על הנושא של קידום בגוגל קיימים מאות מאמרים ברחבי האינטרנט, כנראה שמאות זה בעצם אלפים רבים, רק בשפה העברית. כדי להמחיש את הנקודה שלי אני אציין שבאחד מאתרי המאמרים נתקלתי בחברת קידום בגוגל שהעלתה לא פחות ולא יותר מ700 מאמרים על קידום בגוגל. תסכימו איתי שזה המון מידע על קידום בגוגל, או שלא?
הסיבה לכך שלא, היא שחלק נכבד מקידום בגוגל מתבצע דרך מאמרים מקצועיים בנושא המדובר, כאשר כמובן שיש קישור לאתר הכותב. בעידן שבו גוגל הוא המלך, התוכן שולט בכיפה וכמה שיותר מאמרים מקצועיים כך יותר דירוג משופר בגוגל, תנסו לרשום בחיפוש של גוגל: קידום אתרים- מאמרים ותראו כמה מאמרים בנושא הזה תמצאו, כנראה שהרבה יותר מדי.
היום התכנסנו כאן כדי לדבר על קידום בגוגל דרך החלפות קישורים ולא דרך מאמרים, אל תדאגו אנחנו לא נשכח את נושא המאמרים. הרעיון בהחלפת קישורים הוא שני אתרים בעלי תחום משותף או דומה שפשוט מוציאים קישור אחד לשני במטרה לשפר את המיקום בגוגל ולקדם את האתרים. האם צורה כזו של קידום בגוגל הוא יעילה? כן בהחלט, הרי הקישורים הכי טובים הם קישורים מאתרים בעלי עולם תוכן דומה.
קידום בגוגל דרך החלפת קישורים- ממה להיזהר: עדיין נשארות כמה בעיות, שאין לי דרך לפתור אותן בינתיים, כאשר החמורה מביניהן היא בעיית המעקב. בהנחה שאני מקדם מספר אתרים בכל מיני נושאים לאו דווקא קידום בגוגל, האם יש לי דרך לעקוב שכל אותם אתרים שחייבים לי קישור, אכן נותנים לי אותו? קשה לי להגיד שכן, כי לעקוב אחרי עשרות אתרים במיליון ואחד תחומים זה עסק די סיזיפי ולא ברור בכלל אם הוא אפשרי. למי שיש פיתרון- בבקשה תעדכנו אותי.
בעיות נוספות שעלולות לצוץ זה החלפות קישורים דרך צד ג'. הרי צורה מקובלת מאוד של החלפת קישורים היא דרך "אתרים תומכים".
גוגל הרי רואה שאתרים מחליפים קישורים ביניהם, לכן מחליפים קישורים דרך אתרים תומכים ולא ישירות. הבעיה היא שהרמה של האתרים המיועדים בדיוק לנושא הזה של קידום בגוגל, הם בדרך כלל ברמה מאוד נמוכה. אז מה שווה כל נושא החלפת הקישורים, אם אני מקבל קישורים לא איכותיים. הרי זה לא תורם דבר לקידום בגוגל.