רבות האפשרויות לבחירת סוג התמונה שתהיה על הקיר בבית.למרות שההחלטה נשמעת כקלה ולעיתים לא חשובה, הרי שההתלבטות בעניין זה הינה חשובה לא מעט לאיכות חיים טובה ונכונה.
ניתן לבחור תמונות מסוגים שונים,מזרמים שונים,במחירים שונים ואף כיום,בעידן האינטרנט באמצעות חנויות מקוונות.סה"כ תמונות אינן תלויות רק "סתם" - אלא השקעת מחשבה מראש ותיכנון נכון של בחירת התמונה עשויים להשפיע אף באופן שאולי לא חשבנו ושיערנו כלל מראש.
לפני הכל חשוב להבין את תפקידן הפסיכולוגי של התמונות התלויות המצויות בביתנו:
1. כיסוי הקיר
2. הוספת ערך ריגשי
3. יצירת תחושה פסיכולוגית כלשהי (הרגעה,נעימות,הנאת יופי וכדו')
4. יצירת עוגן פסיכולוגי למצב נפשי טוב שמושרה עלינו קבוע ממבט בתמונה הספציפית
5. יצירת איכות הרגשה אוטומטית נסתרת שנוצרת בתת מודע בכל פעם שנעבור ליד התמונה.
בין אם נבחר תמונה מכל סוג שהוא (אומנותית או תמונה שצילמנו בעצמנו במצלמה והנמצאת כרגע על קובץ בלבד שניתן לפתחה ,להגדילה ולתלות על הקיר) הרי שהעניין המרכזי כאן הינו לא רק בהחלטה מראש כרגע על סוג הרצוי לנו אלא ממש בתיכנון איכות ההרגשה שתגרם לנו גם כאשר מאוחר יותר נחלוף כהרף עין ליד התמונה ולא בהכרח נשים לב אליה כבר.
קיימת בחירה "חיצונית" בתמונה שהיא על סמך מאפיינים של רצון בהעתקי ציורים של ציירים ידועים והמסתמכת על רצון בתחושת חשיבות עקב כך ,אולם כל אדם חכם מבין שאיכות חיים עצמית לא תלויה במחשבות האדם המביט בנו. על כן רצוי אולי שנחשוב על עצמנו תחילה.עם פריחת האפשרות של מישלוח תמונות באינטרנט להגדלה לכדי תמונות ענק שממש נוכל לתלות על הקיר נפתח עידן חדש של שליטה באיכות חיים.
חשוב ומהנה הרבה יותר לא לחשוב על תמונות חיצוניות לחיינו ועל זכייה בתחושת חשיבות ובענייה על טעם האורחים היות וככלות הכל אנו אלו הנמצאים בבית יותר מאשר האחרים ובמשך רוב שעות היום.
תמונה נכונה עשויה לגרום לנו הנאה רבה.על כן לא כדאי להסתפק כמובן בהחלטת חטף היות ותמונה איננה רק תמונה אלא ממש תוסף ערך לאיכות חיינו.
כדי להרחיב את האופן שבו אנו תופסים את חווית בחירת התמונה אולי כדאי לפרט את הבאים ולרענן את ההבנה.
עקרונות בחירת תמונה הינם בד"כ:
- התחשבות אסתטיקה אורחית (רושם,תוספת ערך וחן לבית)
- ענייה על טעם (זרמים,סוגי תמונות מועדפות)
- השריית מצב נילווה פסיכולוגי כאשר העין חוזה בה (ביודעין או שלא ביודעין)
- הבנת התחושות העשויות להפתח ולהרחש בקרבנו בכל עת שהיא תחלוף מול עינינו
חשוב לשלב את כל הגורמים הללו ולא להסתפק בבחירת תמונה מתוך דחף ריגעי. (גם הגברים שבינינו עשויים להרגיע על ידי מאמר זה את נשותיהם בכל שיאמרו: אמרנו לך,אין מה למהר לקום דווקא מחר ולקנות תמונה חדשה לבית... אפשר לשקול את זה יותר בניחותא.קודם נקרא מאמר שניים ואח"כ נראה...)
ניתן לבחור תמונות מסוגים שונים,מזרמים שונים,במחירים שונים ואף כיום,בעידן האינטרנט באמצעות חנויות מקוונות.סה"כ תמונות אינן תלויות רק "סתם" - אלא השקעת מחשבה מראש ותיכנון נכון של בחירת התמונה עשויים להשפיע אף באופן שאולי לא חשבנו ושיערנו כלל מראש.
לפני הכל חשוב להבין את תפקידן הפסיכולוגי של התמונות התלויות המצויות בביתנו:
1. כיסוי הקיר
2. הוספת ערך ריגשי
3. יצירת תחושה פסיכולוגית כלשהי (הרגעה,נעימות,הנאת יופי וכדו')
4. יצירת עוגן פסיכולוגי למצב נפשי טוב שמושרה עלינו קבוע ממבט בתמונה הספציפית
5. יצירת איכות הרגשה אוטומטית נסתרת שנוצרת בתת מודע בכל פעם שנעבור ליד התמונה.
בין אם נבחר תמונה מכל סוג שהוא (אומנותית או תמונה שצילמנו בעצמנו במצלמה והנמצאת כרגע על קובץ בלבד שניתן לפתחה ,להגדילה ולתלות על הקיר) הרי שהעניין המרכזי כאן הינו לא רק בהחלטה מראש כרגע על סוג הרצוי לנו אלא ממש בתיכנון איכות ההרגשה שתגרם לנו גם כאשר מאוחר יותר נחלוף כהרף עין ליד התמונה ולא בהכרח נשים לב אליה כבר.
קיימת בחירה "חיצונית" בתמונה שהיא על סמך מאפיינים של רצון בהעתקי ציורים של ציירים ידועים והמסתמכת על רצון בתחושת חשיבות עקב כך ,אולם כל אדם חכם מבין שאיכות חיים עצמית לא תלויה במחשבות האדם המביט בנו. על כן רצוי אולי שנחשוב על עצמנו תחילה.עם פריחת האפשרות של מישלוח תמונות באינטרנט להגדלה לכדי תמונות ענק שממש נוכל לתלות על הקיר נפתח עידן חדש של שליטה באיכות חיים.
חשוב ומהנה הרבה יותר לא לחשוב על תמונות חיצוניות לחיינו ועל זכייה בתחושת חשיבות ובענייה על טעם האורחים היות וככלות הכל אנו אלו הנמצאים בבית יותר מאשר האחרים ובמשך רוב שעות היום.
תמונה נכונה עשויה לגרום לנו הנאה רבה.על כן לא כדאי להסתפק כמובן בהחלטת חטף היות ותמונה איננה רק תמונה אלא ממש תוסף ערך לאיכות חיינו.
כדי להרחיב את האופן שבו אנו תופסים את חווית בחירת התמונה אולי כדאי לפרט את הבאים ולרענן את ההבנה.
עקרונות בחירת תמונה הינם בד"כ:
- התחשבות אסתטיקה אורחית (רושם,תוספת ערך וחן לבית)
- ענייה על טעם (זרמים,סוגי תמונות מועדפות)
- השריית מצב נילווה פסיכולוגי כאשר העין חוזה בה (ביודעין או שלא ביודעין)
- הבנת התחושות העשויות להפתח ולהרחש בקרבנו בכל עת שהיא תחלוף מול עינינו
חשוב לשלב את כל הגורמים הללו ולא להסתפק בבחירת תמונה מתוך דחף ריגעי. (גם הגברים שבינינו עשויים להרגיע על ידי מאמר זה את נשותיהם בכל שיאמרו: אמרנו לך,אין מה למהר לקום דווקא מחר ולקנות תמונה חדשה לבית... אפשר לשקול את זה יותר בניחותא.קודם נקרא מאמר שניים ואח"כ נראה...)
אוטודידקט (לימודים עצמאיים) 13 שנה
נולד'גווייזר (יועץ ידע רב תחומי)
תחומי התמצאות וידע:
ניתוחי ידע מקצועיים רב תחומיים
אסטרטגיה וטקטיקה
התמצאות עומק בפסיכולוגיה ומדעי המוח
התמצאות עומק בשכנוע והשפעה (כתיבת ספרים מקצועיים - בתהליך)
כתיבה על כל סוגיה המקצועיים וניתוח כתיבה
(חבר ארגון הכותבים הישראלי)
רטוריקה ואמנות הדיבור
תחקירים אודות אינטלגנציית דיבור
משא ומתן
אומנות המכירה
ניתוח הומור
ניתוח המצאות
חדשנות
ראיית תמונה רחבה משולבת של תחומי ידע לא מעטים
אי מייל shin7@017.net.il
נולד'גווייזר (יועץ ידע רב תחומי)
תחומי התמצאות וידע:
ניתוחי ידע מקצועיים רב תחומיים
אסטרטגיה וטקטיקה
התמצאות עומק בפסיכולוגיה ומדעי המוח
התמצאות עומק בשכנוע והשפעה (כתיבת ספרים מקצועיים - בתהליך)
כתיבה על כל סוגיה המקצועיים וניתוח כתיבה
(חבר ארגון הכותבים הישראלי)
רטוריקה ואמנות הדיבור
תחקירים אודות אינטלגנציית דיבור
משא ומתן
אומנות המכירה
ניתוח הומור
ניתוח המצאות
חדשנות
ראיית תמונה רחבה משולבת של תחומי ידע לא מעטים
אי מייל shin7@017.net.il