במהלך תהליך בדיקות הקבלה שמעבירים לכל תוכנה טרם עלייתה לאוויר, ישנן כמה בדיקות שחובה לערוך, כגון בדיקות ממשקים, בדיקת הדפסות פלטים, בדיקות עומסים והתאמה של המערכת לשיתוף מספר רב של משתמשים, התאמה לסביבת עבודה חדשה וכו'. לעיתים קרובות כשחברה מבצעת בדיקות קבלה היא עושה את זה באופן המדמה את סביבת עבודתו של הלקוח, אולם ישנם מקרים בהם בדיקות קבלה מתבצעות מול הלקוח עצמו, בסביבתו האמיתית. במקרה כזה ניתן לחסוך זמן יקר מאחר ותוך כדי בדיקות הלקוח גם לומד את התוכנה, וגם מצביע על המסכים המבוקשים ביותר מבחינתו, אלה שבהם הוא ישתמש יותר מאחרים – ובכך מאפשר לעלות מראש על בעיות שעלולות לקרות עקב שימוש מירבי דווקא במסך הזה. למרות הרתיעה הטבעית להצביע על בעיות פוטנציאליות דווקא מול הלקוח, כמעט תמיד זה מאפשר בסופו של תהליך את סיום העבודה על התוכנה באופן מהיר ונוח יותר.