דילמות. דוט. קום.
"תהיה כבר אמיתי איתי, תרקוד תרקוד ביום שישי..." האמת, אני אוהב את השיר החדש של סבא שלמה ארצי, למרות שהוא נשמע כמו אז, כשהברושים לא ידעו אם לצחוק או לבכות. אני מפזם ביחד איתו את הפזמון בעודי מביט בזרזיפי הגשם האחרונים של חורף מבעד לויטרינות המזוגגות של "סי קפה" ברמת החייל. אני בוחן את היושבים והלוגמים סביבי, פותח את העיתון הכלכלי ושואב למוחי המפוצץ מידע עוד ועוד נתונים, מספרים, ציטוטים, ראיונות, מאמרים. אני בדילמה, מצד אחד רוצה ללגום את הקפה של הבוקר בסבבה בלי לחשוב על כלום, מצד שני אני חייב להתעדכן כי אני אוהב את זה, מצד שלישי חלק מהעבודה זה לדעת, כי מצפים ממך, כי נדמה לך שכולם סביבך כל הזמן יודעים, אבל גם להם יש דילמות. אני יודע.
הדילמה של יעל. "עלייה מהירה במספר הגולשים המדווחים על התמכרות לאינטרנט: 8% מהאוכלוסייה דיווחו על תסמינים". את הכותרת הזו קראה יעל באחד מאתרי החדשות. היא ידעה שהיא חלק מהם. היא הרי מתחילה לרעוד והופכת לעצבנית אם עוברות שעתיים והיא לא אוחזת בעכבר. בעבודה היא מנהלת תוכן של אתר ישראלי ידוע, היא גם כותבת בבלוג האישי שלה בכל יום, משתתפת קבוע בשלושה פורומים, חברה באין ספור רשתות חברתיות ו...אהה, גם יש לה שני ילדים מתוקים, אמיתיים לגמרי, שרוצים איתה קצת זמן איכות. בלי סלולרי, בלי אינטרנט, בלי פוסטים, אולי להרכיב ביחד לגו או לקרוא סיפור מספר אמיתי עם דפים. היא יודעת שהיא נרקומנית של אינטרנט ושבלי מנת גלישה יומית וגדולה היא תהיה אמא אומללה, אבל רגשות האשמה מכרסמים בכל רגע. היא מרגישה שהיא חיייבת אחת ולתמיד להחליט ויודעת שאין כמו הפורומים בתפוז לשאול מה עושים...
הדילמה של יניב. "נתוני סקר TGI לשנת 2006-7 מראים על עלייה של 25% בזמן הגלישה באינטרנט של בני נוער". כבר שנה עברה מאז הבר מצווה של יניב. בעודו פותח את ארון הקיר בחדרו ערימות על ערימות של המגזין "ראש אחד" מאיימות ליפול עליו. את רובם הוא לא קרא, למרות שאמר לאבא שכן. מה יגיד לו? הרי ההורים עשו לו מנוי ושילמו על זה. הם הרי לא יבינו למה הוא מעדיף לשחק כל היום ב- world off warcraft, ולצ'וטט ב- icq עם החבר'ה, זה הכי cool וכולם בעניין. הוא לא אוהב לשקר, בטח לא לאבא שמשקיע וקנה לו את הפלייסטיישן הראשון וחיבר ראשון את האינטרנט לפס רחב וקנה לו לפני כולם את כל המשחקים הכי שווים. מה אבא רוצה? שמדי פעם הוא יעזוב את המחשב, ידבר איתו, יקרא ספר או לפחות את הגליון האחרון של "ראש אחד"... מעניין מה יש לדניאל, החבר הכי טוב שלו, להגיד בעניין. הכי טוב להתייעץ איתו ב- icq...
הדילמה של עידו. "50% מהמותגים המפרסמים במדיה יעדיפו לעשות זאת ברשתות החברתיות". עידו, מנהל השיווק של אופנת גברים, בדיוק סיים ישיבת תקציב שיווק ופרסום לשנה הקרובה. ההחלטה של המנכ"ל להקצות חצי מתקציב הפרסום לאינטרנט בדגש על פרסום ברשתות חברתיות גרמה לו חוסר נוחות. עידו תמיד אהב לעשות פרובוקציות. סרטוני הפרסומת של המותג חוללו מהומה, נפסלו לשידור וקיבלו אחלה יחסי ציבור. לא תמיד הוא אהב את הרעיונות הוולגריים / הפדופיליים / השוביניסטים, אבל בטלוויזיה אף אחד לא יכול להגיב. הרי הצופה הוא ממילא "קהל שבוי". עכשיו באינטרנט זה סרט אחר. הוא עלול לקבל בראש מהטוקבקיסטים, הגולשים יכולים לארגן מהר מאוד חרם צרכנים נגד המותג והוא ימצא את עצמו מוזמן לחדר המנכ"ל ולאו דווקא לשיחת הערכה... מצד שני, עידו יודע טוב מאוד שמשרד הפרסום הנוכחי ימשיך עם הפרובוקציות גם באינטרנט וזה לא מעניין אותם במיוחד אם הוא יצטרך לשלם בסופו של דבר את המחיר. עידו שנא את ההרגשה הזאת, הוא התיישב מול הלפ-טופ והחליט מיד: נושא המאמר הבא שלו בעיתון של איגוד הפרסום יהיה "web 2.0 הבאז שנגנז".
הדילמה של גיא. "show me the money!!" צרח באקסטזה לתוך הטלפון קובה גודינג ג'וניור ובצד השני סופג את הצעקות טום קרוז, סוכן השחקנים ג'רי מגווייר. גיא חייך מול הפלזמה. הוא מיד חייג במקוצר לעומר, חברו הטוב ביותר, העיר אותו משנת הצהריים וצרח לו לאוזן " show me the money Omer!" רק אתמול הם סיימו להכין את התוכנית העיסקית לסטארט אפ החדש שלהם. הם כבר השקיעו חצי שנה ו- 15 אלף דולר על פיתוח גרסת בטא, יעוץ כלכלי ותוכנית עסקית. את שאריות חסכונותיהם הם כבר הוציאו והולכים להסתער על שוק האינטרנט העולמי עם המון מוטיבציה ואפס מזומנים בתקווה שיוסי ורדי או אנג'ל אחר ישים לב לרעיון הגאוני והמהפכני שלהם. גיא לא יודע איך ישלם את שכר הדירה לחודש הבא, הוא נכנס לדיפרסיה ומקבל חררה כשהוא חושב שיצטרך לשוב לגור אצל ההורים ולעבוד במלצרות. הוא לא יכול לחזור אחורה, הוא חייב להצליח עם הסטארט אפ, הוא חייב לראות מזה כסף ומהר. באותו זמן, בקצה השני והצפוני של העיר התיישב יוסי ורדי על כסא המנהלים המתנדנד ולגם להנאתו מכוס התה. על השולחן בחדר עבודה היו מונחים מעל מאה תוכניות עסקיות של מיזמים וסטארטאפים גאוניים...
"תהיה כבר אמיתי איתי, תרקוד תרקוד ביום שישי..." האמת, אני אוהב את השיר החדש של סבא שלמה ארצי, למרות שהוא נשמע כמו אז, כשהברושים לא ידעו אם לצחוק או לבכות. אני מפזם ביחד איתו את הפזמון בעודי מביט בזרזיפי הגשם האחרונים של חורף מבעד לויטרינות המזוגגות של "סי קפה" ברמת החייל. אני בוחן את היושבים והלוגמים סביבי, פותח את העיתון הכלכלי ושואב למוחי המפוצץ מידע עוד ועוד נתונים, מספרים, ציטוטים, ראיונות, מאמרים. אני בדילמה, מצד אחד רוצה ללגום את הקפה של הבוקר בסבבה בלי לחשוב על כלום, מצד שני אני חייב להתעדכן כי אני אוהב את זה, מצד שלישי חלק מהעבודה זה לדעת, כי מצפים ממך, כי נדמה לך שכולם סביבך כל הזמן יודעים, אבל גם להם יש דילמות. אני יודע.
הדילמה של יעל. "עלייה מהירה במספר הגולשים המדווחים על התמכרות לאינטרנט: 8% מהאוכלוסייה דיווחו על תסמינים". את הכותרת הזו קראה יעל באחד מאתרי החדשות. היא ידעה שהיא חלק מהם. היא הרי מתחילה לרעוד והופכת לעצבנית אם עוברות שעתיים והיא לא אוחזת בעכבר. בעבודה היא מנהלת תוכן של אתר ישראלי ידוע, היא גם כותבת בבלוג האישי שלה בכל יום, משתתפת קבוע בשלושה פורומים, חברה באין ספור רשתות חברתיות ו...אהה, גם יש לה שני ילדים מתוקים, אמיתיים לגמרי, שרוצים איתה קצת זמן איכות. בלי סלולרי, בלי אינטרנט, בלי פוסטים, אולי להרכיב ביחד לגו או לקרוא סיפור מספר אמיתי עם דפים. היא יודעת שהיא נרקומנית של אינטרנט ושבלי מנת גלישה יומית וגדולה היא תהיה אמא אומללה, אבל רגשות האשמה מכרסמים בכל רגע. היא מרגישה שהיא חיייבת אחת ולתמיד להחליט ויודעת שאין כמו הפורומים בתפוז לשאול מה עושים...
הדילמה של יניב. "נתוני סקר TGI לשנת 2006-7 מראים על עלייה של 25% בזמן הגלישה באינטרנט של בני נוער". כבר שנה עברה מאז הבר מצווה של יניב. בעודו פותח את ארון הקיר בחדרו ערימות על ערימות של המגזין "ראש אחד" מאיימות ליפול עליו. את רובם הוא לא קרא, למרות שאמר לאבא שכן. מה יגיד לו? הרי ההורים עשו לו מנוי ושילמו על זה. הם הרי לא יבינו למה הוא מעדיף לשחק כל היום ב- world off warcraft, ולצ'וטט ב- icq עם החבר'ה, זה הכי cool וכולם בעניין. הוא לא אוהב לשקר, בטח לא לאבא שמשקיע וקנה לו את הפלייסטיישן הראשון וחיבר ראשון את האינטרנט לפס רחב וקנה לו לפני כולם את כל המשחקים הכי שווים. מה אבא רוצה? שמדי פעם הוא יעזוב את המחשב, ידבר איתו, יקרא ספר או לפחות את הגליון האחרון של "ראש אחד"... מעניין מה יש לדניאל, החבר הכי טוב שלו, להגיד בעניין. הכי טוב להתייעץ איתו ב- icq...
הדילמה של עידו. "50% מהמותגים המפרסמים במדיה יעדיפו לעשות זאת ברשתות החברתיות". עידו, מנהל השיווק של אופנת גברים, בדיוק סיים ישיבת תקציב שיווק ופרסום לשנה הקרובה. ההחלטה של המנכ"ל להקצות חצי מתקציב הפרסום לאינטרנט בדגש על פרסום ברשתות חברתיות גרמה לו חוסר נוחות. עידו תמיד אהב לעשות פרובוקציות. סרטוני הפרסומת של המותג חוללו מהומה, נפסלו לשידור וקיבלו אחלה יחסי ציבור. לא תמיד הוא אהב את הרעיונות הוולגריים / הפדופיליים / השוביניסטים, אבל בטלוויזיה אף אחד לא יכול להגיב. הרי הצופה הוא ממילא "קהל שבוי". עכשיו באינטרנט זה סרט אחר. הוא עלול לקבל בראש מהטוקבקיסטים, הגולשים יכולים לארגן מהר מאוד חרם צרכנים נגד המותג והוא ימצא את עצמו מוזמן לחדר המנכ"ל ולאו דווקא לשיחת הערכה... מצד שני, עידו יודע טוב מאוד שמשרד הפרסום הנוכחי ימשיך עם הפרובוקציות גם באינטרנט וזה לא מעניין אותם במיוחד אם הוא יצטרך לשלם בסופו של דבר את המחיר. עידו שנא את ההרגשה הזאת, הוא התיישב מול הלפ-טופ והחליט מיד: נושא המאמר הבא שלו בעיתון של איגוד הפרסום יהיה "web 2.0 הבאז שנגנז".
הדילמה של גיא. "show me the money!!" צרח באקסטזה לתוך הטלפון קובה גודינג ג'וניור ובצד השני סופג את הצעקות טום קרוז, סוכן השחקנים ג'רי מגווייר. גיא חייך מול הפלזמה. הוא מיד חייג במקוצר לעומר, חברו הטוב ביותר, העיר אותו משנת הצהריים וצרח לו לאוזן " show me the money Omer!" רק אתמול הם סיימו להכין את התוכנית העיסקית לסטארט אפ החדש שלהם. הם כבר השקיעו חצי שנה ו- 15 אלף דולר על פיתוח גרסת בטא, יעוץ כלכלי ותוכנית עסקית. את שאריות חסכונותיהם הם כבר הוציאו והולכים להסתער על שוק האינטרנט העולמי עם המון מוטיבציה ואפס מזומנים בתקווה שיוסי ורדי או אנג'ל אחר ישים לב לרעיון הגאוני והמהפכני שלהם. גיא לא יודע איך ישלם את שכר הדירה לחודש הבא, הוא נכנס לדיפרסיה ומקבל חררה כשהוא חושב שיצטרך לשוב לגור אצל ההורים ולעבוד במלצרות. הוא לא יכול לחזור אחורה, הוא חייב להצליח עם הסטארט אפ, הוא חייב לראות מזה כסף ומהר. באותו זמן, בקצה השני והצפוני של העיר התיישב יוסי ורדי על כסא המנהלים המתנדנד ולגם להנאתו מכוס התה. על השולחן בחדר עבודה היו מונחים מעל מאה תוכניות עסקיות של מיזמים וסטארטאפים גאוניים...
שאול מידן, מנכ"ל פרסום ON&OFF
מיתוג, פרסום ויח"צ לאתרי אינטרנט.
www.onandoff.co.il
shaul@onandoff.co.il
מיתוג, פרסום ויח"צ לאתרי אינטרנט.
www.onandoff.co.il
shaul@onandoff.co.il