כל יוצר או אמן מייחלים לרגע שבו יוכלו לומר לחבריהם ?אתה מכיר את השיר...... אז הוא שלי, אני שר אותו? או לחילופין ?זהו השיר שלי?
אז ממה מתחילים בעצם? מהמילים, מהלחן, או מלמצוא את המוזיקאי המתאים שאמור לתפור את המידות בשבילך, האמן.
נתחיל בזה שלא משנה במה תתחילו, לא תוכלו אחד בלי השני... וחבל להאריך בזה ... הבנתם!
אם אתה או את גם הזמרים וגם אלה שכותבים, מה טוב, כי אתם תהיו הרבה יותר מחוברים למשמעויות בשירים שלכם ותלכו עם הרגשות הפנימיים שלכם. גם אם אתם רק מלחינים, עדיין יש בשיר את האני שלכם וזה מה שישודר כלפי חוץ.
ואם אתם גם כותבים וגם מלחינים בעצמכם - הכי טוב ... ההבעה המושלמת בידיכם.
עכשיו שימו לב,
לא כל אחד שפתאום ישנה לו ?השראה? נקרא כותב וגם לא כל מלחין הוא באמת נמצא במעמד זה.
איך יודעים ?
יש דרך אחת לפחות מוכחת שאומרת: אם שמעת שיר בפעם הראשונה וכבר בבית השני אתה מצטרף בזמזום קל, זה זה!
דרך אחרת אומרת: יש שירי נצח, הם בעצם סוג של מיני יצירות ושהזמן יעשה את שלו וגם עוד 10 שנים השיר יהפוך לנכס צאן ברזל ... ככה באמת אומרים.
יש פה קאץ? ואתם בוודאי שואלים ?נו, איפה? ספר לנו ...?
אוקי,
אם אתם נערים מתבגרים וחולים על מוזיקה, כותבים, מפזמים, משרבטים שירים בלי הפסקה... אז הדרך השנייה (10 שנים, נכס צאן ברזל ...) תתאים לכם, אבל רק בתנאי שתפיקו כמויות של שירים, לא אחד או שניים.
ואם אתם זמרים בגיל 40 או יותר... מה אז? תקליטו שירים, שבתקווה, אם ישמיעו אותם, זה יהיה בהלוויה שלכם.
עכשיו שאתם יודעים לאיזה כיוון אתה צועדים, נחזור אחורה כמובן ...
לפני עשור, היה צריך למצוא כותב שיכתוב את השיר, מלחין מוכשר שיכניס מלודיה מתאימה וכמובן מוזיקאי מעולה שיתפור את הכל לשיר מושלם.
היום כל אחד הוא ?מולטי טאלנט? ...
גם כותב, גם מלחין, גם שר וגם על הדרך מדגמן ... ובשעות הפנאי מחפש להשתתף באיזו סידרה מוצלחת שתביא לו חשיפה.
זאת אומרת שהתחרות קשה... מקרים נדירים כמו סוזן בויל והזמרת מהרחוב שפתאום הופכת לכוכבת עם מעריצים - לא קורים בדרך כלל ואם כן, בטוח שלא בארץ.
מה שמביא אותי לשאלה: אם יראו תמונה שלך בפייסבוק או תמונה של דוגמן על שרירי, לאן יכנסו?? התשובה ברורה ... נתקדם הלאה.
מיתוג - האמן כמוצר
הילד של הבמבה איך קוראים לו?? אתם לא יודעים, אבל אתם יודעים בדיוק איזה מוצר הוא מוכר, מה שם החברה שיצרה אותו ולאיזה גילאים הוא מכוון...
שלושת השאלות המרכזיות שיעסיקו אתכם בזמן הקרוב:
מהו המותג שאתם רוצים ליצור?
מה עושה המוצר ולמה משמש?
מי קהל היעד למוצר?
המותג יכול להיות אתם כזמר או זמרת, הוא יכול להיות אתם כיוצרים, הוא יכול להיות אתם כמפיקים ובכלל כל מה שתבחרו.
המוצר:
אם אתם זמרים, אז המוצר שלכם הוא שירים שמביאים רגש מסוים לאדם השומע.
אם אתם יוצרים, אז המוצר שלכם הוא מילים או לחנים או שניהם, אשר מביאים אושר לזמר המבצע אשר חיפש את המוצר שלכם.
אם אתם מוזיקאים, המוצר שלכם הוא תפירה והתאמת המילים והלחן עם כלי נגינה לזמר המבצע... דבר המביא לכל אמן את הכוח להמשיך ולחפש שירים חדשים שירגשו, ישמחו ואפילו סתם יקפיצו במועדוני לילה למיניהם.
SpS אולפנים מתקדמים למוסיקה
רחוב דיסנצ'יק 9 (בית רביבים), קומה 1- צהלה, ת"א
טלפונים להתקשרות: 03-6481278, 03-6481284
אתר: http://www.spspro.co.il מייל: spslive@gmail.com