בזמן תהליך בדיקות קבלה לתוכנה חדשה שעומדת לצאת לאור (בשעה טובה!), נערך לעיתים תהליך איתור הבעיות מול הלקוח עצמו. בעיות טכניות רבות בתוכנה נחשפות בתהליך זה, חלקן בעיות עתידיות שהמפתח מזהה כ"עלולות לקרות", מכיוון שלעיתים קרובות זו הפעם הראשונה שהתוכנה מוצגת ללקוח, והפעם הראשונה שהיא מופעלת בסביבת עבודה חדשה המושפעת מאינספור גורמים העלולים לשבש את העבודה התקינה. זהו בדיוק השלב בו המומחה לבדיקות קבלה נחשף לצרכים נוספים של מזמין התוכנה, שייתכן שאף הוא עצמו לא מודע להם, צרכים שעלולים להוביל את התוכנה לעומסים, לבעיות שרתים ועוד. זהו גם שלב קריטי שבו מזמין התוכנה יכול, תוך כדי צפייה ושימוש ראשוני במערכת, לבקש בה פיתוחים נוספים, דקה לפני שהמפתח מסיים לעבוד עליה. לעיתים המומחה לבדיקות קבלה מזהה את הצורך בפיתוחים הנוספים האלה לפני מזמין התוכנה, ובמקרה כזה חובתו להתריע בפניו שייתכן ויזדקק למסכים נוספים או ליישומים מסוימים.