בעבר היה מדובר במודעה בעיתון, פרסומת במקומון,כול בעל עסק מנסה למשוך אליו את הצרכן,שבמהרה יהפוך ללקוח.אין דרך קלה למשוך את עינו של הצרכן,מדובר בתחרות של היצע וביקוש,הלקוחות הינם הצרכנים ובעלי העסק הינם הספקים,כול בעל עסק רוצה למתג עצמו ולהיות מבוקש בעולם העסקים.
קידום אתרים יכול להיות פשוט מאידך וקשה מחד, על בעל האתר להיות מודע וקשוב לסביבתו שהולכת ומשתנה בכול רגע ורגע,ולכן עליו לדעת כיצד ואייך לפעול,האינטרנט יכול לבוא לעזרתו ולעזור לו למנף את עצמו לשחקים, אולם גם יכול לגרום לנזק בלתי הפיך,על בעל העסק להפוך את האינטרנט לידידו הטוב ביותר,עליו לנצל את היתרונות הטמונים במהירות ובנגישות שהאינטרנט מספק לו.כיצד יכול בעל אתר לשווק עצמו מבלי להיחשב מסחרי מדי, או לא מוכר דיו בכדי שאנשים יוכלו להשתמש בשירותיו,עליו לזהות את הרגע הנכון,לדעת מתי הוא יכול להציע את שירותיו ולדעת שהצרכנים יחפשו ויחפצו את שירותיו בשנית.
מנועי חיפוש באינטרנט הינם נגישים ויעילים לרוב האוכלוסייה שפעילה ועובדת עם האינטרנט רוב שעות היום,ומהווה חלק בלתי נפרד מסביבת עבודה טכנולוגית כיום.בעידן האינטרנט קידום אתרים עסקיים או פרטיים הינו יותר קל מבעבר, אולם אין זה אומר שישנה פחות עבודה והשקעה, להיפך,האינטרנט רק מצית את הדמיון של בעלי האתרים ועל כולם להיות נועזים ויצירתיים,עליהם למשוך את העין של הצרכן ולגרום לו לבחור באתר שלך.עובדת היות רוב האוכלוסייה נגישה לאינטרנט סוללת את הדרך עבור בעלי העסקים והאתרים ומחדירה לתודעתם כי האינטרנט מהווה נכון לעכשיו את לוח החוצות הגדול ביותר שניתן לרצות.
מנועי חיפוש כגון גוגל,מהווים כדרך למצוא עסקים בן רגע, וכול זאת כאשר הצרכן מחפש ומעוניין, ברגע שהצרכן מתיישב ומחפש בעל העסק מבין שהוא מעוניין ולכן כול שעליו לעשות הוא לבנות את האתר שימשוך את עינו,אולם דרך נבונה וחשובה לא פחות למיתוג ולקידום עסק הינה להיות ולהישאר בתודעה של האוכלוסייה,דהיינו,על בעל העסק לאתר את הנקודות הפעילות ברשתות החברתיות ביותר כיום : (טוויטר,פייספוק,מייספייס) ולמצוא דרך למתג ולפרסם עצמו בצורה שתמשוך את עינו של הלקוח בצורה ניסתרת, כלומר לא מדובר כאן בפרסום אגרסיבי, אלא יותר בכיוון של "אנחנו נמצאים כאן למקרה שתהיה מעוניין בשירות שאנו מספקים" .גם אם והוא לא מחפש עניין עכשיו רוב הסיכויים הם שברגע שהאדם יהיה מעוניין הוא יזכור לאן לפנות ( מלבד מנועי החיפוש ) וכיצד לפעול.
בעולם הטכנולוגי שהולך ומשתנה כול רגע על בעל האתר/העסק למצוא את הדרך להישאר בתנועה,להיות תמיד מקושר ולדעת כיצד תמיד להישאר בתודעה של הלקוחות שמחפשים את המותג,האופנה הבאה,ושעלולים לשנות את דעתם בהבזק של שניה.מיתוג נכון של עסק וקידום האתר מתחיל מאופטימיזציה נכונה, דהיינו שיווק נכון של האתר היא הדרך להיות הראשון והמושך ביותר שמופיע באתר מנועי החיפוש.הרבה צרכנים מחפשים ומעוניינים בשירות מעסק כמו שלך, כעת עליך לדאוג שהם יבקשו את השירות מהעסק שלך,ולכן קידום אתר בצורה הנכונה ביותר היא זאת שתישאר בתודעה של הצרכנים לזמן ארוך יותר.