מאזדה הגיעה ארצה רק ב-1992 ועד מהרה הפכו דגמים רבים של המותג לפופולאריות במיוחד, במיוחד הודות ליכולת של היבואן להתאים את הדגמים בצורה הטובה ביותר לדרישות השוק המקומי. מאזדה 6 החליפה ב-2002 את הדור הקודם שנקראה מזדה 626.
קצת רקע
מאזדה 6 שהושקה בתחילת שנות ה-2000 גרמה להתלהבות עצומה בארץ. במקום ה-626 ה"מרובעת" היתה ה-6 החדשה זריקת מרץ עם עיצוב ספורטיבי מופגן, מנוע זריז והתנהגות כביש מעולים. מתיחת הפנים מ-2007 העניקו למאזדה 6 תוספת באורך, ברוחב ובבסיס הגלגלים, והחבילה הכוללת נראית מהודקת יותר, יוקרתית יותר ומזכירה במראה החיצוני דגמי לקסוס.
נכנסים פנימה
נכנסים למאזדה 6 ומתיישבים במושב הנוח, מושיטים את היד ומושכים את הדלת. צליל טריקה עמום ומאסיבי. שקט. חיוך גדול. החלל הפנימי במאזדה 6 מאד מפנק, האבזור עשיר והתחושה הכללית יוקרתית ונעימה. יש עדיין שימוש בפלסטיק, אבל לפחות נעלמו משטחי הפלסטיק הכסופים שהיו בדגם הקודם, שאמנם ניסו להעניק מראה ספורטיבי אך רק תרמו לתחושה זולה. עניין של טעם, כנראה.
תוספת הסנטימטרים מסביב רק שיפרה את המצב המצוין שהיה עוד קודם, וכל יושבי המכונית מסוגלים להתרווח בנוחות. רק דבר אחד פוגם מעט – תנוחת הישיבה הנמוכה מאד, בגלל העיצוב הספורטיבי. כדי לפצות על כך יש בידוד מצוין מרעשים וניתן לנהל שיחה או לשמוע מוזיקה גם כשהמנוע עובד בסל"ד גבוה.
מניעים ונוסעים
למרות התחושה המכובדת ולמרות שהיא מוגדרת אצלנו כ"מכונית מנהלים", מתנהגת מאזדה 6 כמו משפחתית מלאת מרץ. ההגה מדויק, התנהגות הכביש מצוינת, אחיזת הכביש גבוהה והבלמים מגיבים מיידית וברגש. בתנועה עירונית היא מתמרנת ביעילות וסופגת מהמורות באלגנטיות. בכבישים מהירים היא שמחה להגיב ללחיצה על דוושת התאוצה ולהראות לך שמתחת למעטה האלגנטי מסתתרת נשמה ספורטיבית בהחלט שמסוגלת לתת המון הנאה לנהגים "מהוגנים" שרוצים לפעמים קצת להשתעשע ולהנות מהנהיגה. גם אם משייטים בה בנינוחות בכביש המהיר נהנים מהשקט ותחושת ביטחון.
חוזקות וחלושות
בצד של היתרונות ניתן למנות כמעט הכל – עיצוב מושך גם מבפנים וגם מבחוץ, בידוד מצוין מרעשים, מרחב פנימי נדיב והתנהגות כביש. אם ממש רוצים להיות קטנוניים אפשר לציין בצד החובה את גווני הדיפון הכהים...
משפט מסכם
מאזדה 6 היתה ונשארה מכונית מצוינת ומהנה לנהיגה
הכותב הינו נציג אתר PickCar.co.il - לוח רכב המאגד את כלל סוכנויות ומגרשי הרכב בישראל