תעשיית שמלות הכלה קיימת בארץ כבר עשרות שנים. ענף זה התפתח מאוד בעשרים שנה האחרונות. כיום ניתן למצוא מאות מעצבי ומעצבות של שמלות כלה וערב הממוקמים בכל הארץ. פיתוח ענף זה גרר תחרות רבה בשוק שמלות הכלה ותחרות רבה בין המעצבים. תחרות זאת באה לידי ביטוי על ידי מחירים גבוהים של שמלות כלה, שהוא בין הגבוהים בעולם וכמובן בעולם המערבי. עקב המחירים הגבוהים רוב השוק הינו של השכרת שמלות ולא של מכירה. עלות השכרת שמלה נע בין 3,000 ל- 12,000, כמובן המחיר הגבוהה הוא אצל מעצבים בעלי שם שהפכו עם שנים למותג. רק כדי לסבר את האוזן, קניית שמלה יכול להגיע לכמה עשרות אלפים.
בשנות ה-70 היו בארץ מעט מאוד מעצבי שמלות כלה, מרבית השוק ייבא שמלות מחו"ל ומעטים תפרו שמלות כלה אצל מעצבות. בזמנים אלו סלוני כלות היו תופעה שכיחה מאוד ובגלל כמות הסלונים המעטה, סלון ממוצע היה יכול לתת שרות ל-10 כלות ביום. מחירי השמלות אז היו נמוכים משמעותית והעיצובים היו צנועים יותר. כמו כן, להבדיל מהיום שניתן לראות באינטרנט את הדגמים של כל מעצבת, בזמנים אלו היה צריך לבוא למקום על מנת לראות את השמלות. היו מעט העתקות בין מעצבים ומעט מבחר בין מעצבים או סלוני כלות.
עם הזמן יותן ויותר מעצבים הצטרפו לשוק ונפתחו גלריות עיצוב שמלות. הטרנד החדש היה מעצבי שמלות כלה מקומיים ופחות שימוש בשמלות כלה מיובאות. דבר זה העלה את המחירים עקב הביקוש המקומי לעיצובים יוקרתיים ולשימוש בבדים יקרים כגון משי ושימוש באבני חן זוהרים כגון אבני סברובסקי. למחיר התווסף עבודת יד ושעות עבודה של המעצב ושל תופריו, המחירים עלו. למרות העלייה בכמות מעצבי שמלות הכלה, המחירים לא ירדו, לכל מעצב היה סגנון שונה והמחיר אף עלה עקב המיתוג של השמלה על ידי מעצב מוכר.
חשוב להוסיף כי הוצאות המעצבים עלתה משמעותית עקב הצורך לשימוש בבדים יוקרתיים, זמן עבודה ושמכורות, מיקום טוב עקב התחרות הרבה וכן פרסום חזק. כל אלו הפכו את המוצר ליקר להכנה ויקר לשיווק. אנו עדים היום לשוק תחרותי, יוקרתי, מאוד מבוקש וכמובן אקטואלי. כל כלה רוצה להיות יפה יותר מחברתה, משפחת הכלה רוצה שמלות ערב יוקרתיות, האינטרנט חשף תמונות של עיצובים מחו"ל ועיצובי עלית שרבים מנסים לחקות. כמות מעצבי שמלות הכלה רק יגדל עם השנים והתחרות תעלה. המעצב הטוב ביותר, השקול מבחינה כלכלית ושיווקית ישרוד. ניתן למצוא מעצבי שמלות כל וערב גם לא במרכזי הערים, דבר זה אמור להוריד את עלויות המוצב. הריצה הישראלית לדיזינגוף רק מגדילה את מחירי השמלות כי מחירן מגלם גם את השכירות הגבוהה של במעצבים והגלריות.