שיווק אתרים באינטרנט הוא השיווק של הדור החדש שקם לו בעידן האינטרנט, שיווק אתרים באינטרנט שונה לחלוטין מהשיווק המסורתי שהכרנו עד לפני כמה שנים.
אם בעבר חנות פרחים הייתה משווקת את עצמה באמצעות פליירים או מודעות בעיתון הרי שהיום אתר האינטרנט של חנות הפרחים משווק את עצמו באינטרנט ומצליח לחשוף את עצמו בפני קהל יעד עצום ללא גבולות דמוגרפיים או גאוגרפיים, ובנוסף לכך אותו אתר האינטרנט יכול לנהל מערכת יחסים דו סיטרית עם הגולשים השונים וללמוד על העדפותיהם וצרכיהם של הלקוחות השונים.
שיווק אתרים באינטרנט המתבצע נכון יכול ליצור תעבורת גולשים גבוהה וממוקדת לאתר האינטרנט, ובנוסף לכך הוא יכול להניע את הגולשים לבצע פעולות או מהלכים שונים שאנו רוצים בהם. שיווק אתרים באינטרנט הוא תחום שמתפתח כל הזמן והוא כולל בתוכו אמצעי שיווק שונים ושיטות שיווק שונות.להלן סקירה של כמה אמצעים המשמשים לשם שיווק אתרים באינטרנט:
- קידום אורגני וקידום ממומן של האתר – קידום אורגני של האתר שיאפשר בסופו של דבר יצירת אתר מיטבי במבנה שלו ובתוכן שלו, יגרום לכך שהאתר יזכה באהדתם של מנועי החיפוש ויקבל דירוג גבוה בתוצאות מנועי החיפוש, ואילו קידום ממומן גם הוא ישיג חשיפה ממוקדת של האתר ויאפשר תעבורת גולשים גבוהה, אבל השפעתו היא רק לטווח הקצר.
- שיווק האתר במדיה חברתית SMO –שיווק באמצעות המדיה החברתית זהו הטרנד הלוהט בתחום של שיווק אתרים באינטרנט, שיווק באמצעות המדיה החברתית הוא שיווק של האתר בקהילות וברשתות חברתיות הרלוונטיות עבור תחום העיסוק של האתר , כך למשל אתר המשווק מוצרי קוסמטיקה ישווק את עצמו ברשתות חברתיות הנושקות לתחום הקוסמטיקה כמו רשתות חברתיות של נשים, או קהילות העוסקות בתחום הקוסמטיקה והטיפוח, ועוד. שיווק ברשתות החברתיות מאפשר לגורם המפרסם ליצור מערכת יחסים עם קהל הגולשים ולקבל מהם משובים, חוות דעת או תגובות על מוצרים שונים. כך יכול הגורם המפרסם לאסוף מידע שיווקי חשוב ולנתח אותו ובהתאם לכך לשנות את אסטרטגית השיווק.
- פיתוח תוכניות שותפים- תוכנית שותפים היא אפליקציה באינטרנט שמאפשרת לכל אתר המעוניין לפרסם את עצמו ליצור קשר עם אתרי אינטרנט אחרים שיפרסמו את האתר, זהו בעצם מודל שיווקי אינטרנטי שבו כל אתר מפרסם יכול להיות גם אתר מפורסם ולהיפך. במסגרת תכנית שותפים האתר המפרסם באמצעות אתרים אחרים יכול לקבל מידע בכל רגע על הביצועים השונים של האתרים המפרסמים אותו, בנוסף לכך האתר המפרסם צריך לשלם לאתרים המפרסמים אותו רק במקרה שאכן בוצעה הקלקה על הלינק של המפרסם. כך האתר המפרסם אינו צריך להשקיע עלויות גבוהות בפרסום ושיווק והוא אינו צריך להעסיק כוח אדם נוסף שיבצע את הפרסום , משום שהאתרים האחרים הם אלו שמפרסמים אותו.
קידום אתר באינטרנט בניית אתר לעסקים קטנים ובינוניים חברה לבניית אתרים