מצחיק אותי כשאנשים אומרים 'אין לי זמן'. לאנשים יש המון זמן. אחרת הם לא היו מבלים כל כך הרבה שעות באינטרנט (4 שעות בממוצע בישראל, יותר מהטלוויזיה!). לאנשים אין זמן כי הם עסוקים מדי בפייסבוק, יו טיוב, בדיקת מיילים, גיגול וקריאת המאמר הזה. יש להם זמן אך ורק למה שקרוב לליבם.
השטח הוא האינטרנט והאינטרנט הוא השטח. משווקים המחפשים לדרך לליבם ולכיסם של אותם אנשים נטולי הזמן , משום עדיים עדיין עושים הפרדה לבין מה שנקרא יחסי ציבור 'מסורתיים' ליחסי ציבור באינטרנט. כאילו קיימת איזושהי הפרדה בין הרשת: אתרים, מדיות חברתיות, בלוגים פורומים וידאו לבין מה שנקרא התקשורת מיינסטרים: טלוויזיה , עיתונות ורדיו. הרי היום סיפורים שמקורים באינטרנט מגיעים לטלוויזיה ולהפך. היום אין הפרדה.
יחסי ציבור והאגו של המנכ"ל. היום החוקים של יחסי ציבור השתנו. אנחנו חיים בעידן חדש, התקשורת כבר לא היררכית חד כיוונית, כמו בטלוויזיה , העיתונות והרדיו אלא שיתופית. פעמים רבות יחסי ציבור 'מסורתיים' מתעסקים באגו של המנכ"ל. ככה זה עובד. היחצן משתדל ל'שמור' כמה שיותר על ה'מסרים' שנקבעו מראש הכל כדי שהמנכ"ל יהיה מרוצה מהטקסט ליד התמונה שלו בעיתון.
תזרמו עם הגולשים. כיום אי אפשר לנהל עסק עם מדיניות של 'גן סגור'. ארגונים חייבים להשתמש ברשת כדי לתקשר עם הלקוחות שלהם באופן ישיר. כמו במקרה של Greenpeace בסרטון הזה.
כמה לייק שווה בדולרים. נתן ליפסון מהדה מרקר כותב בבלוג שלו על סקר של חברת Syncapse שמצא כמה באמת שווה אוהד בפייסבוק. התשובה היא בערך 136 דולר בשנה. המחקר נערך בקרב 4,000 אוהדים של כמה מהמותגים החזקים בפייסבוק ובו נשאלו על הרגלי הצריכה שלהם. האומדן, 136.38 דולר, הוא ממוצע - השווי עבור משווקים מוצלחים במיוחד יכול להיות גבוה הרבה יותר, בעוד שלאחרים הוא יכול לרדת לאפס. זאת אומרת שאם יש לכם 1,000 אוהדים בפייסבוק אז בממוצע תהיה לכם הכנסה שנתית של 136,380 דולר.
אנשים משתמשים ברשת כדי להתחבר לאנשים ונושאים שקרובים אל ליבם. עסקים חייבים ללמוד להשתמש ברשת כדי לפתח רעיונות שידברו לקהל שלהם ויניעו אותם. אם תעשו עבודה טובה הרעיונות שלכם יגיעו גם לתוכניות האירוח והחדשות. לכן אם עד היום עסקים התמקדו במכירת מוצרים, שירותים וכיו"ב כיום עסקים חייבים לפתח פונקציה לניהול קריאייטיב אסטרטגי, כלומר, ניהול רעיונות ולא בהכרח יחסי ציבור. ולהשתמש ברשת כדי להעביר אותם ללקוחות.
הכותב הוא מנהל קריאייטיב אסטרטגי במשרד יחסי ציבור