מחקר המחלקה לפסיכולוגיה של אוניברסיטת ייל (yale) - עבור החוג לשיווק ולתקשורת - מצא כי ישנן מילים חזקות ומשכנעות יותר מאחרות לשימוש בכתיבה שיווקית, בפרסומות ובמשפטי מכירה. NLP בפרסום.
עשרת המילים השיווקיות והמכירתיות המובילות על פי המחקר:
1. את, אתה, אתם. You
מספר אחת בכל מחקר. ישיר, מניע. בגלל האופי האישי - מדובר במילה השכיחה ביותר בכתיבה רעיונאית, ושכיחה ביותר גם בכותרות.
2. תוצאות. Results
מציג עובדות, הוכחות. יוצר רציונאליזציה. משכנע.
3. בריאותי. Health
בעל השפעה חזקה מאוד בהקשר לתכונות ויתרונות מוצר.
4. התחייבות. Guarantee
מייצר תחושת בטחון, מקטין סיכון, מעצים תחושת אמינות ויעילות.
5. לגלות. Discover
נותן טעם של ריגוש והרפתקה.
6. אהבה. Love
מוביל בכל מחקר, בכל תחום. יש מה להוסיף?
7. מוכח, בדוק. proven
מדעית, במחקר, בסקר.
עוזר להסיר חששות מהתנסות במשהו חדש או לא מוכר, מייצר בידול מוצרי ותחרותי.
8. בטוח, בטיחותי. Safety
משליך על הבריאות וכמובן גם על יעילות או איכות ארוכת טווח.
9. חסוך, חסכוני. Save
יש מישהו שלא מעוניין בחסכון?
10. חדש. New
כולם מעדיפים חדש, טרי, נקי, ראשוני.
מעניין לגלות ש"חסכון" מופיע רק במקום התשיעי, ש"אהבה" רק במקום השישי וש"חדש" רק במקום העשירי.
אז בפעם הבאה שאתם כותבים טקסט למודעה או פלאייר, או מחפשים מילים "חזקות" עבור סיסמה וסלוגן - תזכרו את המחקר הזה...
ערן רותם * Outsourced Marcom Management * אחד על אחד - ייעוץ שיווקי ממוקד * שיווק, אסטרטגיה, מיתוג, פרסום, מכירות, פיתוח עסקי * http://eran-rotem.stiker.co.il/ ; http://www.facebook.com/OneOnOne.Marcom ; http://marketing.bizmakebiz.co.il