מיצובישי לאנסר היא מכונית משפחתית סולידית ואמינה, ועם בואה ארצה "הדיחה" את סובארו מראש טבלת המכירות שהחזיקה בו לאורך שנים.
קצת רקע
במהלך שנות ה-90 היתה מיצובישי לאנסר המכונית של כל עם ישראל, הרבה בזכות הסיסמא "מיצובישי ויש בה הכל" – משפחתית אוטומטית עם מנוע 1.6 ליטר ואבזור חשמלי מלא. באמצע שנות ה-90 הגיעה לכאן ה"כאריזמה" ולמרות השם המבטיח היא נחלה כשלון במכירות. הלאנסר חזרה לכבוש את מעמדה אך בינתיים הצטרפו למערכה על לב הנהג הישראלי עוד מתחרות עדיפות. ב-2008 הגיעה הלאנסר החדשה והמעוצבת אך עם מנוע 1.8 ליטר, ורק ב-2009 הגיע גם הדגם בעל מנוע 1.5 ליטר.
לחולי הגה רציניים יש את הלאנסר אבולושן – המכונה בקיצור "איבו" – אבל זה כבר סיפור אחר לגמרי.
נכנסים פנימה
העיצוב המחודש של מיצובישי לאנסר מעניק לה מראה אגרסיבי עם חרטום מחודד כמו של כריש על הכביש ואחוריים מוגבהים. היא ארוכה ומרווחת יותר מהדגם הקודם, והעיצוב הפנימי הוא קפיצת מדרגה רצינית. אמנם לוח השעונים וסביבת הנהג מעוצבים בקצת פחות הרפתקנות ממה שאפשר היה לדמיין כשרואים את העיצוב החיצוני, אך כל מערכות השליטה ממוקמות בצורה נוחה ונגישה ומתפקדים בצורה טובה.
מיצובישי לאנסר נוחה ומרווחת, וגם הנוסעים מאחור זוכים למרחב נאה לראש ולרגליים. איכות הפלסטיקים והחיפויים לא ממש גורמת לקריאות התפעלות אך איכות ההרכבה טובה כך שהתחושה הכללית לא רעה. מה גם שדגם ה-1.5 מכוון בארץ מלכתחילה להשתחל למקומו ה"טבעי" בשוק רכבי הליסינג וההשכרה. מעבר לכל זה מצוידת הלאנסר ב-7 כריות אויר ומערכת בקרת יציבות אלקטרונית, כך שלא הכל אבוד.
מניעים ונוסעים
מצחיק לחשוב ש-100 סמ"ק יעשו הבדל כל כך גדול בתפיסה, אבל יש כאלה שמרימים את האף כשהם שומעים שהמיצובישי לאנסר מצוידת במנוע 1.5 ליטר במקום ה-1.6 המסורתית בקבוצה זו.
במבחן התוצאה הלאנסר עומדת בכבוד. ההספק שלה טוב יותר ממאזדה 3 אך חלש יותר מיונדאי i-30 – זאת אומרת שהיא די באמצע הקטגוריה שלה. בתנועה עירונית קשה לחוש בהבדל, אם בכלל יש כזה. הנסיעה מתנהלת כסדרה והמתלים מעניקים נוחות כמו שצריך למרות שהם מעט נוקשים. בכבישים מהירים מרגישים קצת נחיתות יחסית למתחרות, אבל עדיין לא ברמה שצריכה להדאיג אף אחד. תיבת ההילוכים הגמישה מחפה על היעדר כוח מול המתחרות היותר חזקות ודווקא כאן המתלים עושים עבודה טובה מאד. יש מעט רעש מבחוץ ככל שעולה המהירות, אך המנוע שקט יחסית. בקיצור – כל מה שרוצים ואפשר להגיד על הלאנסר זה שהיא בהחלט באמצע – היא אולי לא תוקפת את העלייה של הקסטל כמו האיבו אבל היא גם לא משתרכת מאחור בצורה מביישת.
חוזקות וחלושות
אין כאן יתרונות או חולשות מובהקים לכאן או לכאן – הלאנסר היא בהחלט מכונית אמצע הדרך. שזה לא רע בכלל בסיכום הכללי.
משפט מסכם
נראית מצוין ועושה את העבודה כמו שצריך.
הכותב הינו נציג אתר PickCar.co.il - לוח רכב המאגד את כלל סוכנויות ומגרשי הרכב בישראל