טיפים מנצחים למנהלי גבייה (מקור באתר www.sts4u.com) נכתב על ידי שירית בן- ישראל [ 08/04/2007 ][ נצפה 603 פעמים ] 1. לגבות את העובדים שלכם בעיקר מול לקוחות. עובד שאינו מגובה בהחלטותיו מול הלקוח מאפשר ללקוח להגיע בכל בעיה ישירות אליך כמנהל, מה שאינך רוצה. מומלץ להגדיר במדויק יחד עם העובד את תחומי סמכויותיו ואחריותו, כמו גם להגדיר באילו מקרים ומצבים עליו לאפשר ללקוח להגיע ישירות למנהל. אין כאן מקום לאגו, לריכוזיות, לנסיון שליטה, אלא לחשיבה אחראית שמטרתה מתן סמכויות לעובד להגיע לפתרונות במקרי חוב עם הלקוח ולא באמצעותך. 2. לקבל ייעוץ משפטיייעוץ משפטי לכל אורך התהליך ברגעי האמת מבטיח שהעובד והמנהל יהיו מגובים בכל החלטה ופעולה. ללקוחות מסויימים, מתן האסמכתא המשפטית גורם לפעול בצורה אחרת ויעילה משתכננו, משהם מבינים שאין מוצא מעבר להסדרת החוב במשא ומתן מולך. 3. לשפר את זרימת המידע בין המחלקות (מים, טארנונה, חינוך), סנכרון בין המחלקות מאפשר לרכז מידע ולקבל תמונת מתב שלמה על הלקוח וחובותיו. חיוני שתדע האם מדובר בחייב סדרתי כרוני במחלקה שלך, או בסדרתי כלל- עירוני. בכדי להסדיר חוב של חייב סדרתי- עירוני יש להכיר את כל חובותיו במחלקות השונות. הצגת המידע הכללי ללקוח מציגה עירייה מתואמת וחזקה שפעילויותיה נראות מרשימות יותר, מה שעשויט להוביל להסדרכה מהירה יותאר של החובו. 4. לבנות מדרג כדאיות של גבייה; להשקיע במוקדי תוצאה עיקריים.ע"פ תקנת פרטו- השקיעו מאמץ ממוקד, מתוכנן וסינרגטי עם מחלקות אחרות (ראו סעיף 3) בסגירת חובות כבדים, בצד טיפול ענייני בסגירת חובות קטנים. 5. לתפור תיק לכל חייבלקחת כל תיק כתיק עצמאי ולבדוק מהי הדרך היעילה, הקצרה והמתאימה לסגור את החוב בו. TIME= MONEY * נכתב בשיתוף מנהלי גבייה בקורס של מרכז השלטון המקומי 2007
שירית בן- ישראל
מנכ"לית חברת STEPS TO SUCCESS
MSM במנהל עסקים
מאמנת, יועצת, חוקרת ומדריכה מימוש עצמי של א-נשים
תוכלו לתקשר איתי בפורטל תפוז בפורומים:
'נשים בעסקים ובקריירה'
'הדרכה'
אימייל: sts4u@bezeqint.net
אתר: http://sts4u.com
מנכ"לית חברת STEPS TO SUCCESS
MSM במנהל עסקים
מאמנת, יועצת, חוקרת ומדריכה מימוש עצמי של א-נשים
תוכלו לתקשר איתי בפורטל תפוז בפורומים:
'נשים בעסקים ובקריירה'
'הדרכה'
אימייל: sts4u@bezeqint.net
אתר: http://sts4u.com