מעוניין לקבל דבר פרסומת.
פרסום ושיווק באינטרנט...
הקמת אתר תדמיתי - אתרי תדמית הם מעין חלון ראווה לעסק שלך, שלא נדבר על עסקים הנותנים שירות או מפעלים שבו לעסק אין חלון ראווה האתר, מאפשר להציג את העבודות או לספר על השירות בצורה נקייה ומסודרת.
הקמת חנות וירטואלית - אם אתם מוכרים מוצר חנות וירטואלית מאפשרת לכם למכור דרך האתר במחירים זולים יותר מכיוון שאין הוצאות ארנונה, חשמל, שכירות ועובדים שמטפלים בלקוח הפוטנציאלי, אמנם אם יהיה לכם מענה אנושי און-ליין השירות יהיה מעולה.
פרסום באתרים חיצוניים ומנועי חיפוש - הדבר הכי אטרקטיבי באינטרנט הוא קישורים ממומנים, גוגל מאפשרת בתוך דקות לפרסם מודעה המפנה לאתר שלך בעזרת מודעת טקסט או באנר, אתה יכול לקבוע מה התקציב היומי, ומהו הסכום שבו אתה מעוניין לפרסם... אבל הדבר הכי חשוב זה המיקוד, אפשר לבחור מילות מפתח שבהם מעוניינים והמודעות יוצגו רק לגולשים שהקישו אותם (לא לחצו על המודעה - לא שילמת)
הקמת דפי עסק - פייסבוק מאפשר היום להקים דף לעסק המחולק לנושאים, השיווק נעשה על ידי הזמנת חברים במידה והחברים אהבו את העמוד שלך הם יוכלו לקבל ממך עדכונים של מבצעים, תמונות של מוצרים סרטי וידאו ועוד... אפשר גם לפרסם את המודעה בתשלום לגולשים אחרים בפייסבוק המודעה מופיעה במשחקים ויישומים אחרים.
פרסום מאמרים - בדומה למאמר הזה שבו אני נותן מידע הקשור לעסק שלי ובו אני מאפשר להיחשף אליו ניתן להפיץ מאמרים בהם אתם מספרים על העסק שלכם או השירות שהוא מציע.
Global Web Group