דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה לבדוק כאשר קונים רכב מחברת ליסינג 

מאת    [ 09/06/2010 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 6209 פעמים ]

ישנם יתרונות רבים אשר הופכים קניית רכב מליסינג לכדאית. בראש ובראשונה זהו המחיר. רכב מליסינג יהיה זול בדרך כלל ב-5-15% מרכב מקביל מאדם פרטי ולפעמים אף יותר. בנוסף, חברת ליסינג יכולה להעניק תנאי תשלום נוחים, שאדם פרטי הסתם לא יכול להציע.

קניית רכב מליסינג הופכת אתכם לרגועים

כשאתם קונים רכב מליסינג, אתם יודעים שמדובר ברכב מבית טוב, שטופל היטב והכי חושב- יש למי לפנות במקרה של בעיות, בניגוד לקנייה מאדם פרטי, שהיא ברוב המקרים בבחינת חתול בשק כמעט בכל מקרה.

יתרון נוסף בקניית רכב מליסינג טמון בנוחות: חברות ליסינג מחזיקות בהיצע גדול של כלי רכב במגרש אחד. אין צורך לעקוב אחרי מדורי מכירת רכב בעיתונות או באתרי האינטרנט, לנסוע מרחקים ארוכים, לעבור דרך נקודות של כלי רכב משומשים למכירה או להתמקח. אבל, למרות כל היתרונות ישנם מספר דברים שכדאי לבדוק לפני שקונים רכב בליסינג.

ההיסטוריה של הרכב

בעת קניית רכב מחברת ליסינג, רצוי מאוד לבדוק מי החזיק בו בגלגולו הקודם: האם היה רכב שהושכר לאנשים רבים על בסיס תקופות קצרות, או רכב מצי ליסינג תפעולי, שהושכר בדרך כלל לחברה או לארגון אחד בלבד.

גם כאשר מדובר ברכב מצי ליסינג תפעולי – כדאי לנסות ולבדוק האם בתוך הארגון עשה בו שימוש אדם פרטי אחד או שהוא שימש רכב חברה בו נהגו כמה וכמה אנשים. כמובן, העדיפות המובהקת היא לרכב שהחליף כמה שפחות ידיים. האבזור של הרכב

לרוב, קונות חברות הליסינג את המכוניות עם אביזרים מינימליים, מסיבות הקשורות לתנאי התשלום של הלקוח למס הכנסה. לכן, בעת קניית רכב מחברת ליסינג, יש לבדוק עם איזה אביזרים מגיע הרכב – כריות אוויר, חלונות חשמליים, ABS וכדומה – ולבדוק שהצעת המחיר אותה קיבלתם תואמת את פרטי המכונית שאתם מקבלים בפועל.

תשומת לב מיוחדת כדאי לתת לנושא הצמיגים: הצמיגים בכלי רכב מחברת ליסינג נשחקים לא פעם בגלל קילומטרז' גבוה. לכן, כאשר קונים רכב מחברת ליסינג, כדאי לשים לב שהצמיגים במצב תקין ובמידת הצורך – לדרוש להחליפם.

קניית רכב רק לאחר בדיקה

גם אם חברת הליסינג מציגה טפסים המעידים על כך שהרכב עבר בדיקה – כדאי בכל זאת לקחת את הרכב למכון בדיקה אמין שאתם סומכים עליו. אמנם קניית רכב מחברת ליסינג מעניקה לו אחריות מסוימת– אבל כדאי בכל זאת להימנע מאי הנעימות הכרוכה בגילוי תקלות ברכב החדש שלך, זמן קצר לאחר שקנית אותו.

ובנושא האחריות – אסור להתפשר. בדקו שהרכב שלכם עדיין אוחז באחריות של היבואן, ואם לא – באחריות כלשהי מחברת הליסינג. בחלק מהמקרים, מתחייבת חברת הליסינג לקנות מכם את הרכב בעתיד. במקרה כזה, כדאי לסגור מראש מה יהיה מחיר הרצפה של הרכב ובכמה אחוזים מתחת למחירון הוא יימכר בחזרה לחברה.

מימון לקניית רכב

חברות הליסינג מציעות לא פעם תנאי תשלום נוחים מאוד, כולל אפשרות לקנייה בתשלומים. עם זאת, כדאי לוודא שבעת קניית רכב הוא נרשם על שמכם, עם שיעבוד לחברת הליסינג ולא נשאר רשום על שם החברה עד לתום תקופת התשלומים.

רכישת רכב מחברת ליסינג היא עסקה טובה ונוחה מאוד, המפחיתה משמעותית את המאמצים באיתור הרכב ואת הסיכונים הכרוכים ברכישתו. אם תקפידו ליישם את ההמלצות שהובאו כאן, מובטח לכם תהליך קניית רכב מהיר, נוח ומשתלם.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב