עיצוב והפקת פליירים
מאת: יעל לחמן סטודיו-גוונים
הפלייר משמש כאמצעי פרסום לקידום מכירות, לפרסום מבצע או כהודעה על פתיחת עסק חדש בסביבתך. זהו אמצעי ותיק וזול יחסית, שאם משתמשים בו נכון יכול למשוך קהל לקוחות פוטנציאלים לעסק שלך.
הפלייר מופק בגדלים שונים, הגדלים הסטנדרטיים כיום הם A5, A4 או 10X20 ס"מ, והם מודפסים ע"ג סוגי נייר שונים ואיכויות הדפסה שונות. כיום לא יקר להפיק פליירים וניתן להפיק כמויות גדולות על גבי נייר כרומו איכותי בצבע מלא ובמחיר סביר.
הפלייר מופץ בדרך כלל ישירות בתיבות הדואר או לעיתים בחלוקה ידנית באזורים מסוימים. ישנן חברות הפצה פרטיות או דרך רשות הדואר שמפיצות עבורך את הפליירים בתשלום.
השוק רווי ומוצף בפרסומים שונים, ולכן כדי לבלוט יש לעצב את הפלייר במחשבה תחילה, כדי שלא יהווה "עוד פלייר" ויושלך כלאחר יד לפח.
יש לקחת בחשבון כי האדם הסביר שמקבל את הפלייר לידיו מעיין בו כמספר שניות בלבד. ולכן
הפלייר צריך להיות מעניין, קריא ו"שווה" ללקוח המחזיק בו, שהרי המטרה הסופית היא להניע אותו לפעולה ולקניה. ישנן דרכים מתוחכמות כיצד לעשות זאת, מבחינת התוכן השיווקי של הפלייר ומבחינת עיצובו של הפלייר.
חשוב להקפיד לקחת מעצב גרפי שיודע ובקיא בפרסום ושיווק, שידע לכוון ללקוחות פוטנציאלים, שידע לכתוב תוכן פרסומי נכון המתאים לרוח העסק שלך. כדאי מאוד להקפיד להפיק פלייר איכותי ומקצועי, להשקיע מעט יותר כדי לקבל הרבה יותר. פלייר זול עושה רושם זול ועלול לפגוע בתדמית העסק ולהרחיק לקוחות יותר מאשר לקרב אותם.
הכותבת הינה מעצבת גרפית מנוסה בעלת תואר בפרסום ותקשורת מסטודיו גוונים. ניתן להתרשם מדוגמאות לפליירים באתרנו: www.gva.co.il.
יעל לחמן מעצבת גרפית מקצועית מסטודיו-גוונים, בעלת תואר ראשון בפרסום ותקשורת. אתר: www.gva.co.il.