המפרסמים הישראליים הגדולים משקיעים סכומים נאים בפרסום למגזר הערבי. לרוב הם עושים זאת דרך משרדי הפרסום המגזריים המוכרים והידועים.
הלקוח מעורב לעיתים בקביעת תמהיל המדיה האינטרנטית ודורש ממשרד הפרסום את מה שהוא חושב כיעיל- ובדרך כלל חוזר כמו תוכי על המנטרה "פאנט, פאנט, פאנט" ושמות אתרים ערביים "גדולים" אחרים.
מה שהלקוח לא יודע הוא- שאתרים אלו, במקרה הטוב- זוכים לבערך 12-16-24-29 אחוזים של גולשים ישראליים. כל השאר- ממדינות ערב. ניתן לראות זאת שחור על גבי מסך בכפתור audience של מדד אלקסה לגבי כל אתר.
המצב החמור ביותר נמצא באתר "פארפש"- רק 7% גולשים מישראל. אתם קולטים? שמתם 10,000 ש"ח בפרסום באתר, רק 700 ש"ח הגיעו לישראלים. מישהו התפאר ב- 10 מיליון חשיפות- קיבלתם רק 700,000 בישראל.
מה האלטרנטיבה?
במגזר הערבי קיימים 60-80 אתרי חדשות מקומיים ומספר אתרי נישה בינוניים. חברת "ווסלאת" (קישורים, links) פיתחה מערכת ניהולית וטכנולוגית, מחזיקה שטחים קבועים באתרים אלו ומעבירה אליהם פרסומות ארציות. קהל הגולשים המקובץ והישראלי של אתרים אלו גדול בהרבה מזה של האתרים המסורתיים והמפרסם מקבל 600,000 חשיפות ישראליות נטו ביום. משרדי הפרסום הגדולים (מגזריים ואחרים) מזהים כבר את הפוטנציאל ומעבירים בהצלחה קמפיינים ארציים.
תעשו בעצמכם את החשבון. לאן אתם רוצים להגיע? לצרכן מוצרי חלב באלכסנדריה או בדמשק? בואו נחכה עם זה להתגשמות החזון של שמעון פרס- מזרח תיכון חדש. עד אז תמקדו את הפרסום למגזר הערבי בתוך ישראל.
ראו את פרופיל "ווסלאת" וצרו קשר. הפרסום שלכם יגיע לאן שצריך.
ניר פלוטקין M.A. מנכ"ל "שער למגזר" - פעילות מקיפה במגזר הערבי.
מנהל ובעלים של חברת "ווסלאת" - מדיה אינטרנטית במגזר הערבי בישראל.
http:/www.lamigzar.com/