ניו-מדיה הפכה להיות הסיירת המובחרת של עולם הפרסום הסמוי. גיוס המומחים הוא חשאי, בדיסקרטיות מרבית מתארגנות מאחורי הקלעים קבוצות, תאים תאים של סוכנים חשאיים המתמחים בהעברת מסרים בהתערבות פינצטית, כבלוגרים, ובטוקבקים במגוון רחב של רשתות חברתיות, אתרי חדשות, אתרים פתוחים לפרסום מאמרים ובכל המרחב האינטרנטי אליו מתקבצים גולשים – בארץ ובעולם.
אנשי המפתח בסיירת הניו-מדיה מורגלים ומחויבים לסודיות מוחלטת. הפעילות כולה ממודרת עד לרמה של אפס הדלפות. ועל אף התוצאות החיוביות המורגשות בשטח, מטבע הדברים, העוסקים במלאכה מנועים מלפרסם ולחשוף פומבית את הצלחותיהם במבצעי השכנוע הסמויים, שאל חלקם, קרוב לודאי, נחשפת גם אתה. זאת בניגוד גמור למקובל בעולם הפרסום המוחצן במהותו.
סיירות ניו-מדיה שותלת מסרים בכל האמצעים העומדים לרשותן: במילים, בשירים, בפרחים ובסרטים. ההצלחה הפנומנאלית של אתרים כגון פייסבוק, יוטיוב וגוגל כמובן מסמנת היכן תהייה הזירה העיקרית של הקמפיינים בעתיד הנראה לעין. ניתן להניח, כי לחזית המאבק על שכנוע הגולשים תגויסנה בעיקר נשים. לא רק חברות מסחריות תקצנה משאבים לטובת הניו מדיה, גם גורמים שלטוניים ומועמדים לפני בחירות ינהלו את המערכה ההסברתית תעמולתית מן האגפים.
לניו מדיה אם כן צפויה תקופת רנסאנס. הזירה האינטרנטית תספק תעסוקה רבה, שגם אם היא נטולת זוהר וחלוקת גביעים למצטיינים, האפקטיביות המצטברת שלה תזכה להכרה ולהוקרה. בשנים הבאות נזכה לראות שימוש מוגבר בסרטונים העשויים לכאורה על ידי חובבנים. האמת תהיה שונה. אנשי מקצוע מיומנים ישקיעו מחשבה רבה כיצד להעביר את המסרים הרצויים בצורה אלגנטית שאינה מזוהה ישירות עם הגורם המממן. בנוסף נזכה לראות כי לצד האתרים הרשמיים של החברות המסחריות ואף של גופים ממלכתיים – ובעקבותיהם גם של ארגוני המגזר השלישי, יצוצו אד הוק אתרי אינטרנט נטולי זהות, אשר ישמשו לצרכים זמניים וספציפיים, ומיד שימלאו את משימתם המזדמנת ייעלמו כלא היו. למעשה, נצפה בתופעה בה חלק מן הפרסום ירד אל ה"מחתרת". בכל אופן, מערך הפרסום יעסיק במהלך השנים הבאות הרבה מאד "סוכני חרש" - "קופירייטרים במחתרת" - בודאי יותר מאשר דוגמנים ודוגמניות, פרזנטורים וידוענים.
רמי גבעוני
* הכותב הוא במאי סרטי תדמית.
אתר: www.credit-team.co.il