לאחר מקרים רבים של ניסוי וטעיה הגיעו חברות הייעוץ העסקי למסקנה שישנם מספר אבני יסוד עליהם עסק חייב להיות מושתת והרי הן לפניכם :
לנצח באמצעות איכות טובה יותר:
הכל מסכימים שאיכות גרועה מזיקה לעסקים,לקוחות שנכוו מאיכות גרועה לא יחזרו,ויוציאו את דיבת החברה רעה
לנצח באמצעות מחירים נמוכים יותר
מומחה ייעוץ עסקי ידע לנתב היטב מחיר נמוך יחד בלי לגרום לנזק לרווח עתידי עקב כך ,וזהו אחד המבחנים הקריטיים והאחראיים ביותר ,תמחור של מוצר. חברות רבות נחלו הצלחה גורפת על ידי יישום אסטרטגיית המחיר הנמוך,מומחים לייעוץ עסקי נוהגים להביא את הדוגמא האידאלית לחברה מנצחת בעיקר בזכות מחיריה את "איקאה" השבדית.יחד עם זאת חייבת תמיד להיות מידה מסוימת של איכות ושל שירות על מנת שהלקוחות ירגישו שהם קונים גם בגלל הערך ולא רק בגלל המחיר.
לנצח בזכות "תפירה לפי מידה"
קונים רבים היו חפצים שהמוכר יתאים את ההצעה שלו ויכלול בה תכונות או שירותים מיוחדים הדרושים להם.
עסק מסוים ירצה למשל שחברת השליחויות תאסוף את הדואר היומי שלו בשעה שבע בערב ולא בחמש אחר הצהריים.
זוג נחמד המתעניין באולם אירועים מבקש שהתפריט בחתונתם יהיה בעל מאפיינים מהמטבח הדרום אמריקאי.
התאמה המונית לפי מידה מצליחה אמנם בחברות מסוימות ,ייעוץ עסקי ושיווקי הניתן על ידי מומחה ינתב את העניין לגביכם ויאיר את עיניכם בכדי שעניין זה לא יסב נזקים לעסקיכם.
לנצח באמצעות שירות טוב יותר
כולנו רוצים שירות טוב ,אבל הלקוחות מגדירים אותו בצורות שונות.
הנה למשל שירות במסעדה ,יש לקוחות שרוצים שהמלצר ייגש אליהם מהר,שיקבל את ההזמנה בדייקנות ויגיש את האוכל ,לקוחות אחרים סבורים ששירות כזה דווקא מלחיץ אותם בבילוי ערב שאמור להיות שקט ורגוע
לנצח באמצעות שיפור בלתי פוסק של המוצר
אחד הדגלים שבהם מנופפים תמיד חברות לייעוץ עסקי כלפי עסקים חדשים וותיקים כאחד היא המלצה גורפת של שיפור מתמיד של המוצר.
לנצח באמצעות חדשנות של המוצר
אחת האזהרות הנשמעות לעיתים תכופות מיועץ עסקי היא " חדש או שתתרושש".חדשנות היא תשדורת חיובית מאין כמותה ללקוחות הקיימים וללקוחות הפוטנציאליים. היא מקנה להם בטחון שמדובר בעסק חדשני,דינמי ופעיל שצועד תמיד קדימה.
החדשנות יכולה לבוא לידי ביטוי בחזות וניראות העסק לדוגמא ,באריזה מהפכנית שללקוח תהיה תועלת ממנה וכו'.וכמובן כאשר מדובר בעסק יצרני בחשיפה מתמדת של מוצרים חדשים ושכלול מוצרים קיימים.
לנצח בזכות עמידה על ציפיותיו של הלקוח
חברה מנצחת היא חברה אשר באופן מתמיד עולה על ציפיותיו של הלקוח. עמידה בציפיותיו תספק אותו ,עלייה על ציפיותיו תהנה אותו. הסיכוי שלקוחות הנהנים מספק ישארו לקוחותיו גדול הרבה יותר.
הדילמה בפניה ניצבות חברות לייעוץ אסטרטגי לא אחת היא שבעסקים לא מעטים כאשר עולים על ציפיותיו של הלקוח יהיו לו ציפיות גבוהות יותר בפעם הבאה, והמשימה לעלות על הציפיות הגבוהות יותר תהפוך לקשה ויקרה יותר.
נסכם ונאמר שהלקוחות בימינו רוצים את האיכות הגבוהה ביותר,שירותים נוספים,נוחיות גדולה,תפירה לפי מידה,זכויות החזרה של המוצר וכמובן הכל במחיר הנמוך ביותר.
מאמר זה מוגש מטעם S.M Design המתמחה בקידום אתרים בניית אתרים וכתיבת תוכן לאתרים