מערכות ניהול קשרי לקוחות מודרניות משולבות כלי המדיה החברתית זה החזון והוא פה .
הלקוחות , הספקים , המתחרים ,החברים, העובדים והמתעניינים ברובם מגיעים (באופן ספונטני ולא יזום ) דרך חיפוש אחר מוצר /שירות ב Google , שיח מרתק בFace book, פרופיל אטרקטיבי ב LinkedIn , ציוץ המעיר לפעולה בtwitter , סרטון משעשע בYouTube .
אותם לידים פוטנציאליים עשויים לבוא :
• ממקורות פנים ארגוניים - פורטל ארגוני , פרופילים של עובדי ומנהלי החברה בכל מדיה חברתית .
• ממקורות חוץ ארגוניים -כתוצאה ממהלך פרסום ושיווק ממומן או אקראית, באמצעות כלי המדיה החברתית .
מערכת CRM המכילה/ מתממשקת לכלי מדיה חברתית יכולה לקלוט לידים איכותיים ולהפכם למכירה של מוצר או שירות באופן מיטבי .
המשפך השיווקי במקרה זה פועל כך : היקף המתעניינים והפונים הוא גדול כתוצאה מחשיפה גדולה באינטרנט ובאינטרה-נט וכלי המדיה החברתית .
מענה לפונים , זיהוי לידים איכותיים באמצעות כלי אנליטיקס ובינה עסקית , בשילוב חוקים עסקיים של מערכת המידע --המשרתים את מטרות הארגון , יקלטו את הלידים ל CRM ומשם הליד יעבור בשרשרת המקובלת של הפיכה ל הזדמנות opportunity , הצעת מחיר והזמנת לקוח .
חברת ג'ייב מפתחת פלטפורמה להקמת רשתות חברתיות עסקיות,מוצר הדגל jive sbs משלב אלמנטים של רשתות חברתיות, שיתוף קבצים כלי אנליטקס בזמן אמת.
ג'ייב SBS מאפשרת לארגון להקים רשת חברתית פנימית ומאובטחת, הכוללת חדרי צ'ט, פיד חדשות, עמודי בית אישיים לכל עובד ומחלקה, פורומים ותוכנת העברת מסרים מיידים. העובדים יכולים להקים קבוצות ציבוריות, פרטיות וסודיות ולנהל שיחות חסויות.
המערכת מאפשרת עריכה משותפת של מסמכים, נתונים, סקרים, בלוגים ופרויקטים על ידי מספר משתמשים בו זמנית דרך שרתי הענן. היא כוללת כלי אנליטקס ומנוע חיפוש חברתי, המתבסס על תיוג מסמכים ודפים על ידי עובדי החברה.
jive sbs גם מאפשרת תקשורת עם לקוחות דרך קהילות ופורומים חיצוניים. , מתממשקת בצורה מלאה עם ל twitter, LinkedIn , ו Face book. בנוסף, החברה השיקה לאחרונה חנות אפליקציות, התומכות בעבודה קבוצתית ושיתוף נתונים.
תהנו !
דליה בן-דוד
** הפוסט מתבסס על מאמר :
http://www.140.co.il/blog/2010/07/21/12557#more-12557