דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסומות על אוטובוסים 

מאת    [ 28/07/2010 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 2770 פעמים ]

ארוכות, מתחלפות, מהירות, שחוקות, צבעוניות, מעניינות, מרעננות, שיווקיות, מתעלמות, מלכלכות... ואילו רק חלק מן התיאורים של אנשי הרחוב, צופי הפוסטרים או הפרסומות בלשונם על אוטובוסים. בזיכרוני שלי, פרסומת בילדותי באה לידי ביטוי דרך טלוויזיה, העיתון ובדרך כלל בשחור ולבן, הרבה יותר טקסט מצבע וברדיו, על דרך הפרסומת הטלוויזיונית.

דרך פרסומת על אוטובוסים היום, ניתן לומר כי התרחבו לנו דרכי התקשורת, רעיונות הפרסום, אם בעבר אמצעי התקשורת שעמדו לרשותנו היו טלוויזיה, רדיו ועיתון היום נוסף האינטרנט ואולי גם האוטובוס כבסיס ל...?! מה עם פסי הלוגו של דן, אגד, וסופרבוס?! האם שיווק ופרסום של שופרסל חשוב יותר על פני שיווק חברת נסיעות? מה בעצם קרה לעולם הפרסום שלנו?

משרדי הפרסום היום מלאים עבודה מכל סוג שהיא, כל אחד מהם נלחם על נושא הרווחים והתעשייה של שלטי החוצות ועולם הפוסטרים קצת איבד מצורתו, מהתמקצעותו, הכול הפך מסחרי, לצורך כסף בלבד ובכל אופן מה יש בפוסטרים התלויים על האוטובוסים מעבר להרס שרואים בה אנשי הרחוב והתעמולה הפרסומית המיותרת?! יש כאן גם עניין, רעיון מגוון (אוטובוס, נייד, הרבה עיניים ביום יוכלו לראות את הפרסומת לעומת פרסומת על בניין נידח) יצירתיות בדרך כלל לא שגרתית – ארוכה יותר, מלבנית ואולי מגבילה מעט, מעניין מאוד לדעת מה יהא הרעיון הפרסומי הבא...  רואה חשבון מוקף צורות וצבעים?

קיר לבן אשר עומד בודד בחלל של בית חדש דורש טיפול מעניין לגיוון וחיים באותו המקום, אלא שהאופי אותו יכיל החדר חייב להיות צמוד ומחוייב לחפצים אשר ייתלו בו, לאלה אשר יצטרפו אליו בעמידה, לאנשים שיכילו אותו וכן לאווירה שאמורה לשרור בו.

פוסטרים כל השנים נתפסו כסוג של אומנות צילום מודרנית אשר כל יכולות האמירה שלה בנויים, מבוססים ופונים אל הנוער, בתחילה הנוער האמריקאי, מודרני ואט אט גם לנוער הישראלי. עם התפתחויות השנים האחרונות בארץ, נדמה כי גם כאן ניתן לצייר, ליעל ולדאוג לפוסטר שיראה מודרני ובעל סטנדרטים גבוהים כאלו המצויים בחול ומיובאים לישראל.

כל אחד מן העולמות המתפתחים, אם בתחום המחשבים, אם בתחום הגרפיקה, אם בתחום הפרסום ואם בתחום האומנות הפרטית, יזם רעיון ואלמנט שונה של יצירה לפוסטר מסוג אחר, כל אלו הביאו את הפוסטרים בארץ למדרגה עליונה בה ניתן לכנות אותם כשייכים לא רק לדור הצעיר אלא גם למשרדים, אנשים מבוגרים ועוד. מעניין לראות כי במהלך תקופה של זמן שינה את פניו כל עולם הפוסטרים לשכלולים נוספים שגרמו לכל אחד מן הפוסטרים והן חולצות מודפסות להימצא באופן תצוגה שונה, מודרני ושייך יותר מאי פעם.

 

הכותב הינו מעצב רהיטים ומרחבים פנימיים. מתמצא בין היתר בתחומי הרפואה והאומנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב