בישראל קיימים עשרות אלפי עסקים קטנים וגדולים יחדיו, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כמות העסקים שנפתחת בישראל מדי שנה מגיעה לממוצע של 50,000 עסקים מדי שנה, מספר העסקים הקטנים בישראל מגיע למיליון וחצי לעומת מאות בודדים של ארגונים גדולים הפועלים בישראל, נתון נוסף של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הוא שבמספר העסקים הקטן בישראל מועסקים יותר 1.3 מיליון עובדים שמהווים כ 60% מעובדי המשק בארץ.
עסקים קטנים בישראל
אז כפי שהבנתם מספר העסקים הקטן בישראל מחזיק ברובו את מרבית מעובדי המשק בארץ והוא גם הכוח העיקרי, עסקים קטנים יכולים להיות חנות נעליים המעסיקה מספר עובדים, סופרמרקט שכונתי המעסיק עשרות עובדים ועד לחברה המגלגלת סכומי כסף של מליונים מדי שנה בה עובדים 100 עובדים בממוצע.
היופי הגדול שבעסקים הוא שלא חייבים להיות מעצמה עולמית כמו גוגל או אפל בשביל להרוויח סכומי כסף גדולים, כמובן שכמה שחברה והעסק יותר גדולים כך גם מחזור המכירות והכסף שמתגלגל בארגון הוא גדול יותר, אבל אסור לשכוח שכמה שהארגון גדול יותר כך נוצרות יותר בעיות , יותר אחראיות ויותר כאב ראש לבעלים, למנכ"ל ולשאר עובדי החברה.
בעלי העסקים בישראל מהווים את הכוח המשמעותי ביותר של כלכלת המשק בארץ ולכן, הדגש העיקרי של משרד התעשייה והמסחר מופנה כלפיי חברות אלו, שברשותם הכוח על האינפלציה בישראל בהתאם להתנהלות משרד האוצר כלפיהם.
עסקים גדולים בישראל
בשביל להבין מה זה עסק גדול ומה ההבדל בין עסק גדול לבין עסק קטן, חשוב להבין דבר אחד פשוט, ההבדל העיקרי הוא בסכומי הכסף והרווחים השנתיים המחולקים בין בעלי החברה!
הבדל נוסף בין חברה גדולה לקטנה הוא המסחר של החברה בבורסה שבלעדיה אין אפשרות להיחשב כחברה גדולה כמו שהיא ולגלגל סכומי כסף גבוהים מדי יום, בישראל קיימים מספר עסקים גדולים שבולטים מהשאר, כגון: חברות הסלולאר שהינם מעצמה בפני עצמה בגלל התחרות הקטנה יחסית שקיימת בשוק, חברות הטלויזיה בכבלים ובלווין שהתחרות היחידה היא אך ורק בינהם על ליבו של הצרכן וכמו כן חברות אינטרנט והייטק שכפופות לחברות הבת היושבות בחו"ל.
גיא צפריר - מומחה בשיווק באינטרנט ובייעוץ לעסקים מקוונים מכל התחומים.