אפקטיביות של שיווק ירוק תלויה במיצוי הפוטנציאל של מגוון ערוצים להגעה לקהלי היעד הרצויים. בעת זו אין ספק כי האינטרנט הינו אחד הערוצים בעלי העוצמה והפוטנציאל ברמה גבוהה במיוחד ליצירת באז ועיצוב טרנדים. יש לזכור כי שיווק ירוק, בין אם של שירותים שונים המכוונים ליצירת אורח חיים בר קיימא, או של מוצרים אקולוגיים, כולל בתוכו שילוב אלמנטים של הפצת מידע, שיווק שינוי חברתי וזיהוי מגמות וצרכים. מלבד מגוון האפשרויות לכל אלה הטמונות באינטרנט, עולם הרשתות החברתיות, -web 2.0, מאפשר שיח ישיר עם קהל הצרכנים, שיח בלתי אמצעי ואפקטיבי מאי פעם להשגת מטרות אלו.
רשת חברתית הינה קבוצת אנשים שמתקיים ביניהם קשר ללא גבולות, דת, מין, ומרחק גאוגרפי. דוגמאות נפוצות לרשתות חברתיות, בהן התכנים נוצרים על ידי הגולשים הם Twitter, Facebook, MYspace, Themarker café, וכמובן greenchange, רשת ארצית לפעילי סביבה. לצדם, אתרים רבים מייצרים רשתות חברתיות, המאגדות משתמשים על פי תחומי עניין או צרכים משותפים. במקביל מתרחשת לה ה"בלוגספרה", כאשר בלוגרים בעצמם משמשים כמובילי דעת קהל בתחומים שונים ומגוונים, ודאי שבתחום עיצוב מדיניות חברתית וסביבתית.
גם בעולם הירוק, אתרי הרשתות הפכו לאתרים מרכזיים בחיי הגולשים הנכנסים אליהם בתדירות גבוהה, אז הם משתתפים בדיונים, יוצרים ומפיצים מידע ותוכן בעצמם. ברשתות מתנהלים דיונים בנושאים ירוקים באוריינטציות שונות. כמו כן, ניתן למצוא גם נושאים רלוונטיים לתחום השיווק הירוק והמיתוג הסביבתי כגון עסקים ירוקים, חברות ירוקות, מוצרים ירוקים ועוד. הדיונים פתוחים ומאפשרים לגולשים לקבל אינפורמציה על הבעיות הסביבתיות האקולוגיות אך גם על האופן בו הם יכולים לסייע לצמצום הנזק, בין היתר בעזרת צרכנות נבונה יותר.
חשוב לחזור ולהדגיש שהיופי בשיווק ומיתוג ירוק באמצעות הרשתות הוא שהן מאפשרות לנו לשוחח באופן ישיר ובלתי אמצעי עם הצרכנים שלנו. האינטראקטיביות מפגישה בין חיי היום יום של כל אחד מהצרכנים, דרך חברים, מכרים, וקשרים עם מובילי דעה, לאג'נדות, מוצרים, אופנות וחידושים המופצים כאש בשדה קוצים. שיווק ירוק הינו מהלך מורכב הדורש שיווק שינוי חברתי, חינוך שוק, והעלאת מודעות לבעיה חברתית סביבתית. אך כאמור האתגר האמיתי טמון ביצירת נקודת מפגש משמעותית עם חיי היום-יום של הצרכן. על כן, שיעור הפוטנציאל של שיווק ירוק אפקטיבי דרך הרשתות החברתיות הולך ומתעצם בגלל התדירות, המעורבות והאקטיביות, שכאמור מאפיינות את הפעילות ברשת.
רוני פיבלוביץ, שיווק ירוק, http://WWW.ECOBRAND.CO.IL
>