להיות מספר אחת
הכלי הכי חזק כיום לשיווק באינטרנט נעשה באמצעות מערך של טכניקות שמטרתן להביא את האתר שלך למיקום בראש דפי התוצאות של מנועי החיפוש. מחקרים הראו כי 85 אחוז מהגולשים מחפשים מידע ושירותים במנועי החיפוש כש-70 אחוז הכניסות מגיעות מתוצאות החיפוש האורגניות ו-30 אחוז מקישורים ממומנים. אבל הנתון החשוב ביותר מתוצאות המחקרים הללו הוא ש-90 אחוז מהגולשים לא עוברים את הדף של תוצאות העמוד הראשון.
זמן שווה כסף
אחת הדרכים המקובלות לשיווק באינטרנט הוא פרסום PPCהידוע גם כקישורים ממומנים בדף תוצאות של מנוע חיפוש. מודעות הפרסום מוצגות בדפים של מנועי החיפוש השונים כמו גוגל, יאהו ועד. היתרון של שיטה זו הוא בכך שהפרסום הוא מיידי ויכול להיעשות גם בשפות שונות ולהגיע לקהלים מרחבי העולם כולו. המפרסם ישלם אך ורק עבור גולשים שלחצו על המודעה והגיעו בפועל אל אתר האינטרנט שלו. היתרון בשיטה זו הוא שניתן מראש לתכנן את תקציב השיווק בהתאם וכאן כמובן גם החיסרון- כשהתקציב נגמר, אתו יורדת גם המודעה. שיטת שיווק נוספת באינטרנט, שדורשת תקצוב, היא עבודה עם אנשי מקצוע שמומחיותם היא בקידום אתרים. מקדמי אתרים יודעם להכין את אסטרטגיית מילות המפתח שתוביל אתר האתר לראש תוצאות החיפוש בגוגל, מה גם שהם שמים דגש על התכנים באתר שיתאימו למילות המפתח.
שיווק ויראלי
אחת הדרכים היותר מתקדמות בשנים האחרונות לשיווק באינטרנט היא באמצעות שיווק ויראלי. התוכן הויראלי יכול להיות כל דבר, סרט וידאו, קליפ, מוסיקה, תמונה, טקסט או כל דבר אחר שניתן להפיץ באמצעות האינטרנט ובתוכו ישולבו המסרים השיווקיים של העסק. השיווק הויראלי נעשה ברשתות החברתיות כגון: פייסבוק, יו טיוב, מייספייס וטוויטר והוא מאפשר נגישות לקהל רב, בזמן בלתי מוגבל ובחינם. השיווק הויראלי תופס תאוצה בזכות הקלות בה אפשר להוציא לפועל קמפיין, עלותו הנמוכה, הפילוח המדויק, והתגובה המהירה של הגולשים שמפיצים אותו בעצמם. שיטות נוספות הן שליחת ניוזלטרים או מיילים, אך עם צאת חוק הספאם, ירד השימוש בהם והתוכן עבר לבלוגרים, לקהילות ולפורמים.
עוד מידע על שיווק באינטרנט וקידום בגוגל באתר האינטרנט של אינטר-דב