סחר ביודאיקה מאז תחילת ההיסטוריה:
עולם המסחר באומנות הוא כנראה אחד מענפי המסחר הרווחיים ביותר שיש, ביחס למספר הפריטים הנמכרים, סכומי הכסף שמתגלגלים בו הוא אסטרונומי לחלוטין. אנשים מוכנים לשלם מיליארדי דולרים כדי לשים ידם על מוצרי יודאיקה נחשקים או פריטי אומנות אחרים.
מוזיאונים רבים מחזיקים פריטי אומנות בשווי שעשרות מיליארדים רבים, כאשר עבודות אומנות וביניהם יודאיקה מתקופות קדומות נחשבות כמעט לחסרות ערך, במובן של אין סכום כסף בעולם שיגיע לשווי היצירה או יודאיקה. האם מוצרי יודאיקה הם בעלי קשר ישיר לעולם האומנות הכללי? האם גם לא יהודים סוחרים ביודאיקה ומעוניינים לרכוש אותה?
מוצרי יודאיקה הם כבר משחר ייצורם, נודעים בעולם כולו, ולא רק בקהילות היהודיות, כפריטים יוקרתיים לאספנים ברמות הגבוהות ביותר, איכות העבודות ורמת הגימור במוצרי יודאיקה נחשבת לאחת הגבוהות ביותר בעולם האומנות, תשאלו כל סוחר אומנות והוא ישמח לספר לכם שיודאיקה היא אומנות ברמה הכי גבוהה שיש.
גם כאן, הרי די ברור כי סוחר אומנות או אספן פרטי זרים, שאינם יהודים או שאינם מחוברים ליהדותם, מוצאים במוצרי היודאיקה את הייחוד ואת ההיבט ההיסטורי שלהם,
עקב כך, מוצאים סוחרי האומנות, כי לפריטי יודאיקה יש שוק ענף וריווחי, שלא מעט סוחרים "בוחשים" בו, הכי מדהים בעיני זה שאספני אומנות מכל העולם מוכנים להשקיע סכומי כסף אדירים כדי לרכוש פריטי יודאיקה.
גלריות ישראליות רבות נמצאות בקשר עם גלריות ידועות וחשובות ברחבי העולם, בכדי למכור את מוצרי היודאיקה שלהן, בין אם במכירות פומביות יוקרתיות ובין אם ללקוחות שיודעים מה בדיוק הם רוצים, במחירים שסוכמו ביניהם. נראה כי במסחר בחפצי אומנות, נוצרים מין קשרים בין היוצר ליצירה שלו, ואם היוצר הוא זה שמוכר ישירות את יצירותיו, הדבר משפיע על התקשרותו עם לקוחות, או גלריות ואספנים, כלשהם.
למוצרי יודאיקה יש כל הרבה מסורת, שטבועה בתוכם, כך שנראה כי הקשר בין היוצר ליצירה הוא אפילו גדול יותר.
אולי עקב כך מרגישים רבים, כי מוצרי היודאיקה, על המשמעויות היהודיות שבהן, מרגשים אותם בצורה יוצאת דופן. הנקודה החשובה מבחינתי היא שסוחרי אומנות לא יהודים קונים מוצרי יודאיקה.