למה להשתמש בקוסם לשם הנחיית כנסים?
קסמים הם דרך מעולה לעורר עניין, סקרנות ופליאה. זו גם דרך משעשעת לשמור על עירנותם המנטלית של אנשים, במיוחד כשהם עמוסים במצגות משעממות שלא מגרות את הרגש אלא רק את המחשבה. מהסיבה הזו חברות שונות מצאו שהשירות שלי יכול להוסיף תוכן מעניין ומרתק בימי עיון וכנסים שהם עורכים והזמינו אותי להתאים את הקסמים שלי לתוכן העיסקי שלהם.
עבדתי עם חברות רבות בתחומים שונים כגון: רפואה (ימי עיון לרופאים), מזון, אדמיניסטרציה, תיב"ם, תוכנה, תקשורת, חקלאות ועוד. עבור כל אירוע כזה אני נפגש עם נציגי החברה, לומד את התכנים הרלוונטיים למוצרים שהם רוצים לקדם, סוג הקהל שיגיע , לומד את השפה שהנוכחים ישתמשו בה, מה האוירה שהחברה רוצה ליצור, במי להתמקד ועוד. לאחר שאני אוסף את הנתונים, אני בונה קטעים שמותאמים לצרכי החברה ומוצא איך לשלב אותם במהלך היום בין ההרצאות ולפעמים גם כחלק מהן.
לפני כשנתיים, חברה שעבדתי איתה הטיסה אותי עד תאילנד על מנת להנחות כנס שערכה לכ100 לקוחות שלה מדרום מזרח אסיה, אוסטרליה וניו זילנד. בכנס, בנוסף להנחייה הסדירה של הכנס, שילבתי את הקסמים כמטפורות לקסם שהחברה מספקת ללקוחותיה. (לינק למכתב המלצה בעקבות הכנס)
בערב הפתיחה, בסעודה חגיגית על החוף, עברתי עם הקסמים שלי משולחן לשולחן ועשיתי קסמים שעזרו לשבור את הקרח בין הנוכחים המשתאים. יצרתי חיבורים בין אנשים ממקומות שונים בעולם. למשל, גרמתי לאדם מטאיוון לגלות על מה חושב שכנו לשולחן שמגיע מאוסטרליה, כשעזבתי את השולחן הם ממשיכים לדבר גם על נושאים אחרים.
במהלך הכנס חיברתי בין התכנים של הנואמים, לקסמים שעשיתי, ולקסם של החברה. הכל צריך לזרום וכולם צריכים להיות ערניים... מדי פעם, אם יש תחושה של עייפות, אני (בעידודו של האחראי) יכול פתאום להפתיע בקסם מעורר, משחק מגניב ועוד. לשמחתי כל המרצים היו מצוינים והקהל צחק והשתתף במהלך היום כולו, למרות שאנגלית היא לא שפת האם של כולם.
כל משתתפי הכנס (גם אני כמובן) לנו באחד מהמלונות המפוארים באי וכשפגשתי מי מהאורחים בחדר האוכל או בקפה, שמרתי על האופי המקסים שלי, שאלתי אם זקוקים למשהו ואם ביקשו אפילו עשיתי קסם או שניים. (זה אפילו קרה בבריכה וכל מי שהיה בסביבה נפל מהרגליים ברוב צחוק)
הכנס התרחש בעונת הגשמים ובמהלך יום ההרצאות העיקרי ירד בחוץ גשם ללא הפסקה. לערב הזה היתה מתוכננת לנו הפלגה קצרה, ארוחת ערב במקום פתוח עם ריקודי פולקלור, הפרחת כדורים פורחים קטנטנים וזיקוקין. מנכ"ל החברה (שהיה מאוד סקפטי לגבי הרעיון של קוסם בכנס של החברה שלו אבל כשהוא ראה שהדברים זורמים הוא נהיה מבסוט) ניגש אלי בצהרי היום בבדיחות ושאל אם אני יכול לעשות קסם שבערב לא ירד גשם. מייד השבתי לו "בטח, ממתי עד מתי?" הוא צחק ואמר לי מ6 עד 10. אמרתי לו שאני מארגן את זה... בצחוק כמובן. אבל זה לא ייאמן - זה בדיוק מה שקרה!!! חמש דקות לפני השעה היעודה הפסיק הגשם... ולתדהמתי הרבה, הגשם לא חזר אלינו עד שהתחילו הזיקוקין של סוף הערב בערך בשעה 10 בלילה. אני חושב שעד היום הוא שואל את עצמו אם אני רק עושה טריקים או שיש לי כוחות מאגיים כלשהם.
זו לא היתה החברה הראשונה שהטיסה אותי לתאילנד. היה זה בזכות המלצה של מארגנת תאילנדית מקומית שכבר ראתה אותי שנתיים קודם לכן בכנס עם חברה אחרת ומאוד התרשמה הן מהיכולת המקצועית שלי והן מהרצון שלי לעזור גם בדברים שלכאורה לא היו קשורים אלי... סיפרתי לה במהלך אחת מפגישותינו על כך ששבועים קודם לכן, במהלך מלחמת לבנון (2006), יצאתי לאזורים המופגזים ותחת אש עברתי בישובי הגבול כדי להופיע בפני אלו שהיו אמיצים מספיק בשביל להישאר שם. זה כנראה הרשים אותה מאוד. היא ביקשה לקחת אותי בעצמה לשדה התעופה ביום האחרון לשהותי. בדרך היא קנתה המון מצרכי מזון ועצרה במעין בית יתומים שבו, כך סיפרה, היא מדי פעם מחלקת מזון ודברים לילדים הנזקקים. עזרתי לה כמובן לחלק את הדברים וגם עשיתי להם קצת קסמים (לא היו עלי הרבה כי הרוב היה ארוז טוב במזוודות) בעיקר בפנטומימה והילדים היו מאושרים וגם אני, כי אין אושר גדול יותר מהידיעה שיש ביכולתך להביא אושר רב גם לאלה שאינך יכול לדבר בשפתם.
המעשים הטובים שלנו כנראה מחזירים לנו בשפע... ויכול להיות שהדברים שאנחנו עושים לצד הדבר העיקרי, הם שגורמים לנו להיחרט בזיכרונם של האנשים, לטוב ולרע. הערכים שלנו, העקרונות לפיהם אנו פועלים.
יכול מאוד להיות שזהו הקסם האמיתי שלנו.
אופס... כמעט ושכחתי... בתחילת ינואר 2010 הנחיתי שלושה כנסים עבור קופת חולים כללית כאן בארץ. והנה לינק למכתב המלצה שהתקבל בעקבותיהם.
אורי אשכנזי - אמן חושים קומי
© כל הזכויות שמורות לאורי אשכנזי
אורי אשכנזי - אמן הבלתי יאמן - ההוקוס פוקוס ששם אותך בפוקוס!
www.orimagic.com
מופעים מפליאים של קסם מטאפורי!
אורי הוא אמן תעתועי חושים מיוחד ומקורי המופיע ומרצה ברחבי העולם. אורי משתמש בקסמיו כדי לקדם מכירות של חברות המובילות בעולם בתחומן בתערוכות בינלאומיות, בכנסים ובמופעים מרגשים ומבדרים.