דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המצאות ופטנטים - על המצאה של מוצרי צריכה לבית. 

מאת    [ 11/03/2007 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 9554 פעמים ]

הבית הינו מקום ההישארות של כולנו בסוף יום ובו מבוצעות כל פעילויותינו. ככל שנבצע עבורו תהליך שיטתי של המצאות הממוינות לפי חלקי הבית השונים: חדרים,הגדרות תחומי עיסוק - הרי שכך נמקסם את אופן ההפריה החשיבתית שבין המצאה אחת לבאה אחריה.למעשה טכניקה זו עשויה להקרא טכניקת חדשנות וכרוכות בה הבנות עומק של המצאתיות. 

תחום ההמצאות לבית,בין אם המדובר על מוצר צריכה ובין אם המדובר על המצאות "תוככיות" - כלומר הנמצאות בתוך חפצים המצויים בבית (טלויזיה,מחשב) - הרי שלכולן ישנם מאפיניים "פנימיים" בעלי קשר חוץ אל תוככי האופי (מעצם קיום הנדסת האנוש,הארגונומיה וכך גם שימושיות וחווית המשתמש) ולכולן ישנם מאפיינים הזכורים היטב באמצעות קיום של מפתחות ארכיטקטורה בחומרי החשיבה המוקדמים של הממציא/יוצרן החושב עליהן מראש.


    • בין המצאה להמצאה,ככל שנתקדם בתוככי שיטוטי בדימיון הבית ישנם קווי הצטרפות של לוגיקת בניה המצרפת אותן אחת לאחת לכדי יצירת אובייקטים בעלי מאפייני שימוש דומים(לא בהכרח בשימושיות אלא לעיתים אף בשימוש הפסיכולוגי).
    • ההמצאה מתבצעת מתוך הבנת מיקום הדברים בבית והיחס המתהווה מכך כקו מקביל שיטתי לאורך כל קו החשיבה הנסוב אודות המצאות אחרות.
    • ההמצאה מתבצעת מתוך הבנת הצורך במוצרים בבית (המצטרף לאורך כל הקו הלוגי של המוצרים הקיימים בבית).
    • ההמצאה מתבצעת מתוך הבנת יחס המשתמש - מוצרים שקיים לגביהם קו אורכי אובייקטיבי העובר דרך הבנת המביט הממציא (הקו מצוי בתוך הבנתו את ההמצאות וקו היגיון זה אינו חשוף בהכרח למי שאינו מצוי בהמצאות). 
    • קיימת זהות צורנית בין התמקמות המוצרים העתידיים בבית לבין התמקמות המוצרים בדימיון של הממציא כאשר הוא מדמיין את הבית בעיני רוחו (מרחקי המיקומים דומים לטכניקת ארכיטקטורה של ארכיטקטים במחשב)

 

סוגי המוצרים הדרושים וכיווניות ההמצאה הנדרשת (לעיונם של מפתחים וממציאים ומשקיעים בהמצאות:)

מוצרים תואמי לקיימים אך בעלי הנדסת אנוש משופרת

מוצרים קטנים מאד (מוצרי כתיבה,מוצרי נוחות - על כך תובא במאמרים הבאים הרחבה מיוחדת).

מוצרים תוככים (מחשב,טלויזיה - מסוגים רעננים חדשים: תוכניות חדשות,יוזמות אינטרנט חדשות).

מוצרים בייניים (מוצרי ביניים - המקשרים בין מוצרים קיימים)

מוצרים חדשניים (בצורה,בעניה על צורך,ביצירת הרגשה)

כעיקרון,אף כי תחום ההמצאות עשוי להראות כרווי מאד הרי שאפשרי גם אפשרי להמציא מוצרים חדשים מכל הסוגים ומתוך מיגוון אפשרויות מלא בכל כיווניה פיתוח לכל אורך קווי הלוגיקה של ההמצאתיות.

יתרה מזו,עצם קיום הצורך להרהר מראש האם ההמצאה "תעבוד" ולקחת זאת בחשבון מתבטל לנוכח שימוש בשיטות השוואה של הצלחת מוצרים קיימים בתחום אחר.

אין המדובר בהשוואה פשוטה כי אם בהשוואה מסוג "פוינטולוגיה" ה"מלבישה" מוצרים שונים זה על זה ותחומים שונים זה על זה באופן מושכל  וחדשני (במחשבה של הממציא). השוואה זו,אף כי היא אינה נהירה תמיד לרגילים לבצע מחקרי שוק ובדיקות היתכנות - עשויה לחסוך כסף רב ומבצעת את הנחת מירב כובד המישקל של זיהוי הצורך על כושרו של הממציא.על כן טכניקה זו הינה מאד קשה יחסית (גם פסיכולוגית).

  

http://www.arikshani.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב