בשנים האחרונות יותר ויותר גולשים פונים לאינטרנט בחיפוש מידע אודות מלונות, טיסות ואתרי בילוי שונים. אתרי תיירות בתפיסת הווב 2.0 תופסים תאוצה מהירה ומאפשרים לגולשים לתרום תכנים אישיים, להחליף חוויות משותפות וכיוב'.
דרור מיטל, מנכ"ל חברת אסיה און ליין , מאשש ומוסיף: "אתרי ווב 2.0 זה הדבר החם כיום בעולם התיירות באינטרנט, אתרים המאפשרים לגולשים להחליף מידע ביניהם אודות החופשות: להעלות תמונות, סרטוני וידאו ולמצוא חברים למסע, כמו גם השוואות מחירים ומנועי חיפוש לדילים".
דוגמא אחת לאתר המאפשר לטיילים ברחבי העולם לכתוב את יומן המסע שלהם ברשת, הנו Tripslog, אתר כחול-לבן מבית היוצר של קומפיוקול שיווק באינטרנט – באתר זה כל מבקר מוזמן לפתוח חשבון, לכתוב את חוויותיו, להעלות תמונות, סרטונים, לשלוח עדכוני RSS, אמייל, לרשימת החברים המנויים על הבלוג, לתייג את הכתבות לפי מילות מפתח ולפי נושאים לאינדוקס מהיר ונוח וגולת הכותרת – שילוב של מפות אינטראקטיביות באופן אוטומטי.
מודעות זו הובילה את המלונאים להבנת הצורך בקידום אתריהם באינטרנט ובשיתוף הגולשים באתר. מחקר של חברת HeBS קבע כי 68% מהמלונאים מתכננים להעביר את התקציב שלהם מפרסום אוף- ליין לפרסום און ליין בשנת 2007. כמו כן המחקר ציין את סוגי הפרסום און ליין שהמלונאים האמינו שיפיקו מהם את יחס התשואה להשקעה (ROI) הגבוה ביותר. אופטימיזציה של אתרים הופיעה במקום הראשון ( 72% ), אחריה אופטימיזציה של חיפוש וחיפוש אורגני (68%), עיצוב ותכנון מחדש של האתר קיבל 62% מקולות המשיבים.
הקצאות תקציבי הפרסום און ליין של המלונאים ב- 2007 הראו כי התקצוב יתמקד בעיקר בעיצוב מחדש של האתרים (14.2% מכלל התעשייה), אופטימיזציה של אתרים (14%) ותשלום עבור הקלקה (13.6%). הדגש אודות עיצוב האתר מתייחס לחשיבות השימושיות וניווט יעיל של הגולש באתר. באתרים העוסקים בתחום תיירות חשוב שהגולש ימצא מידע מקיף אודות אתר התיירות, אולם שהאתר יהיה בנוי באופן פשוט וזמין לגולש.
17% מן המשיבים במחקר ציינו את חשיבות המדיה החדשה המיוצרת על- ידי הצרכנים כגון: בלוגים, סרטוני וידאו וכיוצא בזאת, כמובילים ל- ROI גבוה. הסיבה לאחוז הנמוך מהותה בעובדה שהרבה סוכנויות נסיעות לא משתמשות בסרטוני הוידיאו און ליין באתריהם לקידום המלונות ולא מודעות לחשיבות הנושא בקידום אתריהם ויצירת בידול תחרותי. לדעתנו ולדעת כותב המאמר, סרטוני וידאו ייחודיים המציגים את בתי המלון ומאפשרים לגולשים לצפות און ליין בחזות המלון ובשירותיו, מהווים יתרון תחרותי גדול. לטעמנו, עם הזמן מרבית בתי המלון יבינו את הכוח הטמון בסרטוני הוידיאו בחשיפת הגולש ל"חוויה ייחודית" אשר מעניקה "טעימה" מן החופשה שאותה הגולש מתכנן.
בתחום תחרותי כמו תחום המלונאות קשה מאוד להופיע בעמודים הראשונים בתוצאות החיפוש האורגני ועל כן עדיף להתמקד בתיאוריית "הזנב הארוך". מונח "הזנב הארוך" מתייחס לעובדה שמילות המפתח הראשיות, שהמשתמשים מחפשים הכי הרבה, יביאו 10%-50% מהתנועה לאתר, בעוד רוב התנועה ממנועי החיפוש תגיע מאלפי מילות חיפוש וביטויי חיפוש פופולאריים פחות. בתחום התיירות יהיה מאוד קשה להופיע בעמודים הראשונים במנועי חיפוש עבור מילים פופולאריות כגון: מלונות, בתי מלון, נופש ועוד. אולם רצוי להתמקד בביטויים פחות פופולאריים שיובילו לתנועה לאתר. דרור מיטל מוסיף: "עדיף להתמקד בשמות ספציפיים של בתי מלון, אתרי תיירות מיוחדים, מזג אויר במדינה מסוימת, חיי לילה ועוד – מאשר המילים הגנריות. מילים אלו יובילו ליותר מ- 50% תנועה לאתרכם (בהנחה שביצעתם אופטימיזציה לאותם מילות חיפוש באתרכם)".