כשעוסקים בתורת קידום בגוגל, כולם מבטיחים עמוד ראשון, האם זה אפשרי בכלל. ככל שיש יותר מתחרים על מילת חיפוש מסוימת כך יהיה קשה יותר להיות בין עשרת הראשונים שיתקבלו עבורה.
הרי בכל תחום היום, יש הרבה יותר מעשר חברות שעושות קידום בגוגל בכל ביטוי ספציפי.
נניח שכל מי שקורא מאמר זה מייצג חברות העושות קידום בגוגל של אתרים ומתחרים עבור לקוח שלהם על מילת החיפוש "משכנתא" - רק עשרה יעמדו בהבטחה שלהם ללקוח להופיע בדף הראשון. זאת כמובן בהנחה שכל מי שקורא את המאמר עקף את 72,000 אחרים נוספים העושים קידום בגוגל ומתחרים על מילה זו. לעומת זאת אם המטרה היא לקדם את "הציפור הלגונה הכחולה לא תהיה בעיה גם לחובבנים להגיע למקום הראשון. הרי לעשות קידום בגוגל על ביטוי כזה פשוט, זה החלום של חברות קידום אתרים בגוגל.
חברה הגונה לא תבטיח הצלחה וודאית ללקוח שמעוניין במונח כללי כל כך כמו "משכנתא" ולא תיקח פרויקט לקידום בגוגל במונח מאוד ייחודי כמו "הציפור הכחולה ". במידה ובחרתם להוציא את מיטב כספכם על חברה לקידום האתר שלכם מומלץ לקרוא את המלצות מנוע החיפוש גוגל בנושא קידום בגוגל של אתרי אינטרנט.
אם תשאלו 10 מקדמי אתרים מקצועיים איך לקדם את האתר שלכם סביר להניח שתקבלו 10 תשובות שונות. הידע בחלקו נגיש לכל מי שעוסק בתחום ה-קידום בגוגל ובחלקו מבוסס על מה שעובד מניסיון אישי. האלגוריתמים של מנועי החיפוש הם הסודות השמורים ביותר בתעשייה ואף אחד לא יודע כיצד הם עובדים בדיוק. הכול מבוסס על תחושות, ניסוי וטעייה עד לקבלת התוצאות הרצויות. עדיין, על סמך ניתוחים רבים ניתן לבודד מספר כללים בסיסיים ועל פיהם נעשה קידום בגוגל. העניין עם קידום בגוגל, שלא ניתן להבטיח תוצאות בשום מקרה, זה פשוט חסר אחראיות.
אחד הדברים החשובים בקידום אתרים בגוגל הוא לא להיות מקובע. מנועי החיפוש משתנים כל הזמן ולעיתים מה שעשיתם ועזר בעבר עשוי להזיק בהווה או להיפך. עליכם להישאר עם אצבע על הדופק וכל הזמן לעקוב אחרי השינויים והשפעותיהם על האתר שלכם.
מי שילמד היטב את החומר במדריך "קידום אתרים בגוגל עשה זאת בעצמך" יחזיק בידע רב יותר מאשר 99% ממקדמי האתרים המקצועיים .עם הרבה סבלנות ויישום העקרונות הנלמדים במדריך כל אחד מכם יוכל להגיע לתוצאות טובות במנועי החיפוש.