שלטים.
אין צורך להסביר את חשיבותם של שלטים כאמצעי פרסום ושיווק, ועבור משיכת תשומת לבם של לקוחות לעסק. שלטים הם חיוניים עבור כל חנות ועסק – גם אם אינם משקיעים בשלטי פרסום יקרים ופרסום חוצות גדול, עדיין יהיו חייבים לשים שלט בחזית. שלטים אלו הם כרטיס הביקור של העסק. הם נושאים את שמו ולעתים גם פרטי התקשרות וכתובת, סלוגן קצר ולפעמים הסבר תמציתי בשתיים-ארבעה מילים על טיב העסק. שלטים אלו מסייעים ללקוח לאתר את המקום, ומשמשים גם למשיכת לקוחות פוטנציאלים. שלטים הם חיוניים ביותר לנראות העסק שבחזיתו הם מוצבים. לפיכך, אין חנות שתפעל ללא שלט חזיתי.
מתוקף חשיבותם של שלטים כאלו, אל לנו להקל ראש בנושא המכריע של עיצוב שלטים. כיצד ישרתו השלטים את מטרתנו בצורה הטובה ביותר? באיזה סוג שלט נבחר? באילו צבעים? באיזה גודל? איזה כיתוב יישאו השלטים? האפשרויות רבות הן, וננסה לערוך סדר ולהצביע על נקודות שיש לתת עליהן את הדעת.
שלטים אפקטיביים דרך עיצוב שלטים נכון
חברות רבות מתעסקות ביצירת ובעיצוב שלטים, ומומלץ לבחור חברה אמינה ומקצועית – לא רק כדי שהשלטים יהיו מותאמים לצרכי העסק ויהיו אפקטיביים במלחמה על הלקוח, אלא גם עבור שלטים מאיכות טובה, שיוכלו לשמש את העסק לאורך שנים ארוכות. בל נשכח, שלטים מוצבים פעמים רבות תחת כיפת השמיים, ועל כן נוטים להיות חשופים לגשמים, לרוחות, לאור שמש ישיר וללחות, העלולה לגרום לשלטי מתכת להחליד. מעבר לכך ששלטים איכותיים יחזיקו מעמד מול כל פגעי האקלים ולא יצריכו הוצאות נוספות עבור תיקונים והחלפה, הרי ששלטים מעידים על העסק, וכאשר השלט מוזנח, פגום ומקולקל הוא מהווה כרטיס ביקור רע ומרתיע.
בעת עיצוב שלטים יש לזכור: שילוט חזיתי צריך להיות בולט, במיוחד בסביבה כמו מרכז קניות, שבה יש שלטים רבים ושונים המתחרים על תשומת הלב. יש לתכנן אותו כך שהמסר יועבר במהירות ובתמציתיות, בלי יותר מדי רעש וצבעים. כיתוב על רקע עתיר גוונים, למשל, יכול לגרום לאותיות להיבלע, והמסר לא יהיה בולט מספיק. שלטים צריכים להיות בולטים וגם ברורים בעת ובעונה אחת.
עיצוב שלטים נכון לוקח בחשבון התאמה בין השלט לחנות אותה הוא מפרסם, ותוך חשיבה על הסביבה בה הוא מיועד להיתלות. למשל, פרופורציה בין גודל החנות לגודל השלט – אין טעם לתלות שלטים עצומים בגודל על חנות קטנה יחסית, היות והוא ייראה צעקני, ואף עלול ליצור ציפיות מוטעות ובעקבותיהן אכזבה מהעסק. כדאי גם לחשוב על התאמה בין צבע השילוט לגוונים השולטים בעיצוב החנות כדי שחזיתה תיראה אסתטית ומושכת.
התאימו בין אופי החנות לעיצוב השלטים. שלטים שיתאימו לבנק מהוגן לא יתאימו לחנות ילדים, המעוניינת לשדר יותר צבעוניות וכיף, ופחות סבר פנים רציני ושמרני.
בהתאם לצורך, בחרו שלטים מוארים, שיכולו להמשיך ולתפקד גם בשעות הלילה, כשהחשיכה יורדת על הסביבה ומקשה על קריאת השלטים המוצבים באוויר הפתוח. שלטים מוארים יכולים להופיע גם בצורת אותיות מוארות בפונט מעוצב, באופן הלוכד את העין מרחוק.