דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ברומטר המסחר הצרכני Consumer commerce Barometer 

מאת    [ 12/06/2010 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 3351 פעמים ]

מפרסמים ומשווקים יוכלו מעתה לבדוק שני פרמטרים שלא יכלו לבדוק עד כה, לאתר איזה אחוז מקהל היעד הצרכני שלהם מבצע סקר שוק באינטרנט לפני שהם רוכשים בפועל, ובעצם, לבדוק מה הסבירות  שצרכנים משתמשים באינטרנט כדי לבצע סקר ורכישה של מוצרים שונים. והפרמטר השני להעריך את התפקיד שמהווה הסקר המקוון  של הלקוח שהוא מבצע באינטרנט עד הרכישה בפועל, לעומת  שימוש וחיפוש במקורות מידע צרכניים אחרים  בין כל מיני מדינות, השוואה שאמורה  לסייע למפרסם להקצות את תקציב השיווק בצורה יעילה יותר.  בעבר כדי להבין את התנהגות הלקוח  היה צריך  או לאמוד, לשער,  או להשקיע משאבים רבים בעלויות גבוהות בהעסקת צד שלישי כדי להבין את התנהגות הצרכנים .

כיום את הפרמטרים האלה אפשר לבדוק בקלות הודות לכלי חדש שהשיקה גוגל ביוני 2010 בשיתוף עם ארגון לשכות הפרסום האינטראקטיבי  ברחבי אירופה The Interactive Advertising Bureau  - IAB ,

הכלי הוא ברומטר המסחר הצרכני    (CCB – Consumer commerce Barometer)

      כלי אינטרנטי חינמי, שעושה שימוש בנתוני חברת המחקר הבינלאומית TNS   חברת טיילור נלסן סופרס היא חברה בריטית המספקת נתוני מדרגים ל-75 מדינות והיא מציעה נתוני רייטינג בחתכים שונים, ביניהם חתכים דמוגרפיים וחתכי גיל, באמצעות סקרים ומחקרים.

ברומטר המסחר הצרכני יעזור לכל מי שעוסק בתעשיית הפרסום הדיגיטאלית להבין ולהשוות דרכי התנהגות שונות של צרכנים בהתחשב בשוק ובסקטור.  הכלי פעיל נכון לעכשיו  ב-27 מדינות, ישראל, אנגליה, אוסטרליה,  אוסטריה, בלגיה, צ'כיה, מצרים, פינלנד, דנמרק נורבגיה, שבדיה, צרפת, גרמניה, יוון, הונגריה, אירלנד,  איטליה, הולנד, ניו - זילנד, פולין, פורטוגל, רוסיה, דרום אפריקה, ספרד, שוויץ, תורכיה, ושבע האמירויות הערביות  המאוחדות  (אבו דאבי, עג'מאן, דובאי, פוג'יירה, ראס אל-ח'ימה, שארג'ה ואום אל-קיוין). עושה פילוח לפי ארצות, גיל, מגדר הצרכן, וכמה שימוש עושה הצרכן באינטרנט, אח"כ  מאפשר סינונים על פי 36 קטגוריות של מוצרים: כלי רכב שמתחלק לשתי תת קטגוריות, חבילות טובין שמתחלקות לשלוש תת קבוצות (מוצרי בריאות, מכולת, וקוסמטיקה), פיננסים שמתחלקים לשלוש תת קבוצות, מוצרי מדיה שמתחלקים לשלוש, קמעונות שמתחלקים ל-12 תת קטגוריות, טכנולוגיה ל-9 וטיולים/תיירות שמתחלקים לארבע. בהמשך יש שאלות למחקר שמתחלקות לשלוש אפשרויות : התנהגות רכישה, התנהגות מחקר, ותפיסת הקניות ברשת של הצרכן. שנפתחות כל אחת לתת קטגוריות שאף הן נפתחות לתת קטגוריות. כך מעל 40 שאלות עבור בדיקת המפרסמים . הנתונים שעליהם מבוסס הכלי יעודכנו מדי שנה כדי להישאר מעודכנים ביחס להרגלי הצרכנים, ולזהות מגמות בשוק.

 בדקתי את הכלי והנה כמה דוגמאות, קנו בישראל ברשת ספרים  6% נשים בגילאי  55 ומעלה לעומת 12% גברים  בגילאי 14-34 שנים. בדקתי גם עבור מצלמות דיגיטאליות אותן רכשו ברשת גילאי 14-34 גברים ונשים כאחד 41%. אפשר להשוות איזה אחוז מקהל היעד מבצע סקר באינטרנט ורוכש בחנויות לא מקוונות, לעומת מבצעי סקר ורוכשי המוצר באינטרנט,  איזה אחוז מבצע סקר וגם רוכש את המוצר אופליין ועוד. התוצאה מובאת כגרף ובגיליון אלקטרוני, לבחירת הבודק.

   לאחר שהתפעלתי מהכלי ושמחתי בשמחת המפרסמים והמשווקים, וקיוויתי עבורם שאכן הכלי הזה אמין, לא יכולתי שלא לחשוב על אותם אלה שיפסידו מהקדמה הזאת, על אותו צד שלישי שהתפרנס מהסקר והחקר והמדגמים עבור המפרסמים והמשווקים.

 

אילנה שקולניק-בקל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב