מאז ומעולם היה פיתרון זול יחסית אבל איטי יותר לעניין שילוח בינלאומי. כאשר מדברים על כל נושא השילוח בין מדינות, כנראה שכולנו חושבים בראש דווקא על הצורה המיושנת, זאת שעדיין מובילה יותר משבעים אחוז מהמטענים בעולם- אני כמובן מתכוון לשילוח ימי. אותן אוניות ענקיות, הנעות באיטיות על גלי הים ומובילות את המטענים שלנו בבטחה בין מדינות. כל פריט שהזמנתם דרך אי ביי, או כל דבר אחר שהיה יקר לכם והגיע ממדינה אחרת, כנראה הגיע דרך אוניית משא, זהו השילוח הבינלאומי בשיאו- זהו שילוח בינלאומי של בני האדם.
השאלה שאני רוצה לעלות לדיון היא האם לא צריכות להיות עוד חברות בתחום של שילוח בינלאומי, הרי היום מספר החברות בתחום הוא קטן יחסית והמחירים הם די גבוהים. כיצד יכול להיות שלא קמו עוד חברות חדשות או כיצד חברות קיימות לא נכנסו לתחום הזה של שילוח בינלאומי. למה קורה שאם אני רוצה להוביל מטען בין יבשות, אני בכלל לא יכול לפנות לחברות הובלה הגדולות, כמו צים, אלא חייב מראש לפנות לחברות קטנות כמו tdy הישראלית שהיא לא חברת שילוח בינלאומי המחזיקה ספינות אלא מחכירה מקום אחסון אצל החברות הגדולות.?
הבעיה העיקרית להיכנס לשוק של שילוח בינלאומי היא חסמים גבוהים לכניסה הראשונית, על מנת להיות חברה שמובילה ולא רק חברה שקונה מקום אצל המובילות, יש צורך בהון התחלתי אדיר. למה מיועד ההון האדיר הדרוש- למשל ספינות, כדי לקנות ספינה אחת בודדה להובלות בינלאומיות, יש צורך בלפחות שלוש מאות מיליון דולר וזה רק הספינה עצמה, תחשבו על כל עלויות הצוות שמתפעל את הספינה בשילוח בינלאומי. בוא ניקח למשל רב חובל של ספינת הובלות בינלאומית, המרוויח עשרים אלף שקל נטו בחודש ויוצא לכם עלות שנתית של חצי מיליון דולר לקברניט בלבד, איפה שאר הצוות?
לאחר הסיכום הקצר הזה אתם אולי יכולים להבין מה הבעיה בלהיכנס לשוק גדול ורווחי כמו שילוח בינלאומי, הקטע המצחיק הוא שחסמים נורא גבוהים מונעים מחברות מעולות להיכנס לתחום שממש צריך קצת תחרות- זה ממש לא יזיק לאף אחד אם יהיו עוד כמה חברות העוסקות בשילוח בינלאומי.
לכל מי שמתכנן לשלוח דברים או לקבל חפצים מעבר לים. המון בהצלחה שיהיה לכם.